اولین

دوره آموزش غواصی1400

دوره آموزش غواصی1400

شما هم امتیاز بدهید!
1400/02/02   بابک خورسند

١ سال کرونایی گذشت و بهار رسید. دومین سال که باز هم در شروع، میزبان کرونا بودیم. ولی جزیره سفید آرامش با شناخت بیشتر، برنامه ریزی دقیق‌تر و متناسب با این مهمان ناخوانده دوره‌های آموزش غواصی را شروع کرد.
اولین دوره آموزش غواصی بهاری سال ١٤٠٠، 17 فرودین ماه برگزار شد. طبق رسم هرساله جزیره سفید آرامش، اولین دوره‌ی آموزش سال جدید ما برای شرکت کنندگان همراه با عیدانه بود. عیدی‌های هیجان انگیز و غیر قابل پیشبینی به غواصان جدید و غواصان همیشگیمون که با ما همراه هستند. هدیه‌ای برای همه.

عیدی امسال ما تخفیف 50% دوره‌های آموزش غواصی بود و در بخش خانم‌ها 4 نفر و در بخش آقایون نیز 3 نفر در کلاس‌ها شرکت کردند. کلاس‌ها در بخش بانوان با مدرسی غنچه گلبافیان و در بخش آقایان با مدرسی بابک خورسند برگزار شد.
هفده فروردین بچه‌ها به کیش رسیدند و همان روز اولین جلسه معارفه و تکمیل مدارک انجام شد. اول از هر چیزی قبل از ورود به کلاس با دستگاه اکسیمتر میزان اکسیژن بدنشان و همچنین با دستگاه تب‌سنج، دمای بدنشان چک شد. امسال تست مخصوص به کوید19 هم انجام شد و آن‌ها ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بودند و همچنین تاکید اکیدی برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری می‌شد.

پس از گپ و گفت  و معرفی اساتید، در مورد اهداف بچه‌ها از شرکت در کلاس‌های غواصی و هدف اساتید از تاسیس مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش، در نهایت تاریخچه غواصی تدریس شد. بچه‌ها همگی به سمت هتل رفتند تا برای روز بعد و برای اولین غواصی و تجربه یک دنیای هیجان انگیز آماده شوند، این‌بار علاوه بر هیجان و شوق و ذوق اولین دایو، حس و هیجان نوروز هم در بچه‌ها بود.

در کلوپ غواصی تمام تجهیزات قبل و بعد از استفاده توسط هر غواص، ضد عفونی شده و بعد آماده غواصی می‌شدیم. چراکه مهمترین موضوع بخصوص در شرایط کرونا، سلامتی بچه‌ها و اساتید و رعایت تمام پروتکل‌ها است.
خلاصه روز اول بچه‌ها اسنورکلینگ کردند و بعد از ساحل وارد دریا شدند و بعد از کمی استراحت، کلاس تئوری برگزار شد.

روز دوم زمزمه بسته شدن کلوپ به خاطر کرونا به گوش می‌رسید که یکم استرس ایجاد کرده بود.

روز سوم تصویب شد که جزیره شامل محدودیت‌های کرونایی می‌شود. کار اساتید سخت شما اما به لطف خدا در فرصتی که از سمت ستاد مبارزه با کرونای جزیره کیش به کلوپ‌های غواصی داده شد، کلاس ما به خوبی به پایان رسید.
بعد از دوره آموزش غواصی، با شرکت کننده‌ها مصاحبه‌ای انجام شد و تا نظرات آن‌ها را بدانیم و رضایت همه بچه‌ها مشخص بود تا جایی که می‌توان هیجان را از صدایشان فهمید. بچه‌ها از حس قبل و بعد تجربه‌ی غواصی، از دنیایی که تابه‌حال ندیده بودند و از مزه‌ی آرامش و هیجانی که همزمان می‌توان چشید گفتند. تمام مصاحبه‌ها در پیج اینستاگرام قرار می‌گیرند.

روز آخر این دوره، امتحان تئوری بود و تمام فراگیرها، نمره قبولی گرفتند. دروغ چرا، اما حس روز آخر این دوره، دست کمی از غروب جمعه ١٣ بدر امسال نداشت، چون نمیدونستیم دوباره کی محدودیت‌ها برداشته میشه که دوباره روی ماهتون رو ببینیم.
اما از کرونا که بگذریم، در کل شروعی خوب و قدرتمندی بود.

 

بیشتر بخوانید: بیماری‌های گوش در غواصی

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/02/02   بابک خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن