دوره غواصی شهریور 1402 در کیش

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/06/29   غزال لجه

آموزش غواصی یک‌ستاره، دوستاره و سه‌ستاره، تاریخ 21 شهریور در جزیره کیش برگزار شد. مدرسین دوره در بخش خانم‌ها غنچه گلبافیان و هانیه اسدی، در بخش آقایان نیز بابک خورسند بودند. شرکت کنندگان دوره شامل 15 نفر بودند که به دو گروه تقسیم شدند.

بچه‌های غواصی 1 ستاره 5 روز، 2 و 3 ستاره‌ها 7 روز و بچه‌هایی که دو دوره را با هم شرکت کردند 9 روز با ما بودند.

روز اول

20 شهریور تاریخ ورود بچه‌ها به جزیره بود. همه از شهرهای دور نزدیک آمده‌ بودند. بچه‌های تهران، با خانم گلبافیان و آقای خورسند با هم پرواز گرفتند و 7 صبح در فرودگاه آماده باش بودند. از همان ابتدا خیلی به آن‌ها خوش گذشت چون همه از قبل، سر کلاس کمک‌های اولیه و اکسیژن‌درمانی آشنا شده بودند. توی راه کلی عکس و فیلم گرفتن و توی هواپیما چون کنار هم نشسته بودند، حسابی شلوغ کردند. حدود ساعت‌ 10 پروازشان به فرودگاه کیش نشست.

ساعت 6 عصر مثل رسم همیشگی جلسه معارفه و شروع تئوری برگزار شد. هاتف یکی از بچه‌های پرانرژی و خستگی‌ ناپذیر کلاس و آیین هم کوچکترین عضو کلاس بود. آرشام قبلا جای دیگر آموزش 1 ستاره رفته بود و برای ادامه‌ی مسیر، دوره 2 ستاره را پیش ما آمد. نازنین که دوره قبل با ما بود، این بار تنها نبود و همسرش صادق را هم با خود آورد. البته صادق قبل 1 ستاره، برای آمادگی بهتر یک دوره مقدماتی آموزش شنا رفت و بعد آن هم غواصی استخری شرکت کرد. زهرا جان را هم از اهواز داشتیم. این دوره ماهان برای اتمام 3 ستاره‌اش آمده بود و قرار بود حسابی لیدری کند.

خلاصه بعد از کمی معارفه و بخش اول تئوری، برنامه روز بعد را مشخص کردیم تا بچه‌ها بروند استراحت کنند و برای فردا آماده بشوند.

روز دوم

اصل کار این‌جا شروع شد. اولین غواصی بچه‌ها در حوضچه بود که مهارت‌های پایه و کار با تجهیزات را تمرین کردند. هیجان آیین و دیبا از همه بیشتر بود و آیین خیلی مشتاق بود تا فردا برسد و با قایق بروند برای غواصی تو دریا را تجربه کند.

عصر، کلاس تئوری بود که دقیقا بخش جذاب کلاس شروع شد. روز قبل تاریخچه، قوانین طلایی و علائم‌ها گفته شد. نوبت حواس پنجگانه رسید. بچه‌ها که نگویم برایتان چقدر سوال می‌پرسیدند و شیطونی می‌کردند. با هم قرار گذاشتند تا فردا که می‌روند غواصی در دریا، به حواس پنجگانه دقت کنند ببینند رنگ‌ها چه تغییری می‌کنند و بینایی‌شان چطور نزدیکتر و بزرگتر می‌بیند.

روز سوم

رفتیم برای غواصی دریایی. بچه‌ها دو تا غواصی 7 و 10 متری داشتند. روی قایق چند بار بچه‌ها سوتی دادند و به‌جای تانک هوا گفتند اکسیژن و به جای ماسک غواصی گفتند عینک؛ قرار شد هر کس از اونجا به بعد اشتباه گفت، کل تیم را بستنی مهمان کند. قبل و بعد غواصی از بچه‌ها مصاحبه گرفتیم روی قایق که تفاوت را بتوانیم ببینیم. واکنش‌ها خیلی جالب بود! می‌توانید فیلم‌هایشان را در پیج اینستاگرام ما و از قسمت هایلایت شهریور 1402 ببینید و اما بله! موقع برگشت روی قایق، تعدادی بازنده داشتیم که سوتی دادند و باید همه را بستنی مهمان می‌کردند. می‌خواستند در بروند اما بعد از کلاس تئوری همه جمع شدیم و شام خوردیم و خانم گل‌بافیان از جریمه گذشت.

تئوری امروز هم در مورد قوانین فیزیک بود که هاتف و متین خیلی مشتاق بودند چند تا آزمایش را ببریم زیر آب انجام بدهیم که عملی ببینند.

روز چهارم

و اما غواصی عمیق 1 ستاره‌ها! امروز دو تا غواصی 18 و 15 متری داشتند. روی قایق داشتند قوانین فیزیک را مرور می‌کردند و حسابی آن پایین ازشان استفاده کردند. لیدر امروز هم ماهان بود. دیگر موقع برگشت بچه‌ها خسته شده بودند اما بمب انرژی ما، آیین حسابی شیطونی می‌کرد و پیشنهاد داد شب بریم بولینگ. برگشتیم استراحت و بعدش رفتیم برای اتمام تئوری که در مورد بیماری‌های غواصی  صحبت کردیم و بعدش هم برنلمه بولینگ بود.

بعد تئوری رفتیم که شب آخر یک‌ستاره‎‌ها، همه با هم بیرون باشیم. یکم بازی کردیم و بعدش شام را با هم بودیم.

روز پنجم

روز آخر بچه‌های 1 ستاره بود و امتحان تئوریشان مانده بود. امتحان دادند و از جمع ما خداحافظی کردند و ما رفتیم برای شروع تئوری 2 ستاره که البته دیبا یک روز دیگر پیش ما ماند که دایو اضافه بزند چون خیلی غواصی کردن با تیم ما را دوست داشت.

و در ادامه تا 29 شهریور پیش رفتیم برای غواصی‌ دوستاره که شامل غواصی عمیق، غواصی در شب، قطب‌نما خوانی و تمرینات امداد و نجات بود.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم غواصی کدام است؟

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/06/29   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
ناهید
1403/01/08 13:23
داستانهای جزیره
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/08 13:28
درود، سری داستانهای جزیره.