چگونه باید مربی غواصی خودم را انتخاب کنم؟

چگونه باید مربی غواصی خودم را انتخاب کنم؟

شما هم امتیاز بدهید!
1400/01/11

برای انتخاب مربی غواصی شما متقاضی عزیز باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید و بعد تصمیم به آموزش غواصی با مربی مورد نظر خود را بگیرید. چرا که غواصی در عین جذابیت، هیجان و آرامش می‌تواند عوارض بلند مدت و صدمات جبران ناپذیری داشته باشد. پس خوب باید در مورد مکان‌های آموزشی و مدرسین غواصی تحقیق کنید.

مدرس غواصی واجد شرایط

این موضوع خیلی مهم است که مدرس غواصی مدرک بین‌المللی خود را از مدرسین بین‌المللی معتبر دریافت کرده باشد چرا که استانداردهای غواصی را خوب می‌داند به همین دلیل قانونا استانداردهای آموزشی را زیر پا نخواهد گذاشت.

مدرس باید مورد تایید فدراسیون کشورش باشد. در ایران فدراسیون نجات غریق و غواصی فقط سیستم بین‌المللی CMAS را تایید می‌کند. زیرا اگر شما با مدرسین مورد تایید فدراسیون کشورتان غواصی کردید و به هر دلیل منطقی با آن‌ها به مشکل برخوردید یک منبع و مرجعی برای رسیدگی به شکایت شما وجود دارد در غیر این صورت شما باید از مراجع قضایی اقدام کنید که این کار بسیار زمان بر و وقت گیر است.

مدرس غواصی باید تجربه تدریس در آب‌های آزاد (دریا) را داشته باشد و حتما به دانش روز غواصی دنیا آگاه باشد. چرا که بیشتر مدرسان غواصی برای راحتی کار و درامد بیشتر، در سدها و استخرها آموزش غواصی می‌دهند که این کار خلاف استانداردهای آموزشی است.

بهتر است مدرس صاحب مدرسه غواصی و یا شرکت معتبری باشد زیرا اگر مکان مشخصی برای کسب و کار خود نداشته باشد، و شما دچار مشکل بشوید مکانی برای اعتراض شما وجود دارد. (فقط با یک سایت و صفحه اینستاگرام نمی‌توانید به یک مدرس اعتماد کنید زیرا در زمان بروز مشکل مکانی برای ارجاع شکایت شما وجود ندارد).

مدرس غواصی حتما باید خونگرم، با حوصله و مهربان باشد. زیرا برای خیلی از افراد تجربه دنیای زیر آب هیجان انگیز است و شاید در قدم اول همراه با استرس باشد. گاهی اعتماد کردن به تجهیزات غواصی باعث ترس افراد می‌شود، که این موضوع کاملا طبیعی است و اگر مربی این تجربه و صبوری را نداشته باشد نمی‌تواند هنرجوی خود را به دنیای زیر آب راه دهد.

مربی باید حتما در سطحی که می‌تواند غواصی را آموزش دهد به هنرجویان خود آموزش دهد. مثلا یک مربی یک ستاره نمی‌تواند غواص سه ستاره آموزش دهد. یا مدرس غواصی دوستاره نمی‌تواند کودک غواص را آموزش دهد برای آموزش غواصی کودکان حتما باید مدرس غواصی کودکان باشد.

مدرس باید حداقل استانداردها را برای آموزش رعایت کند و به اندازه خدماتی که ارایه می‌دهد هزینه دریافت کند نه بیشتر و نه کمتر.

مدرس باید طبق استاندارد و قوانین جهانی غواصی را آموزش دهد و آموزش‌های او سلیقه‌ای نباشد زیرا در این صورت خطر جدی جان فراگیرانش را تهدید می‌کند.

در پایان شما به عنوان یک متقاضی غواصی که می‌خواهد دنیای زیر آب را تجربه نماید با مربی خود حال خوبی داشته باشید که این از همه مهم‌تر است.

شما عزیزان می‌توانید درباره مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش بیشتر بدانید.

  1. از کجا آغاز شدیم.
  2. منشور اخلاقی جزیره سفید آرامش
  3. چشم انداز و رسالت جزیره سفید آرامش
  4. آیین نامه انضباطی جزیره سفید آرامش
  5. تفاوت تحصیل در جزیره سفید آرامش نسبت به سایر مدارس غواصی
  6. رزومه مدرسین جزیره سفید آرامش

در ایران و جهان سیستم‌های متفاوتی برای غواصی وجو دارد، اما قدیمی‌ترین و تنها فدراسیون غواصی در دنیا سیستم آموزشی CMAS است. غنچه گل‌بافیان اولین مدرس بانو غواصی بین‌المللی CMAS در ایران است که از سال 1385 اولین مدرسه آکادمیک غواصی را در ایران ثبت کرد و فعالیت غواصی را طور گسترده آغاز نمود.

جزیره سفید آرامش اولین مدرسه آکادمیک غواصی چند عملکردی و دانش محور در ایران است که در سال 85 آموزش غواصی را با مجوز رسمی از فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور و تربیت بدنی استان البرز (وزارت ورزش و جوانان کنونی) برگزار می‌کند و از همان سال تاکنون با مدیریت خانم غنچه گل‌بافیان اولین مدرس بانوی غواصی CMAS ایران در حال آموزش غواصی می‌باشد. مدیریت این مجموعه تنها مدرسی در ایران است که کلیه مدارک مدرسی خود را از مدرسین خارجی و اعضاء کنفدراسیون جهانی ورزش‌های زیر آب CMAS و رئیس کمیته فنی CMAS ایتالیا دریافت نموده است. ایشان از سال 79 غواصی را آغاز کرده و در حال حاضر نیز با بیش از 13 سال سابقه تدریس و مدیریت در این عرصه فعالیت می‌کند. مدیریت این مدرسه از سال 89 تاکنون بر عهده جناب آقای بابک خورسند می‌باشد و ایشان جز مدرسین ارشد فدراسیون و رئیس کمیته غواصی استان البرز می‌باشد.

جزیره سفید آرامش تمام دوره‌های غواصی را از آموزش غواصی کودکان (دلفین برنز، دلفین نقره، دلفین طلا) در رده سنی 8 تا 14 سال و آموزش غواصی بزرگسالان (یک‌ستاره، دو‌ستاره، سه‌ستاره) و دوره‌های تخصصی (مدرسی غواصی، عکاسی زیر آب، باستان شناسی، امداد و نجات، جانور شناسی، زیست شناسی دریا) و آموزش ورزش‌های آبی (آموزش شنا، آموزش سینکرونایز، آموزش پدل برد، آموزش نجات غریق) و کلاس‌های دریانوردی (ملوانی، ایمنی و چهارگانه، قایقرانی) را برگزار می‌کند.
جزیره سفید آرامش که بنیان‌گذار آموزش غواصی بانوان در ایران است، تاکنون حدود 600 نفر بانوی غواص، 200 نفر غواص کودک و 250 نفر غواص آقا را در سطوح مختلف پرورش داده که از این تعداد حدودا 100 نفر آن‌ها مدرس شده و در ایران و خارج از کشور در این عرصه مشغول به فعالیت می‌باشند.

 

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/01/11

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن