اولین دوره کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی در بابلسر

اولین دوره کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی در بابلسر

شما هم امتیاز بدهید!
1401/10/07   وحید موقوفه‌ای

مهارت کاربری با کیت‌های اکسیژن یکی از مهارت‌های مهم در غواصی است که یک غواص باید آن را بداند و به کار ببرد. کلاس کمک‌های اولیه (BLS) پیش نیاز این دوره است. این دو کلاس به درخواست گروه غواصی بابل برگزار شد. در این دوره تعداد 8 غواص در سطح‌های یک و دو ستاره شرکت کردند. این کلاس به مدت 24 ساعت در سه روز پنج شنبه و جمعه مورخ 24 و 25 و 26 آذر ماه توسط آقای بابک خورسند و خانم غنچه گل بافیان برگزار شد.

کلاس روز اول با عنوان BLS یا کمک‌های اولیه مقدماتی در ساعت 13 در مجموعه ساحلی عسل شروع شد و تا ساعت 22 به طول انجامید. این کلاس با بخش تئوری آغاز شد و در پایان با امتحان عملی پایان یافت. بعد از مباحث تئوری تمام شرکت کنندگان تک به تک کلیه عملیات احیای قلبی ریوی و CPR روی مانکن‌های DAN تمرین کردند. بعد از تمرینات عملی از شرکت کنندگان امتحان کتبی گرفته شد و خانم نگار محمدی با اختلاف زیادی نمره 100 از 100 نمره را دریافت کرد. بقیه شرکت کنندگان هم در این مرحله موفق به کسب نمره قبولی شدند. حداقل نمره قبولی در BLS برای هر نفر در تئوری 85 و عملی  90 می‌باشد. بعد از امتحان تئوری، امتحان عملی گرفته شده و کلیه شرکت کنندگان موفق به کسب نمره قبولی شدند.

روز دوم کلاس اکسیژن درمانی در ساعت 9 صبح برگزار شد و تا ساعت 7 عصر به طول انجامید. متاسفانه در بخش عملی تعدادی از شرکت کنندگان نیاز به تمرین بیشتری داشتند. کلاس با بخش تئوری شروع شد و بعد بخش عملی و در نهایت امتحان کتبی و در پایان امتحان عملی برگزار شد. برای مهارت بیشتر عملی همه هنرجویان تک به تک تمام سناریوهای امدادی را تمرین کردند و بعد امتحان عملی از آن‌ها گرفته شد. تعداد 4 نفر از شرکت کنندگان در امتحان تئوری و تعداد 3 نفر در امتحان عملی مردود شدند که آزمون مجدد عملی در صبح روز شنبه برگزار شد. در نهایت تمام 8 شرکت کننده بعد از سه روز تمرین و تکرار قبول شدند و مدرک BLS , O2 دریافت کردند. حداقل نمره قبولی در O2 برای هر نفر در تئوری 80 و عملی  85 می‌باشد.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. شما می‌توانید تجهیزات غواصی خود را از جزیره‌ سفید آرامش با گارانتی و ضمانت خریداری کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

بیشتر بخوانیم: DAN چیست؟

کمک‌های اویه مقدماتی

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/10/07   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن