معروف ترین سایت های غواصی در ایران (همراه با عکس)

معروف ترین سایت های غواصی در ایران (همراه با عکس)

شما هم امتیاز بدهید!
1401/12/14

فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا حرفه‌ای، بخواهید یک برنامه اکتشافی چند روزه داشته باشید یا تنها چند ساعت به تفریح زیر آب مشغول شوید، گزینه‌‌های متعدد سایت های غواصی در ایران به اجازه تجربه همه این‌ها را خواهد داد. در این مقاله در بلاگ سایت آموزش غواصی جزیره سفید آرامش قصد داریم چندین سایت غواصی در ایران را با هم بررسی کنیم تا راحت‌تر مقصد بعدی خود را انتخاب کنید.

 

سایت‌های غواصی قشم

قشم از بهترین جزیره‌های جنوبی ایران برای خرید و گشت و گذار است اما این‌ها تنها جاذبه‌ّای قشم نیستند و تعدادی از بهترین سایت‌های غواصی در ایران در اطراف همین جزیره قرار دارند:

 

سایت ساحل زیتون

این سایت غواصی در بلوار دریا و روبروی پارک ساحلی به همین نام قرار گرفته است و یکی از بهترین سایت‌های غواصی در ایران به شمار می‌رود. در این سایت می‌توانید دوره‌های آموزشی را هم بگذرانید و مدرک حرفه‌ای هم دریافت کنید. سایت ساحلی زیتون بیش از همه مناسب افراد مبتدی است و دلیل آن هم جریان آب آرام و ملایم در این سایت است. عمق دید در سایت بین دو تا شش متر است و می‌توانید انواع گونه‌های دریایی از خفاش ماهی و اسکورپیون و هامور گرفته تا سفره ماهی، خرچنگ، ماهی مرکب، ساردین، باراکودا و طوطی ماهی را در آن ببینید و لذت ببرید.

 

سایت غواصی ناز

سایت های غواصی در ایران 1

جزیره ناز یک جزیره کوچک و جالب در بخش شرقی قشم است که تنها یک کیلومتر با آن فاصله دارد، نکته جالب این جاست که این جزیره تنها در ساعات جزر دریا راه دسترسی خشکی به ساحل قشم را داراست. این جزیره سک سایت غواصی هم دارد که جزو سایت های غواصی در ایران مناسب برای افراد از مبتدی تا پیشرفته محسوب می‌شود. در سایت غواصی ناز می‌توانید انواع دلقک‌ ماهی، گربه ماهی و منقار ماهی و لاک پشت‌های زیبا را مشاهده کنید. میزان دید این سایت بین ۵ الی ۱۰ متر است و از دید مناسبی بهره می‌برد.

 

 سایت غواصی باغ مرجانی

همانطور که از نام آن هم مشخص است، این مکان جزو بهترین سایت‌های غواصی در ایران برای دیدن یک دشت مرجانی بزرگ و فوق‌العاده زیبا است. سایت باغ مرجانی که اسپرینگی هم نامیده می‌شود، روبروی روستای سوزا در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است و می‌توانید در آن علاوه بر دشت‌های مرجانی، گونه‌های آبزی مختلفی را مانند شیرماهی، اسب دریایی، سفره ماهی، هامور و جاش و حتی انواع کوسه را ببینید. البته که دیدن این زیبایی‌ها نیاز به تخصص هم دارد. سایت باغ مرجانی عمق بین ۳۰ تا ۶۶ متر دارد و جریان آب آن نیز قوی است، بنابراین اگر مبتدی هستید نمی‌توانید از آن لذت ببرید و بهتر است ابتدا در سایت‌های آسان‌تر توانایی‌های خود را تقویت کنید.

 

سایت‌های غواصی کیش

کیش و قشم رقابت تناتنگی در داشتن بهترین سایت های غواصی در ایران دارند. کیش نیز دارای چندین سایت غواصی است که در برخی از آن‌ها می‌توانید به صورت حرفه‌ای غواصی را یاد بگیرید و برخی هم گزینه‌های مناسب برای تفریح محسوب می‌شوند.

 

سایت غواصی کشتی داما

سایت های غواصی در ایران 3

قبل از هر چیزی اول بگوییم کشتی داما چیست؟ کشتی داما یک کشتی سنگالی بوده که در سال ۱۳۸۴ در جنوب شرقی کیش غرق شده است و به همین دلیل هم اسم آن روی این سایت غواصی گذاشته شده است. کشتی داما بعد از غرق شدن به محلی برای تجمع انواع آبزیان تبدیل شده و همین هم سبب شده به یکی از جاذبه‌های عواصی بدل شود. این کشتی حدود هفت کیلومتر با خود جزیره فاصله دارد و هر چند غواصی اطراف کشتی برای افراد مبتدی نیز قابل انجام است، اما برای ورود به کشتی و بازدید از آن قطعا باید حرفه‌ای باشید. در این سایت می‌توانید آبزیانی همچون باراکودا، خفاش ماهی، سرخو، اژدر ماهی و سنگسر را ببینید.

 

سایت غواصی بیگ کورال

اگر مبتدی هستید و تازه دارید با غواصی آشنا می‌شوید، سایت بیگ کورال از بهترین سایت های غواصی در ایران و مخصوصا جزیره کیش برای شما محسوب می‌شود. این سایت در قسمت شرقی جزیره قرار دارد و همانطور که از نام آن نیز انتظار می‌رود، مرجان‌های متنوعی در امتداد این ساحل وجود دارد که دیدن‌شان خالی از لطف نیست. عمق این سایت در بیشترین حالت بین ۶ تا ۷ متر و در زمان جزر تنها حدود ۴ متر است. از دیگر مزایای مهم سایت بیگ کورال وجود تنوع خوبی از آبزیان است به طوری که می‌توانید در آن از جراح ماهی و فرشته ماهی گرفته تا اژدها ماهی، سفره ماهی، هامور، باراکودا، ساردین و ماهی تن، ملوان ماهی، میگو و خرچنگ و لاک پشت‌ها را ببینید و تجربه‌ی بسیار جذابی را به دست آورید.

 

غواصی در چابهار

نیازی به گفتن نیست که چابهار از بکرترین سواحل ایران است که زیبایی و جذابیت آن تمام نشدنی است. این بکر بودن سبب شده بتوانید بکرترین سایت های غواصی در ایران را هم در چابهار بیابید و از دیدنی‌های زیر آب شگفت زده شوید. معروف‌ترین سایت غواصی چابهار، سایت کلبه چابهار است که اگر مبتدی باشید هم می‌توانید از آن لذت ببرید. انواع مرجان را در رنگ‌های فوق‌العاده می‌توانید در این سایت ببینید و عمق آن هم بین ۴ تا ۹ متر است. برای افراد جرفه‌ای‌تر سایت غواصی کاهری گزینه‌ای جذاب است که تا ۱۷ متر عمق دارد و انواع ماهی و مرجان‌های متنوع را می‌توانید در آن‌ جا مشاهده کنید. سایت غواصی انبار نفت و علوم دریایی هم از دیگر گزینه‌های سایت‌های غواصی در ایران و چابهار است.

 

غواصی در دریاچه

اگر خیلی در غواصی حرفه‌ای نیستید یا نمی‌خواهید مسافت زیادی را برای رسیدن به سایت غواصی طی کنید، این دریاچه‌ها انتخاب مناسبی خواهند بود.

 

دریاچه آهنک

اگر علاوه بر غواصی، پدیده‌های زمین شناسی هم برای‌تان جذابیت دارند احتمالا از بازدید از این دریاچه که جزو سایت های غواصی در ایران برای افراد مبتدی است استقبال خواهید کرد. دریاچه آهنک در فاصله ۵ کیلومتری روستای سیمین دشت در فیروزکوه قرار دارد و از طبیعت بکری بهره می‌برد. دریاچه آهنک در واقع دو حوضچه دوقلو دارد که یکی ۸ و دیگری ۱۲ متر عمق دارند. آب دریاچه بسیار شفاف و پاک است و کف آن هم از ماسه و گل نرم و سبک پوشانده شده است. مناظر اطراف دریاچه با نیزارهای زیبا دیدنی شده‌اند و قورباغه و ماهی کپور هم داخل دریاچه وجود دارند. از اواخر بهار تا اوایل پاییز زمان مناسب برای غواصی در این دریاچه زیبا محسوب می‌شوند.

 

دریاچه گهر

سایت های غواصی در ایران 2

دریاچه گهر یک دریاچه کوهستانی به شمار می‌آید به طوری که حدود ۲۳۵۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و البته برای دسترسی به آن نیاز به یک کوه‌ پیمایی طولانی دارید. این دریاچه بکر و زیبا در منطقه اشترانکوه در لرستان قرار گرفته است و در مناطق حفاظت شده واقع شده است. بنابراین علاوه بر غواصی می‌توانید انواع پرندگان و حیات وحشی خاص را در این مطقه ببینید. خو دریاچه نیز دارای انواع مارماهی، ماهی قزل آلا رنگین کمان و خال قرمز، لاک پشت و قورباغه است و در کل پوشش جانوری مناسبی دارد. فصل تابستان زمان مناسب برای غواصی در این دریاچه است و البته نیاز است خیلی هم تازه کار نباشید تا بهتر بتوانید از این دریاچه جذاب لذت ببرید.

 

جمع بندی

در این مقاله با بهترین سایت های غواصی در ایران، چه در جنوب کشور و چه نزدیک تهران آشنا شدیم و سعی کردیم هم برای افراد مبتدی و هم حرفه‌ای‌ها گزینه‌های خوبی را معرفی کنیم. شگفتی‌های زیر آب در هر جایی لطف خودش را دارد و با توجه به تجربیات قبلی یا دسترسی خود می‌توانید بهترین مکان را برای یک تجربه لذت‌بخش و منحصر بفرد انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیم: با اصول اولیه ایمنی در غواصی آشنا شوید

نهال ظاهری

کارشناس سئو جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/12/14

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن