عمیق‌ترین استخر دنیا

عمیق‌ترین استخر دنیا

شما هم امتیاز بدهید!
1400/09/18   غزال لجه

عمیق‌ترین استخر جهان

درحال حاضر عمیق‌ترین استخر جهان در دبی قرار دارد. دبی که یکی از شهرهای گردشگری می‌باشد که در امارات متحده عربی قرار داشته دارد و جاذبه‌های گردشگری گوناگون از جمله این استخر عمیق در آن وجود دارد.

این استخر Deep Dive Dubai نام دارد که رکورد عمیق‌ترین استخر جهان را به نام خود ثبت کرده است. عمق استخر ۶۰ متر می‌باشد و با ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین پر شده که حجمی ۶ برابر استخر شنای المپیک دارد. قبل از این استخر، رکورددار عمیق‌ترین استخر جهان، استخر Deepspot لهستان بوده که تنها ۴۵ متر عمق داشته و اکنون این استخر در دبی با اختلاف ۱۵ متر بیشتر، عمیق‌ترین استخر دنیا است. همچنین این رکورد، در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ (۶ تیر ۱۴۰۰) در گینس برای دبی ثبت شده است.

با افتتاح استخر Deep Dive Dubai، این شهر، علاوه بر بلندترین آسمان‌خراش و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان، عمیق‌ترین استخر را نیز در خود جای داده است.

گردشگرانی که برای بازدید به استخر می‌روند، آن‌ها را با تجهیزات و لباس غواصی می‌برند.
در ابتدا که این استخر افتتاح شده بود، بازدید تنها از طریق دعوتنامه امکان‌پذیر بود و عموم افراد و گردشگران بدون دعوتنامه قادر به بازدید از مجموعه نبودند.

 

ویژگی های قابل توجه

۱. دما:
تلاش‌های بسیاری انجام شده تا دمای این استخر ۳۰ درجه سانتی گراد نگه داشته شود. که دمای مناسب و گرمی است و بهترین دمای ممکن برای غواصی و شنا در این استخر می‌باشد. این تلاش‌ها موفقیت آمیز بوده و تجهیزات پیشرفته‌ای در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است.

 

۲.نوپردازی:
همچنین از دیگر دغدغه‌ها، نور و روشنایی فضای این استخر است. از آن‌جایی که ۶۰ متر عمق دارد، در اعماق کاملا تاریک است و نیازمند به نورپردازی ویژه‌ای برای روشنایی می‌باشد. که هم اکنون شاهد بهترین حالت روشنایی و نورپردازی در این استخر هستیم.

 

۳.معماری:
دیگر ویژگی منحصر به فرد، طراحی و معماری این مجموعه است. این مجموعه سرپوشیده می‌باشد، که در یک سازه صدفی شکل قرار گرفته است. طراحی این استخر فقط صدف نیست، بلکه الهام گرفته از تاریخ و فرهنگ مردم امارات می‌باشد. چرا که امارات از بزرگترین کشورهای صید مروارید است.

این بنا ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و در فضای داخلی مجموعه اتاقک‌های مختلفی وجود دارد که هنگام شنا و غواصی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.
این استخر همچنین دارای یک «شهر غرق شده» است؛ یک شگفتی دیگر که به‌شکل یک خیابان شهری متروکه طراحی شده است و شامل یک آپارتمان، گاراژ و گذرگاه طاق‌دار می‌باشد.
علاوه بر استخر، شامل یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود.

 

۴.امنیت:
به منظور برقراری امنیت در بخش‌های مختلف استخر، ۵۶ دوربین قرار دارد تا بتوان به بهترین نحو ممکن از این استخر خاص و جذاب دیدن کرد.

در مقایسه با استخر Deepspot در لهستان، ۱۵ متر اختلاف عمق دارند. استخر واقع در لهستان که سال ۲۰۱۹ افتتاح گردید، دمایی بین ۳۲ تا ۳۴ متر داشته و ظرفیت آب این استخر ۸۰۰۰ متر مکعب می‌باشد که معادل ۲۷ استخر ۲۵ متری است.

 

شنا و غواصی نیز یاد بگیرید!

این استخر تنها برای بازدید بنا نشده و کلاس آموزشی در زمینه شنا و غواصی برگزار می‌کند. که می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کرده و شنا یا غواصی را در عمیق‌ترین استخر دنیا یاد بگیرید.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. شما می‌توانید تجهیزات غواصی خود را از جزیره‌ سفید آرامش با گارانتی و ضمانت خریداری کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

 

بیشتر بخوانید: درباره سیلندر غواصی چه می‌دانید؟

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/09/18   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن