از سرپرست تیم تولید محتوا

دل نوشته کوتاه

دل نوشته کوتاه

شما هم امتیاز بدهید!
1400/01/02   وحید موقوفه‌ای

دل نوشته پایان سال

می‌خواهم برای شما بنویسم که چرا جزیره سفید آرامش و تیم آموزش آن با همه جا فرق دارند. می‌خواهم خاطراتتم را از سال 1399  در این مدرسه برای شما تعریف کنم. چون سبک زندگی من را تغییر داد، شاید برای شما هم مفید باشد و سبک زندگی شما را هم تغییر دهد.

اول سال 1399 به هر سمتی نگاه می‌کردیم همه چیز بهم ریخته بود. از یک طرف شیوع ویروس کرونا و از طرف دیگه تعطیلی کسب و کارها و یک سمت دیگه روحیه داغون بچه‌ها تو قرنطینه و... اما باز هم مثل هر سال ما داشتیم کار می‌کردیم دورکار بودیم ولی کار بود، جلسات آنلاین داشتیم، همه جا تعطیل بود، اما ما باید تحقیق می‌کردیم، مقاله می‌خوندیم و ترجمه می‌کردیم، وبینار اجرا می‌کردیم و از همه مهم‌تر تقویم آموزشی می‌نوشتیم. برای من که تازه وارد این مجموعه شده بودم خیلی عجیب بود که همه جا تعطیل شده و مردم پشت پنجره‌ها دعا می‌کنند، ولی ما باید به اهداف کوتاه مدت مدرسه فکر کنیم. با اینکه تعطیل هستیم اما باید برای  آخر سال برنامه بنویسیم. در نگاه اول چقدر عجیب و شاید احمقانه به نظرم می‌رسید. تصمیم گرفتم یکم پرس و جو کنم، دلو زدم به دریا گفتم باید بپرسم این کارا چیه؟ شاید درست نباشه اما باید بدونم تو این شرایط با این فشار کار کردن چه معنی داره؟ آخه چرا باید این کارو بکنیم وقتی نمی‌تونیم کلاس برگزار کنیم و تعطیلیم؟ و همه باشگاه‌ها و استخرها شاید اصلا باز نشن و تعطیل باشیم؟ اصلا چرا خانم گل‌بافیان با این وضعیت داره ادامه میده با اینکه همه‌ میان بهش میگن دفتر و جمع کن و فقط از طریف اینستاگرام و سایت دیجیتال مارکتینگ انجام بده. ما واقعا نیازی به مکان فیزیکی نداریم ولی چرا داره همین طور هزینه می‌کنه؟ یه عالمه سوال تو ذهنم بود چون تمام دورورم همه تعطیل کردن و فقط جزیره سفید آرامش باز بود و داشت ادامه می‌داد.

زنگ زدم به خانم گل‌بافیان، خیلی برام سخت بود که بپرسم تو ذهنم هزار تا چیز اومد و رفت چون می‌دونستم بسیار مدیر جدی هستند و از همه شنیده بودم که خیلی بد عصبانی می‌شوند، تا مکالمه شروع شد. بعد از سلام و احوال پرسی ازشون پرسیدم ما تعطیل نمی‌کنیم؟ گفتند نه به هیچ وجه کارتو مدرسه ما هیچ وقت تعطیل نمی‌شه. ما به‌خاطر کرونا نمی‌تونیم بریم دفتر و حضور فیزیکی داشته باشیم اما تو خونه که می‌تونیم کار کنیم؟ مشکلت چیه برو سر اصل مطلب و حاشیه نرو. من سکوت کردم بعد با خودم فکر کردم بگم یا نگم؟ پرسیدم آخه با این شرایط هنوز حرفم تموم نشده بود که با خنده‌ای که معنی زیادی داشت گفتند خوب گوش کن پسرجان اگر قراره با ما ادامه بدی باید امیدوار باشی باید با انگیزه و پرتوان باشی، من نیروی بی‌انگیزه نمی‌خوام خوب خوب گوش کن رمز موفقیت انسان‌ها فقط تو نحوه تفکر و عملکردشون هست. من و آقای خورسند الگوی 1000 تا جوان و نوجوان هستیم. اگر من دفترم رو جمع کنم چه معنی داره؟ بگو؟ یعنی شکست و پذیرفتم درسته؟ پس منی که مدیر مجموعه هستم شکست رو قبول کنم چطور می‌تونم به جوان‌های امروز امید بدم و امیدواری یادشون بدم هان؟ الان همه جا تعصیل شده قرار نیبست تا ابد تعطیل باشه باید وقتی همه دارن استراحت می‌کنن ما سخت کار کنیم سخت فهمیدی؟ ما باید تلاش کنیم تا بهترین بستر آموزشی و بی خطرترین راه آموزش رو برای بچه‌های مردم فراهم کنیم. حالا اگر فکر می‌کنی نمی‌تونی خدا نگه‌دار.

من به فکر فرو رفتم و ما هر روز بیشتر از قبل جلسه داشتیم باید کارهامون رو به صورت اینترنتی تحویل می‌دادیم سرچ می‌کردیم و مقالات ترجمه می‌کردیم. بعد از باز گشایی مشاغل و برگزاری تیم اول آموزش غواصیمون فکر کردم که خوب مردم چند وقت تو قرنیطنه بودند به همین خاطر تیم ما اینقدر شلوغ شد. تیم دوم و تیم سوم  تو شهریور با وجود موج سوم کرونا بازم شلوغ بود. اما ما شلوغ‌تر از قبل آموزش می‌دادیم تا پایان سال در حال آموزش بودیم. آخر سال که شد داشتم گزارش سالیانمو می‌نوشتم که یاد اول سال افتادم دیدم ما تنها مجموعه‌ای بودیم که با وجود کرونا هر ماه تیم آموزشی موفق و حتی دوره‌های حدید کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی‌هم و قایق رانی هم برکزار کردیم. دوره‌های تخصصی عکاسی زیر آب، امداد و نجات دریا و غواصی در شب هم برگزار کردیم و حتی بعضی از ماه‌ها هم  دو بار تیم آموزشی داشتیم که جبران 4 ماه اول سال 99 رو کرد. این یعنی ما اصلا تعطیل نشدیم و نبودیم این یعنی ما راه درست و رفتیم. فهمیدم که وقتی تلاش کنی و با برای رفاه و حال خوب مردم تلاش کنی و زحمت بکشی نتیجه‌اش می‌شه این اعتمادی که خانواده‌ها به این مدرسه دارن.

 

و من یاد گرفتم که وقتی همه از زندگی شکایت می‌کنند من امیدوار و شکرگذار باشم و وقتی همه تفریح می‌کنند من با امیدواری باید کار کنم حتی اگر پولی درنیارم. این بزرگ‌ترین درسی بود که تو این چند سال از زندگی گرفتم.

 

بیشتر بخوانید: تجهیزات موردنیاز برای غواصی کدامند؟

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/01/02   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن