دومین دوره

مدرسی بین‌المللی کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN

مدرسی بین‌المللی کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN

شما هم امتیاز بدهید!
1400/08/20   غزال لجه

دوره مدرسی DAN اروپا

دومین دوره مدرسی بین المللی کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN در مهر ماه سال 1400 در تهران برگزار شد.
‏ DAN اروپا که شبکه هشدار غواصان است، در سراسر دنیا نماینده‎های خود را دارد و کلاس‌های آموزشی خود را در سراسر جهان برگزار می‌کند.

بعد از گذشت ۱ سال از اولین دوره مدرسی DAN، دوره امسال با حضور ۷ نفر از غواصان مجموعه جزیره سفید آرامش، توسط شرکت دریاکاو، تنها نماینده رسمی DAN اروپا در ایران، و همچنین با مدرسی آقای اردلان میرزانصیر و خانم سلوی پدری، در تهران برگزار گردید.

 روز اول دوره، قبل از ورود بچه‌ها به کلاس، تمام مطالب آموزشی کل دوره اعم از کیت‌های اکسیژن، کتاب‌ها و جزوات آموزشی در جایگاه مشخص هر فرد قرار داده شده بود و شروع کلاس همراه با معرفی اجمالی دوره و اهداف بچه‌ها از شرکت در این دوره بود.

دو روز اول در مورد استانداردهای DAN و ۸ مرحله از نحوه تدریس عملی و تئوری تدریس شد و مروری کلی بر بخش تئوری و عملی کمک‌های اولیه (BSL) و اکسیژن درمانی (O2) شد. چراکه ابتدا مدرسین باید خودشان مهارت‌های لازم و دانش کافی را داشته باشند، تا بعد بتوانند نحوه تدریس را یاد بگیرند و مهارت و اطلاعات خود را به هنرجو هایشان یاد دهند.
ابتدای روز دوم آزمونی از مباحث روز گذشته گرفته شد که همگی قبول شدند و به مرحله بعدی کلاس برای مرور و یادگیری فراتر مباحث تئوری و عملی BLS و O2 راه یافتند.
بعد از گذشت دو روز تدریس و آماده کردن مدرسین، در نهایت روز ۴ ام نوبت به ارائه و تدریس تمام بچه‌ها رسید.
هر کدام باید کلاس داری می‌کردند و مبحث مشخص شده را، در بخش تئوری و عملی کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی، ارائه می‌دادند. همزمان با ارائه بچه‌ها، آن‌ها توسط مدرسین ارزیابی می‌شدند.این دوره مانند تمام دوره‌های مدرسی برای هنرجویان پر از استرس و نگرانی از قبولی بود. در این دوره‌ها ارزیابی اصلی کنترل و مدیریت بحران و تدریس صحیح است. بعضی از بچه‌ها استرس خود را بروز می‌دادند و بعضی آن را پنهان و یا مدیریتش می‌کردند.

در نهایت در پایان روز ۴ ام، مدرسین نقاط ضعف و قوت بچه‌ها را به آن‌ها گفتند و با دعوت آن‌ها به آرامش و تلاش بیشتر، راهی خانه شان کردند تا برای روز آخر دوره و ارائه اصلیشان حاضر شوند. روز پنچم روز سرنوشت ساز بود.

تلاش بچه‌ها کاملا مشخص بود و می‌توان گفت اکثر آن‌ها در طول دوره، شب‌ها چند ساعت می‌خوابیدند. قطعا نتیجه زحمات همگی در روز آخر مشخص شد.
اینطور بگوییم که روز آخر دیگر در زمان ارائه حرفی از نقاط مثبت و منفی زده نمی‌شد. همچنین مبحث مشخصی به بچه‌ها داده نشده بود. آن‌ها می‌بایست کامل آماده بودند تا هر بخشی که مدرس به صورت دلخواه انتخاب می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت را تدریس کنند.
بچه‌ها هر کدام ارائه‌های خود را دادند و سعی کردند بهترین خودشان باشند. که انصافا گل کاشنمد و مثل همیشه پرچم جزیره سفید آرامش بالا بود.

بعد از اتمام ارائه همه بچه‌ها، جشن پایان دوره برگزار شد. آنجا بود که نتایج قبولی هر یک اعلام شد و تمام بچه‌ها با موفقیت دوره را پشت سر گذاشتند و هر کدام بسته به نمرات و مهارتشان، ملزم به کارآموزی هستند.
خلاصه با اعطای مدارک بچه‌ها همراه با دسته ای از گل به مدرسان جدید، جشن پایان دوره با خوشحالی و کام شیرین همگی برگزار شد و در پایان جناب آقای میرزانصیر از زحمات خانم گل‌بافیان و آقای خورسند تشکر کردند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کمک‌های اولیه ناشی از صدمات دریایی

دوره مدرسی کمک‌های اولیه

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/08/20   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن