محیط دریایی و آداب غواصی

محیط دریایی و آداب غواصی

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/03/07   غزال لجه
تصور کنید در خانه مهمانی دارید، خانه‌ای فوق‌العاده با تابلوهای نقاشی، فرش، چینی‌های ظریف و مبلمان خاص. حال تصور کنید برخی از مهمانان شما در وسط مهمانی شروع به رفتار عجیبی می‌کنند: یکی به گربه شما شکلات می‌دهد، یکی روی پرده‌های شما تارزان بازی می‌کند، یکی سوار سگ شما می‌شود، یکی در حال آزار و اذیت خواهرتان است، یکی به گلدان‌های گرانب‌های شما برخورد می‌کند و بر روی فرش‌های شما پاشیده می‌شود. پیش از اینکه متوجه شوید سر صحنه فیلمبرداری فیلم جان بلوشی نیستید، گربه شما به شدت بیمار می‌شود، سگ شما برای یک هفته یا بیشتر دچار شوک می‌شود (و همچنین خواهرتان) و هیچ کس روی زمین نمی‌تواند وسیله‌های ویران شده شما را چون خاص هستند خریداری کند.
صادقانه بگویم، برخی از رفتارهای زیر آب که من شاهد آن بوده‌ام مرا به یاد "خانه حیوانات" انداخت. محیط دریایی شوخی بردار نیست. ما می‌توانیم به صدها راه به محیط‌های دریایی آسیب برسانیم، که گاهی اوقات جانداران دریایی واکنش نشان می‌دهند! موجودات دریایی نیز توسط خدا آفریده شدند و قطعا شما هم نمی‌خواهید آن‌ها را ناراحت کنید که بتوانید غواصی خوب داشته باشید و شب‌ها آسوده سر روی بالشت بگذارید.
 

از دست دادن کنترل هیجان

این گونه است که مرجان‌های سخت غواصان خاصی را می‌بینند. مرجان‌های سخت از تجهیزات آویزان و حرکات تند می‌ترسند، آن‌ها با فاصله‌ یک متر یا بیشتر انسان‌ها از خودشان احساس راحتی می‌کنند. همه مرجان‌ها از جمله مرجان‌های نرم و سخت، از لوسیون‌های ضد آفتاب متنفرند و انتقام آن‌ها می‌تواند آنقدر نگران‌کننده باشد که شرکت‌های زیادی شروع به تولید کرم‌های ضدآفتاب مرجانی کرده‌اند. با مرجان‌های سخت چنین کاری نکنید. روح مرجان‌های مرده می‌تواند 80 درصد از گونه‌های اقیانوسی را از آن محل تخلیه کند، آبی آب را به سبز مایل به خاکستری تبدیل کند و دوربین‌های UW را پر از آب کند. مرجان‌ها از آنجایی که بر اقیانوس‌ها تأثیر می‌گذارند، انتظار احترام و حفاظت دارند.
 

علف‌های دریایی و ته ماسه‌ای

قدیمی‌ترین غواصان مستندهای قدیمی را به یاد می‌آورند که در آن غواصان ژوراسیک سوار اسکوترهای ژوراسیک می‌شدند و علف‌های دریا را از کف دریا می‌تراشیدند. ما دیگر این کار را نمی‌کنیم. به جای آن لنگرها را می‌اندازیم و اجازه می‌دهیم آن‌ها را بکشند. اگر این کار را انجام دهیم، مانند پادشاه هرود عمل می‌کنیم: بسیاری از توله‌ها و نوجوانان ممکن است به دلیل نداشتن سرپناه کشته شوند. انتقام سبزیجات دریایی (جلبک‌ها و گیاهان در این گروه قرار می‌گیرند) نفس‌گیر است چراکه جو ما اکسیژن کمتری دریافت می‌کند.
نکته: خیار دریایی، گیاه نیست، بی‌مهره است.
 

جمع‌آوری صدف و پوسته‌ها

بگذارید اینطور بیان کنیم: آیا خانه یک موجود کوچک و بی‌خانمان را می‌دزدید؟ قطعا شما این کار را نخواهید کرد. حتی اگر پوسته‌ها مانند زیرسیگاری ظاهر و عملکرد خوبی داشته باشند، اما در حقیقت آن‌ها زیرسیگاری نیستند و محیط دریایی یک هتل نیست.
 

راندن ماهی‌ها، خزندگان و پستانداران

غواصان قدیمی هر موجودی با اندازه مناسب را سوار می‌کردند. اگر اسب‌های دریایی کمی بزرگ‌تر بودند، سوار آن‌ها می‌شدند. پس از یک رکورد خوب درمورد گزش‌های بد و برخی حملات قلبی که توسط لاک پشت‌های دریایی متحمل شدند، غواصان قدیمی در نهایت دست از کار کشیدند. امروزه دیگر هیچ فایده‌ای برای بازگرداندن این عادت بی‌ادبانه و خطرناک وجود ندارد. اگر محیط دریایی هتل نباشد، شهربازی هم نیست.
 

شیفته برنج‌های قدیمی

بله، می‌دانم: میخانه زیر فانوس دریایی مملو از زنگ‌ها، سرشاخه‌ها، سوراخ‌ها، چرخ‌ها و حتی ملخ‌ها است. این‌ها متعلق به گذشته و زمان‌هایی که حسابداران، آرایشگران، معماران، معلمان مدرسه (و همچنین بانکداران) نمی‌توانستند به راحتی به دنیای زیر آب دسترسی داشته باشند بود. در آن زمان، غواصی با کلاه‌های ایمنی سنگین (هلمت) و چکمه‌های سربی یک شغل عجیب و غریب بود. از آنجایی که فیلسوفان و باستان شناسان اکنون جزو ماهرترین غواصان هستند، موزه‌ها اکنون تجهیزات قدیمی زیر آب را نمایش می‌دهند. دزدی از یک کشتی یا تجهیزات غرق شده یک عمل خودخواهی و بی‌اعتنایی به نسل‌های بعدی غواصان است. به فکر غواصان بعدی باشید.
 

غذا دادن

حتی سگ شما وقتی به اون غذا می‌دهند طوری رفتار می‌کند که انگار گرسنه است در حالی که شما می‌دانید نیست. سگ شما با توجه به سن، جثه و نژادش از رژیم غذایی دقیقی پیروی می‌کند. منوی غذایی او شامل قندهای تصفیه شده نیست و مقدار و زمان غذای او مشخص شده است. سگ شما احتمالاً بدون اینکه به او غذا بدهید زنده نمی‌ماند. ماهی‌ها به تنهایی می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی خودشان این برنامه را مدیریت کنند. بدون تلاش شما آن‌ها سالم‌تر خواهند بود و رفتار طبیعی خود را ادامه خواهد داد. تغذیه غیرمسئولانه کوسه می‌تواند منجر به صدمات جدی و حتی مرگ شود. گوشت‌خواران به طور کلی سپاسگزار نیستند: همچنین مارماهی موری، خرچنگ و هامور احتمالا دستی را که به آن‌ها غذا می‌دهد گاز می‌گیرند. گیاه‌خواران از غذاهای ناسالم بیمار می‌شوند. غذا ندادن به آن‌ها نوعی احترام است.
 
 

پلیمرها برای همیشه هستند

من مطمئن هستم که شما هرگز فیلتر سیگار، کیسه‌های پلاستیکی و بطری را در آب نخواهید انداخت. اما باد این کار را برای شما انجام می‌دهد.. پلاستیک با رسیدن به اقیانوس و به طور کشنده‌ای جذب هر آبی می‌شود. ماهی‌ها، نرم تنان، خزندگان، لاروها و پستانداران به طور کشنده‌ای جذب زباله‌ها و زباله‌های پلاستیکی می‌شوند: موجودات دریایی آن را با غذا اشتباه می‌گیرند. شما می‌توانید با قفل کردن وسایل پلاستیکی به مکانی ایمن از این موضوع جلوگیری کنید. البته، به محدود کردن استفاده از پلاستیک یکبار مصرف برای بقای خود نیاز دارید. از یک فلاسک یا قمقمه استفاده کنید و آن را با آب لوله کشی پر کنید. از پلاستیک اجتناب کنید.
 

حرف آخر

نه تنها دریا بلکه ما باید به زمین و هر موجود زنده‌ای که در آن قرار دارد احترام گذاشته و از آن محافظت کنیم. چراکه زمین خانه ماست و دریاها، جنگل‌ها، هوایی که نفس می‌کشیم و تمامی گیاهان و جانوران بخشی از این خانه هستند.
 
 
 
 
 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/03/07   غزال لجه
DAN

بحث و تبادل نظر
روزا
1403/01/21 09:34
اگر هر کسی مسولانه رفتار کند و رعایت کند محیط زیست سالمی خواهیم داشت
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/21 14:37
درود بر شما، اگر همه مثل شما فکر میکردن دنیا گلستان میشد.
رضا عابدی
1403/01/20 14:12
دمتون گرم که به محیط زیست اهمیت میدید
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 14:34
درود، ممنون دم شما هم گرم.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن