سایت‌های غواصی

10 مورد از زیباترین سایت‌های غواصی دنیا

10 مورد از زیباترین سایت‌های غواصی دنیا

شما هم امتیاز بدهید!
1398/11/28   وحید موقوفه‌ای

غواصی یکی از بهترین راه‌هایی است که برای شناخت و کاوش دنیای فوق‌العاده زیر آب معرفی شده است. به همین دلیل است ‏که از اقصی نقاط دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.‏ افراد زیادی از تمام نقاط جهان برای تجربه‌ی یک غواصی متفاوت عازم سواحل کشورهای مختلف می‌شوند، برای آشنایی بیشتر با این سواحل شورانگیز تا پایان مطلب ما را همراهی فرمایید.

 

1. رجا آمپات (Raja Ampat)، اندونزی

به دور از آسمان‌خراش‌های بلند، ترافیک ماشین‌ها، سوسو زدن تابلوهای تبلیغاتی الکتریکی، صداهای آزار‌دهنده بی‌پایان و همه مزاحمت‌های شهرهای مدرن، بهشتی بکر خواهید یافت که در آن طبیعت مانند یک دوست از شما استقبال می‌کند. شگفتی‌های استثنایی در رجا‌آمپات، به گونه‌ای است که کلماتی مانند زیبا، دلربا، با شکوه و جذاب معنای واقعی خود را در این جزیره به دست می‌آورند.

بدیهی است که نقاط بسیاری در دنیا برای غواصی در آب‌های وسیع وجود دارد اما برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب، رجا‌آمپات قطعاً تجربه‌ای عالی از غواصی را به ارمغان می‌آورد. این سایت خانه‌ی 540 نوع مرجان، بیش از 1000 نوع ماهی مرجانی و 700 نوع از نرم‌تنان می‌باشد. این موضوع باعث شده ‌است که رجا‌‌‌‌‌آمپات به عنوان متنوع‌ترین کتابخانه زنده برای صخره‌های مرجانی جهان و زیستگاه زیر آب شناخته شده باشد. طبق گزارشی که توسط (The Nature Conservancy and Conservation International) تهیه شده است، حدود 75٪ از گونه‌های جهان در اینجا زندگی می‌کنند! تنوع زندگی دریایی و سیستم‌های عظیم صخره‌های مرجانی بی‌نظیر آن یک رویای غواصی است.

 

رجا آمپات

رجا آمپات

 

2. جزیره مالاپاسکوآ (Malapascua)، فیلیپین

غواصی در فیلیپین و جزایر آن آرزوی تعداد زیادی از افراد علاقه‌مند به ورزش پرشور و مهیج غواصی است. به جرعت می‌توان گفت شنا در سواحل فیروزه‌ای این کشور خاطره‌ی متفاوت و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. فیلیپین به داشتن موجودات دریایی متنوع و سواحل رویایی معروف است و وجود انواع گونه‌های متفاوت نرم‌تنان حال و هوای متفاوتی را برای غواصان به ارمغان خواهد آورد.

جزیره مالاپاسکوآ از جمله نقاط پر‌طرفدار برای غواصی در فیلیپین است، این جزیره‌ی بکر و خارق‌العاده به خاطر جذابیت‌های طبیعی و دست نخورده‌ای که دارد در تمام فصول سال غواصان زیادی را به سمت خود می‌کشاند، وجود کوسه‌های دم‌دراز (که از جمله گونه‌های نادر در جهان می‌باشند) در سواحل این جزیره، چشم‌انداز‌های بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به ورزش غواصی تداعی کرده است. البته تماشای انواع گونه‌های مختلف نرم‌تنان از جمله شیر ماهی، ماهی تن و… در آب‌های زلال و نیلگون این جزیره خالی از لطف نیست.

 

جزیره مالاپاسکوا

جزیره مالاپاسکوا

 

3. باهاماس (Bahamas)

یکی دیگر از مقصدهای محبوب که توسط غواصان مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد جزایر دریای کارائیب هستند. باهاماس کشوری است که از مجموع بیش از 3 هزار جزیره کوچک و بزرگ بوجود آمده است و در دریای کارائیب نیز قرار گرفته است. الوترا (Eleuthera) نام جزیره‌ای، فوق‌العاده دیدنی در باهاما است. این جزیره به عنوان یک مکان دنج و آرامش‌بخش برای آن دسته از گردشگران و توریست‌هایی که تمایل به حضور در مناطقه‌ای آرام و کاملا بکر را دارند، یک مقصد کاملا ایده‌آل قلمداد می‌شود. در جزیره الوترا تا دلتان بخواهد می‌توانید از خطوط ساحلی تمیز و دیدنی موجود در آن استفاده کنید و به سراغ یکی از معروف‌ترین نقاط غواصی دنیا، یعنی کارنت کات (Current Cut) بروید و تجربه یک غواصی اعجاب‌انگیز در آب‌های دریای کارائیب را نیز کسب نمایید. در اینجا غواصان به راحتی می‌توانند زندگی دریایی را در آب‌های شفاف ببینند. یک ماجراجویی کامل برای شیرجه زدن با کوسه‌ها!

 

باهاماس

 

بیشتر بخوانید: 10 مورد از زیباترین سایت‌های غواصی در ایران

 

4. مالدیو (Maldives)

مالدیو یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای تجربه شگفتی‌های زیر آب در غواصی می‌باشد. اهمیت غواصی در مالدیو به قدری زیاد است که حتی نخست وزیر این کشور از هیات دولت خواسته است تا غواصی یاد بگیرند. به ‏دلیل قرار گرفتن این کشور در یکی از بکر‌ترین مکان‌های اقیانوس هند، یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی و زیر‌آبی، ‏جزایر زیبای این کشور می‌باشد. در ادامه لیست نام سه مکان دیگر که جزو نقاط محبوب غواصی در مالدیو هستند، ذکر ‏خواهد شد. این سایت‌ها عبارتند از Fish Head، Banana Reef و Manta Point.

  Fish Head

فیش هد، یکی از 10 سایت برتر غواصی جهان است و نام خود را از مجموعه ماهیانی می‌گیرد که می‌توان در این مکان محبوب مشاهده کرد. این سایت با داشتن دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، غارهای زیر آب زیبا، مرجان‌های سیاه و سازه‌های سنگی زیر آب معروف است. ضلع شمالی فیش هد برای غواصان آماتور ایده‌آل است، زیرا از منظره‌ی بسیار حیرت‌انگیز حتی در نقاط کم عمق برخوردار است. این منطقه صخره‌ای یکی از بهترین‌ها برای دیدن کوسه‌ها محسوب می‌شود زیرا امکان مشاهده رفتار کوسه‌ها، از مکان‌های امن وجود دارد.

  Banana Reef

صخره بنانا واقعاً شبیه موز است! این سایت یکی از اولین سایت‌های غواصی در کشور مالدیو بوده است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است. صخره‌های بنانا ریف دارای غارها و زندگی دریایی شگفت‌انگیز است. همچنین بنانا‌ریف مکانی برای درخشش مرجان‌ها و ماهی‌های زیبا و منحصر به فرد از جمله جک‌فیش، ماهی ناپلئون و ماهی اسنپر راه راه آبی می‌باشد.

  Manta Point

یکی دیگر از مکان‌های غواصی دیدنی و جذاب مانتا پوینت است. در این سایت با صبر و شکیبایی می‌توانید علاوه‌بر دسته ماهی‌های مانتا، مارماهی و ماهی‌های باراکودا و حتی اختاپوس و لاک‌پشت‌ها را مشاهده کنید. در مجاورت ساحل یا تفرجگاه‌ها می‌توانید اقدام به شرکت در تورهای غواصی نمایید. برای همه غواصان تازه کار، پس از گذراندن دوره‌هایی مجوز غواصی صادر می‌شود.

 

مالدیو

 

5. جزیره سیپادان (sipadan)، مالزی

شانس غواصی در یکی از معروف‌ترین آب‌های دنیا برای غواصی را از دست ندهید! جزیره سیپادان، یک بهشت ​​دریایی است و در میان غواصان برای تنوع زیستی غنی، صخره‌های بی‌نظیر مشهور است. این جزیره به عنوان یکی از ده مقصد غواصی مهم در جهان شناخته شده است. البته این را هم بدانید که غواصی در این آب‌ها به این سادگی‌ها هم نیست، و باید از قبل نوبت غواصی رزرو کنید.

در این آب‌ها انواع گونه‌های ماهی را در کنار خاص ترین نژاد‌های لاک‌پشت می‌توانید ببینید.
در تمام طول سال در جزیره سیپادان می‌توان، غواصی کرد. با این حال، برای تجربه‌های نفس گیر با دید بهتر، شما باید در طول فصول خشک سال یعنی بین ماه‌های مارس و اکتبر برای غواصی به این جزیره بروید. غواصان مطمئنا از درجه حرارت آب در این سایت که بین 26 تا 34 درجه سانتیگراد می‌باشد، لذت خواهند برد.

 

جزیره سیپادان

 

6. دیوار بزرگ مرجانی (the Great Barrier Reef)، استرالیا

دیواره‌ی بزرگ مرجانی، مجموعه‌ی بزرگی از صخره‌های مرجانی است که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌ است. این دیواره، بزرگ‌ترین مجموعه‌ صخره‌های مرجانی در دنیا محسوب می‌شود و در سال ۱۹۹۷ در فهرست عجایب هفتگانه‌ی طبیعی جهان قرار گرفته است.

غواصی در نزدیکی دیوار بزرگ مرجانی قطعا یکی از آن تجربه‌هایی خواهد شد که در زندگی هیچوقت فراموش نخواهید کرد. این‌جا قطعا بزرگ‌ترین سیستم مرجانی دنیا است که شامل ۲۹۰۰ تپه‌ی مرجانی مجزا می‌شود. این صخره مرجانی بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر طول دارد. جالب است بدانید که این دیواره از فضا هم قابل رویت است و به عنوان بزرگ‌ترین سازه‌ی دست موجودات زنده‌ی غیر انسانی در دنیا شناخته می‌شود.

 

دیوار بزرگ مرجانی

 

7. غواصی در گالاپاگوس (Galapagos)، اکوادور

غواصی در جزایر گالاپاگوس یک تجربه واقعاً بی‌نظیر است. اگر به دنبال مکانی بکر با آرامشی بی‌نظیر هستید، بهترین پیشنهاد ما مجمع الجزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام است که امکانات تفریحی آن در کنار حیات‌وحش و طبیعت بکرش هر کسی را سر ذوق می‌آورد. این جزایر خانه‌ای از مجموعه‌های حیرت‌انگیز زندگی دریایی هستند که در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شوند. آب‌های گالاپاگوس به عنوان یکی از هفت عجایب زیر آب جهان توسط (CEDAM International) شناخته شده است، غواصی رویاهایتان را برای شما رقم می‌زند.

غواصی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها و تفریح‌ها در این بهشت زمینی است. با سفر به این منطقه از غواصی در بالاترین سطح برخوردار خواهید شد. آب این قسمت از جهان، بسیار دست‌نخورده بوده و در برخی مناطق می‌توان درون آب را تا عمق 24 متری مشاهده کرد که چشم‌اندازهای بی‌نظیری را هنگام تماشای آب دریا به شما ارائه خواهد داد. به‌هرحال غواصی و شنا در این مناطق به کسانی پیشنهاد می‌شود که قبلاً تجربه این کار را داشته باشند.

 

گالاپاگوس

گالاپاگوس

 

8. داهاب (Dahab)، مصر

شبه جزیره‌ی سینا در سال‌های گذشته مشکلات زیادی داشته است که موجب عدم جذب گردشگر به این منطقه شده است. اما در حال حاضر گردشگران در حال بازگشت به این منطقه هستند و اوضاع به حالت عادی باز می‌گردد. از نگاهی دیگر، همیشه فقدان گردشگر بدترین اتفاق برای یک منطقه نیست. از این نظر که عدم غواصی و آلودگی هایی که به ناچار با گردشگران همراه است به صخره‌ها فرصتی برای بازگشت به حالت اولیه می‌دهد. و دقیقا به همین دلیل است که این سایت یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن صخره‌های ویران نشده و حیوانات وحشی در حال حاضر است. در واقع داهاب بهشت ​​غواصی است. به علاوه، مراکز غواصی در این منطقه هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر سایت‌ها برای غواصان دارد. برای مثال هزینه غواصی در دریای سرخ فقط 25 یورو (کمتر از 30 دلار) می‌باشد؛ بهتر از این نمی‌شود.

 

داهاب

 

9. دوربان (Durban)، آفریقای جنوبی

این منطقه با عنوان پایتخت کوسه‌های سفید در جهان معروف است. شاید فکر می‌کردید شنا در آب‌های آفریقای جنوبی بی‌خطر است، اما باید بدانید که یک‌چهارم جمعیت کوسه‌های جهان در این آب‌ها زندگی می‌کنند. اما اگر دوست دارید از نزدیک کوسه‌ها را ببینید و زنده بمانید، ما به شما غواصی در قفس را معرفی می‌کنیم. این ورزش هیجان‌انگیز، نسبتاً جدید در آفریقای جنوبی است، افراد زیادی خدمات غواصی در قفس را در محلی به نام «محله‌ی کوسه» ارائه می‌کنند و شما می‌توانید کوسه‌های سفید را در خانه‌ی واقعی خود ببینید. قطعاً رویت این موجودات برازنده در زیستگاه طبیعی خود و مواجه شدن با ترس‌هایتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

 

دوربان

 

10. جزیره یاپ (Yap)، ایالات فدرال میکرونزی

همیشه یک موجود خاص وجود دارد که یک غواص برای دیدن آن لحظه شماری می‌کند اما بنظر می‌رسد هیچوقت امکانش فراهم نمی‌شود. ممکن است این موجود کوسه نهنگ (Whale Shark)، سفره‌ماهی عقابی یا سرچکشی‌ها باشد. این موجود خاص برای من، سفره‌ماهی غول پیکر مانتا است. اما تا به حال شانس دیدن این موجود زیبا را پیدا نکرده‌ام. جزیره‌ی یاپ بهشت سفره ماهی مانتا است. به طوری که می‌توانید آن‌ها را در تمام طول سال در اینجا بیابید. حتی در این سایت یک دوره تخصصی برای شناخت مانتا وجود دارد که غواصان می‌توانند در آن شرکت کنند.

اگر شما عاشق طبیعت و غواصی هستید، قطعاً از اقامت در جزیره یاپ لذت خواهید برد. این جزیره حدودا 10 کیلومتر ‏با لس‌آنجلس فاصله دارد. این جزیره بی‌نظیر به خاطر داشتن آب‌های شفاف و تمیز و همچنین تنوع در حیات دریایی، مکان مناسبی برای تفریحات و ورزش‌های آبی می‌باشد.‏ بهترین زمان برای غواصی با شرایط آسان در این ناحیه، از اواخر ماه مه تا اوایل نوامبر است.

 

جزیره یاب

 

با این وجود من مطمئناً می‌دانم که برنامه سفر من در ماه آینده به کجا خواهد بود.

 

 

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1398/11/28   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن