بهترین سیستم غواصی کدام است؟

بهترین سیستم غواصی کدام است؟

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/06/27   غزال لجه

در وبلاگ قبل پرداختیم به معرفی سیستم‌های بین المللی غواصی در تمام دنیا. اما همچنان شاید بعد از آشنا شدن با سیستم‌ها برایتان سوال باشد که بهترین سیستم کدام است؟ نیاز و هدف شما در آینده تا حد خیلی زیادی بر انتخاب سیستم غواصی تاثیر دارد.

 

پیشنهاد می‌شود پیش از خواندن این وبلاگ، ابتدا با سیستم‌های غواصی آشنا شوید.

 

مدرک کدام سیستم غواصی معتبرتر است؟

چیزی تحت عنوان مدرک معتبرتر وجود ندارد! تمامی این سیستم‌ها بین‌المللی می‌باشند و مدارک بین‌المللی صادر می‌کنند. شما نیز طبق استانداردهای جهانی آموزش می‌بینید.

اگر قصد مهاجرت دارید: اگر کشور مقصد شما مشخص است، فقط کافیست با مجموعه تماس بگیرید تا بعد از مشاوره بتوانید مطابق با کشور مقصد خود، بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر قصد اشتغال دارید: اینکه هدفتان کار کردن در ایران باشد یا خارج از ایران و یا هر دوی آن، جوابتان بر روی انتخاب سیستم غواصی تاثیر می‌گذارد. می‌توانید با محموعه ما تماس گرفته و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

اگر فقط می‌خواهید تفریح کنید: شاید برایتان مدرک اهمیتی نداشته باشد. اما در نظر بگیرید که انتخاب شما تعیین می‌کند طبق استانداردهای کدام سیستم آموزش ببینید. قطعا به دنبال بهترین انتخاب برای خود هستید! 

 

در کدام سیستم غواصی می‌توانم در کوتاه‌ترین زمان مدرک بگیرم؟

صدور مدارک سیستم IANTD بصورت آنلاین و آنی انجام می‌شود. اگر زمانتان محدود است و به مدرک خود نیاز دارید، IANTD انتخاب مناسبی می‌باشد. بلافاصله پس از اتمام دوره و قبولی شما، مدرکتان صادر می‌شود. 

 

می‌خواهم مدرس بشوم، کدام سیستم را انتخاب کنم؟

برای مدرس شدن داخل ایران هیچ محدودیتی در هیچ یکی از سیستم‌ها ندارید! حتی اگر قصد مهاجرت را دارید، می‌توانید تمامی دوره‌های خود را در ایران تکمیل کنید و چراکه مدرک شما در هر صورت بین المللی است. 

 

می‌خواهم مهاجرت کنم، کدام سیستم غواصی را انتخاب کنم؟

کشور مقصد شما می‌تواند روی این موضوع تاثیر بگذارد. اما اگر کشور مقصد شما قطعی نیست و یا قصد سفر به چند کشور مختلف را دارید، بهتر است دوره‌های غواصی خود را زیر نظر سیستم IANTD آمریکا بگذرانید تا اگر قصد ادامه مسیر و یا ورود به دوره‌های تکنیکال را داشتید، بتوانید به‌راحتی اقدام کنید. این امکان هم وجود دارد که دوره‌های غواصی خود را زیر نظر سیستم CMAS بگذرانید و مدارک خود را به IANTD تبدیل نیز تبدیل کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در بخش غواصی تماس بگیرید.

 

آیا می‌توانم مدارکم را تبدیل کنم و غواص چند تا سیستم باشم؟

بله! اما برای همه سیستم‌های غواصی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. برای برخی نیاز به آزمون دارید. در اغلب سیستم‌ها می‌توانید یک آزمون ورودی بدهید و ادامه دوره‌هایتان را در سیستم جدید پیش ببرید. در برخی از سیستم‌ها نیاز دارید از ابتدا دوره‌ها را بگذرانید و در برخی دیگه کلاسی برای مرور و تفاوت‌های دو سیستم برای شما برگزار می‌شود.

برای مثال، این امکان وجود دارد که شما مدرک غواصی CMAS دریافت کنید و با پرداخت هزینه مدرک و انجام آزمون، معادل مدرک خود را در سیستم غواصی IANTD نیز دریافت کنید.

 

تبدیل مدرک غواصی به چه دردی می‌خورد؟

در درجه اول دانش و مهارت شما بالاتر می‌رود. چراکه هر روزه با انجام تحقیقات بیشتر و بروز شدن مهارت‌ها در هر سیستم، اطلاعات شما نیز بروز می‌شود. اگر قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای مختلف را دارید، وقتی غواصی دو تا سیستم باشید دیگر هیچ محدودتی برای غواصی نخواهید داشت. 

اما اشتباه نکنید! این بدان معنا نیست که از یک شاخه به شاخه دیگر بپرید و بخواهید مدرک همه‌ی سیستم‌های غواصی را بگیرید! زمینه مورد علاقه خود را پیدا کنید (غواصی اسکوبا، آزاد، تکنیکال، صنعتی و...) و طبق آن بهترین سیستم مرتبط و یا نهایتا دو سیستم را برای شروع آموزش خود انتخاب کنید.

 

هزینه دوره‌های در کدام سیستم غواصی کمتر است؟

در حال حاضر بین سیستم‌ها، غواصی CMAS برای شما کمترین هزینه را دارد. زیرا شما بابت هزینه دوره‌هایتان در دیگر سیستم‌ها باید مبالغ را به یورو و دلار پرداخت کنید (برخی مدرسین و مدرسه‌ها این مبالغ را به تومان تبدیل کرده‌اند)، چراکه رجیستری، خرید کیت و صدور مدرک شما مستقیما در سایت همان سیستم انجام می‌شود.

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/06/27   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
رضایی
1403/01/09 09:40
شما دورههای ssi هم دارین؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/09 09:50
درود، بله ما داریم و در خدمت شما هستیم.
رضا عابدی
1403/01/09 09:31
پس از نظر شما iantd بهتره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/09 09:49
درود، همه این دورهها جذاب و معتبر هستند. اما iantd چون به خود فدراسیون بسته است اعتبار بیشتری دارند.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن