FIRST AID

اولین دوره کمک‌های اولیه پیشرفته

اولین دوره کمک‌های اولیه پیشرفته

شما هم امتیاز بدهید!
1401/10/04   وحید موقوفه‌ای

دوره کمک های اولیه پیشرفته First Aid

دوره بین‌المللی کمک‌های اولیه پیشرفته برای اولین بار در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۱ زیر نظر سیستم DAN اروپا در تهران برگزار شد. مدرس این دوره خانم سلوی پدری بودند و کلاس FIRST AID را به مدت 8 ساعت در شرکت دریاکاو برگزار کردند. شرکت کنندگان این دوره تعداد ۸ نفر بودند که کوچکترین فرد گروه 11 سال داشت و  از بابل در کلاس شرکت کرده بود و بزرگترین فرد گروه هم 56 سال داشت که از قزوین شرکت کرده بود.
تمامی شرکت کنندگان پیش از شرکت در این دوره، دوره کمک‌های اولیه مقدماتی (BLS) را زیر نظر سیستم DAN اروپا گذرانده بودند، چراکه از پیش‌نیازهای شرکت در دوره پیشرفته است.
این دوره بصورت کوتاه مدت و ۱ روزه برگزار گردید. ساعت ۹ صبح شرکت کنندگان از راه دور و نزدیک خودشان را به کلاس رساندند. کوچکترین فرد کلاس رهای ۱۱ ساله بود که از بابل اومده بود. دو شرکت کننده دیگر از مشهد و قزوین بودند و مابقی بچه‌ها از تهران و کرج در کلاس حضور داشتند. هنرجو‌ها ابتدا فرم‌های ثبت‌نام را پر کردند و نگاهی به کیت‌های DAN که روی میزشان گذاشته شده بود انداختند. سپس از اهدافشان گفتند که چرا در این کلاس شرکت کردند.

 

کمک های اویه پیشرفته

توسط خانم پدری، ساعت ۹:۳۰ بخش تئوری کلاس شروع شد.
در بخش تئوری در مورد ارزیابی فرد هوشیار یا نیمه هوشیار، تفاوت ارزیابی فرد هوشیار و مصدوم ایست قلبی، مسمومیت‌ها، مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی، صرع، نحوه برخورد با مصدوم و همراه او، گرمازدگی، سرمازدگی، تروما، خونریزی و کنترل آن و... صحبت شد.
بخش تئوری همراه با عملی انجام می‌شد. بخش عملی آن شامل نحوه ارزیابی مصدوم، ارزیابی ثانویه، گرفتن نبض، تعداد تنفس، بررسی مردمک چشم‌ها، نحوه بانداژ و آتل، نحوه حمل مصدوم، نحوه برخورد با مصدوم دارای مشکلات نخاعی و شکستگی و....
همچنین در طول کلاس کیت‌های کمک‌های اولیه DAN به هنرجوها معرفی شد تا بدانند به عنوان امدادرسان باید کیت کمک‌های اولیه برای خود آماده کنند که یا در ماشین، در کیف یا حتی در خانه داشته باشند و در صورت لزوم بتوانند با مهارت‌هایی که آموزش دیده‌اند امدادرسانی کنند.
پس از انجام تمرینات عملی و مرور آنچه در تئوری مورد بحث بود، ساعت ۱۳:۳۰ زمان ناهار و استراحت رسید. بعد از ناهار بچه‌ها برای ادامه تئوری آماده شدند. در بخش عملی هم همگی دو به دو و به نوبت با نظارت مدرس، تمرینات رو انجام می‌دادند تا برای امتحان آماده شوند.
با تمرینات و مرور تئوری همه آماده بودند برای امتحان و ابتدا امتحان تئوری گرفته شد و امتحان عملی نیز در طی تمرینات انجام شده بود. همه هنرجو‌ها با موفقیت در بخش عملی قبول شدند اما در بخش تئوری ۴ نفر از هنرجو‌ها فاصله کمی با نمره قبولی داشتند. که پس از کلاس مجدد امتحان دادند و و توانستند موفق شوند.
ناگفته نماند که آن روز تولد یکی از بچه‌های قدیمی خانواده جزیره سفید آرامش بود. با هماهنگی که از قبل بچه‌ها با هم داشتند در پایان کلاس مهران را گرم صحبت کردند تا نرود و بقیه هم کیک و کادویی که خانم گلبافیان و آقای خورسند برای مهران گرفته بودند را آماده کنند. چون خودشان در این کلاس حضور نداشتند و مشغول برگزاری کلاس کمک‌های اولیه مقدماتی و اکسیژن‌درمانی در بابل بودند.
مهران اصلا فکرش را هم نمی‌کرد برایش تولد بگیریم بخصوص وقتی خانم گلبافیان و آقای خورسند حضور نداشتند. اما مثل همیشه ما بچه‌های با معرفت جزیره سفید آرامش را فراموش نخواهیم کرد.

آموزش نبض‌گیری

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. شما می‌توانید تجهیزات غواصی خود را از جزیره‌ سفید آرامش با گارانتی و ضمانت خریداری کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

 

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/10/04   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن