جشن سپندارمذگان

جشن سپندارمذگان

شما هم امتیاز بدهید!
1400/11/15   غزال لجه

روز عشق‌ محدود به افراد خاصی نیست و این دوست داشتن و ارزش می‌تواند بین دو دوست، دو خواهر یا برادر، یک زوج، پدر و یا مادر باشد.
از این رو همانند هر سال، جزیره سفید آرامش این مناسبت را نادیده نگرفته و قصد گذاشتن جشنواره ویژه‌ای برای شما دارد. پس برای روز عشق ایرانی با کلی کارت هدیه همراه ما باشید.

5 اسفند، روز عشق ایرانی

چند سالی است که نزدیک 25 بهمن ماه (14 فوریه) هیاهو و هیجان را در خیابان‌ها به وضوح می‌توان دید. مغازه‌های کالاهای فانتزی شلوغ می‌شود. همه جا نام، ولنتاین (Valentine) روز عشق فرنگی به گوش می‌خورد. ولی کمتر کسی است که بداند در ایران باستان هم، روزی به نام روز عشق بوده است! روز عشق ایرانی قدمتی چند هزار ساله دارد.

شنیدنی است، بدانید که این روز در سالنمای کنونی ایرانی برابر است با 5 اسفند، این روز "سپندارمذگان" یا "اسفندار مذگان" نام داشته است.
 
فلسفه بزرگداشت این روز به نام "روز عشق" به این گونه بوده است که در ایران باستان هر ماه را سی روز می‌شمردند و افزون بر اینکه ماه‌ها نام داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. برای نمونه روز نخست "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن (تندرستی، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت "بهترین راستی و پاکی" که باز ویژه خداوند است، روز چهارم شهریور "شاهی و فرمانروایی آرمانی" که ویژه خداوند است و روز پنجم "سپندار مذگان" بوده است. سپندار مذفر نام ملی زمین است، یعنی گستراننده، مقدس، فروتن.
 
زمین نماد عشق است چون با  فروتنی و گذشت به همه عشق می‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌دهد. از این روی در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را نماد عشق می‌پنداشتند. در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می‌شده است که در همان روز که نامش با نام ماه همزمان می‌شد، به فراخور نام آن روز و ماه جشنی برپا می‌داشتند. برای نمونه شانزدهمین روز هر ماه مهر نام داشت و  در ماه مهر، "مهرگان" فرنام می‌گرفت. همین طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ یا اسفندار مذ نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشنی با همین نام می‌گرفتند.
 
سپندارمذگان جشن زمین و گرامیداشت عشق است که هر دو در کنار هم می‌نشینند. در این روز زنان به شوهران خود با مهر ارمغان می‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آن‌ها ارمغان داده و از آن‌ها فرمانبرداری می‌کردند. برخی نیز روز مادر و زن را به نشانه زایش و مهربانی زمین در این روز می‌دانند.

جزیره سفید آرامش برای این روز به مناسبت آخرین دوره‌ی آموزش غواصی و روز عشق به هر دو نفری که همزمان با هم در دوره‌های آموزشی شرکت کنند کارت هدیه در نظر گرفته است. دو نفر شرکت کننده می‌توانند دو دوست، دو خواهر یا برادر، پدر و فرزند یا مادرو فرزند باشند. می‌توانند در هر سطح آموزشی باشند یا حتی در یک سطح که برای شرکت در جشن سپندارمذگان جزیره سفید آرامش شرکت کنند.

هدیه ما جزیره سفید آرامش به شما:
هر دو نفر (دوست، خواهر، برادر، زوج و...) که برای دوره آموزش غواصی اسفند شرکت کنند، یک کارت هدیه دریافت خواهند کرد.
اگر هر دو نفر  در دوره ‌۱ ستاره شرکت کنند، کارت هدیه ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.
اگر هر دو نفر در دوره ۲ ستاره شرکت کنند، کارت هدیه ۱/۵۰۰/۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند‌ کرد.
اگر هر دو نفر در دوره ۳ ستاره شرکت کنند، کارت هدیه ۲/۰۰۰/۰۰۰ ملیون تومانی دریافت خواهند کرد.
اگر هم هر دو نفر در دوره‌های متفاوتی شرکت کنند ‌(برای مثال یک نفر ۱ ستاره و یک نفر ۳ ستاره)، کارت هدیه ۱/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

 

با جزیره سفید آرامش یک غواصی متفاوت را در کنار کسی که دوستش دارید تجربه کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد گردشگری بهار سال 1402

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/11/15   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن