۱۴۰۰

سومین دوره آموزش غواصی

سومین دوره آموزش غواصی

شما هم امتیاز بدهید!
1400/05/09   غزال لجه

جزیره سفید آرامش همه ساله از بدو تاسیس تاکنون، برای دوره‌های آموزش غواصی تابستان خود تخفیف ویژه در جشنواره‌های تابستانه با برنامه‌های تفریحی جذابی را اجرا می‌کند. جشنواره امسال ما همراه با تخفیف 40 درصدی دوره‌های آموزش غواصی بود.
دوره آموزش 1 ستاره از 31 تیر شروع شد و به دنبال آن دوره ۲ ستاره و ۳ ستاره و همچنین دوره آماده سازی مدرسی نیز برگزار شد تا فرصتی برای مدرسان آینده جزیره سفید آرامش بوجود آید تا به هنرجویان یک ستاره حاضر در کلاس تدریس کنند و همینطور هنرجویان 1، 2 و ۳ ستاره با دنیای مدرسی بیشتر آشنا شوند و به اهداف جدیدی دست پیدا کنند.

در بخش‌خانم‌ها ۲ نفر یک ستاره، 2 نفر دوستاره و ۶ نفر برای آماده سازی مدرسی شرکت کردند و در بخش آقایان ۳ نفر در دوره یک ستاره شرکت کردند و بعد از تجربه‌ی جذاب و خوب غواصی‌ تصمیم گرفتند تا در همین دوره، ۲ ستاره را ادامه دهند.

۳۱ تیر اولین روز کلاس بود که معارفه ‌انجام شد و بچه‌ها از اهداف خود و هیجان قبل از غواصیشان گفتند. روز بعد رفتیم برای اولین غواصی بچه‌های یک ستاره و تجربه وصف نشدنی دنیای زیر آب  که می‌توان گفت تجربه غواصی برای اولین بار، فراتر از تصور بچه‌ها بود.
در اولین غواصی‌‌، یکی از بچه‌ها ترس خیلی زیادی که با هیجان دنیای ناشناخته دریا همراه بود را تجربه کرد. تا حدی که از ادامه راهش مطمئن نبود.
اما در غواصی بعدی ورق برگشت و توانایی و مهارت او شکوفا شد.


اما همه چیز در غواصی خلاصه نشد! فضای دوستانه‌ای که میان همه حاکم بود، خاطرات زیادی به جا گذاشت بخصوص یک شب که بچه‌ها در فوتبال نیز یکدیگر را به چالش کشیدند. در کنار غواصی، فوتبال را هم با جزیره سفید آرامش در جزیره کیش تجربه کردند. دوره‌ها فشرده بود اما بچه‌ها  برای ادامه راه مشتاق بودند.

 

و اما بچه‌های‌ پیش مدرسی!

دروس تئوری را در کلاس ارائه می‌دادند و با سوالات فراوان و چالشی از مدرس ارشد مواجه می‌شدند. چون مدرسین ارشد، هنگام ارائه تئوری و زمان غواصی، در نقش یک غواص یک ستاره ظاهر می‌شدند و دغدغه‌های این غواصان را بیان می‌کردند. اینگونه مدرسی و رهبری بچه‌ها سنجیده می‌شد.
در یکی از جلسات تئوری‌، مدرسین برنامه‌ای ترتیب دادند که بچه‌ها از آن بی خبر بودند. مثلا یکی از بچه‌ها که با ۱۰ دقیقه تاخیر به کلاس آمد و با حجمی از اعتراض مواجه شد که چرا مدرس دیر کرده! شاگرد از دنیا بی‌خبر، در نقش یک مدرس بود که باید چنین شرایطی را کنترل می‌کرد و در زمان محدود خود تدریس جلسه اول را ارائه می‌داد. مدرسین ارشد نیز در نقش شیطون‌ترین شاگرد در کلاس بودند.

خلاصه، روز آخر بچه‌های یک ستاره رسید که با موفقیت امتحان خود را پشت سر گذاشتند و بعد نوبت به بچه‌های ۲ ستاره رسید. آن‌ها پیش از امتحان، آخرین غواصی‌خود را با غواصی شب تمام می‌کنند. اولین تجربه غواصی در شب و آخرین غواصی دوره ۲ ستاره برایشان ناراحت کننده بود و دوست داشتند دوره‌ی آن‌ها طولانی تر باشد. تکاپو در دریای تاریک و سکوتی برای فکر کردن، دو جمله برای خلاصه کردن غواصی شب آنهاست. چون با نور چراغ قوه دنبال موجودات دریایی می‌گردیم و در آخر با خاموش کردن نور، دقایقی زیر آب دعا می‌کنیم.
جالب‌ترین چیزی که در شب می‌شود تجربه کرد، نور شبرنگ پلانگتون‌ها است که با تکان دادن دست‌هایمان به وجود آنها پی می‌بریم.
در مورد حس قبل و بعد غواصی در شب بچه‌ها، مصاحبه‌ای با آن‌ها انجام دادیم که می‌توانید در پیج اینستاگرام ببینید.


و در آخر نوبت به مدرسان آینده می‌رسد. همه آن‌ها از چالش‌هایی که برایشان برنامه ریزی شده بود سربلند بیرون آمدند و شاید این سوال ایجاد شود چرا مدرسین آینده باید این چالش ها را تجربه کنند! چون هدف پرورش مدرسانی هست که در درجه اول توانایی و مهارت بالای خود را شکوفا کنند و بتوانند دانش خود را به فردی دیگر یاد دهند.
مهمتر از همه نیز، کنترل و رهبری درست و به موقع در شرایط خاص است. باید منتظر موفقیت آن‌ها در دوره مدرسی پیش رو باشیم.


استقبال فراوانی که از طرف شما و بچه‌ها دریافت کردیم، موجب برگزاری دوره‌های DAN نیز شد. می‌توانید مقاله مربوط به دوره DAN تیر ماه را در وبلاگ بخوانید.

اینگونه اولین دوره تابستانه ۱۴۰۰ را به پایان رساندیم. اما این راه برای ما، غواصان جدید و مدرسان آینده، همچنان ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید: پیشگیری و کمک‌های اولیه برای حمله کوسه‌ها

 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/05/09   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن