در کرج

هفتمین دوره آموزش کمک‌های اولیه، اکسیژن درمانی و کاربا دستگاه شوک الکتریکی DAN

هفتمین دوره آموزش کمک‌های اولیه، اکسیژن درمانی و کاربا دستگاه شوک الکتریکی DAN

شما هم امتیاز بدهید!
1401/10/10   شیدا مرادی مطلق

ششمین دوره‌ی کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN اروپا در شهریور ماه 1401 در تهران برگزار شد. در این دوره تعداد 5 هنرجو از اهواز، بابل، ایلام، تهران و کرج شرکت کردند. مدرس این دوره آقای خورسند بودند. رها و نگار برای مهاجرت به کشور انگلیس در این کلاس شرکت کرده بودند. شرکت در این دوره هم مهارت کمک‌های اولیه استاندارد را آموزش می‌دهد و هم مدرک بین‌المللی این رشته برای کسانی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، امتیاز محسوب می‌شود. به غیر از کمک رساندن به دیگران و نجات جان انسان‌ها، توانایی مدیریت صحنه آسیب هم از مهمترین تکنیک‌های امدادی این دوره است.

مثل همیشه کلاس با کلی هنرجوی پر انرژی و تعداد 5 نفر در ساعت 9.30 دقیقه صبح آغاز شد. کلاس‌ها دو بخش تئوری و عملی دارند که سرفصل‌های تئوری شامل کنترل خونریزی، کنترل شوک، ایمنی و مدیریت صحنه آسیب، آشنایی با دستگاه AED، آناتومی قلب و ریه و احیای قلبی ریوی می‌باشد. در بخش عملی تمام شرکت کنندگان باید تمام سناریوهای امدادی و احیای قلبی ریوی و عملیات CPR را در شرایط مختلف انجام دهند.

بعد از تمرینات تئوری و عملی امتحان کتبی از هنرجویان گرفته می‌شود. نمره 85 به بالا نمره قبولی آن‌ها است.  در این دوره 3 نفر از شرکت کنندگان نمره 100 گرفتند. بعد از امتحان کتبی نوبت امتحان عملی می‌شود که امدادگران باید تمام سناریوها را امتحان دهند. این کلاس به مدت 8 ساعت برگزار شد.

بعد از کلاس BLS یا همان کمک‌های اولیه مقدماتی، نوبت به کلاس O2  یا همان اکسیژن درمانی بود.

بلافاصله  در روز بعد کلاس کاربری با اکسیژن یا همان O2 شروع شد. نحوه کار با دستگاه استاندارد اکسیژن برای غواصان آسیب دیده یا برای مغروقین است. این کلاس هم در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود. سرفصل‌های تئوری شامل آناتومی قلب و ریه و احیای قلبی ریوی، انواع آسیب‌های غواصی خفگی‌ها و انواع ماسک‌های اکسیژن و نحوه کاربری با اکسیژن می‌باشد. در بخش عملی تمام شرکت کنندگان باید تمام سناریوهای امدادی و احیای قلبی ریوی و عملیات CPR را به اضافه نحوه درست اکسیژن رسانی با انواع ماسک‌ها در تمام شرایط انجام دهند.

این کلاس هم به مدت 8  ساعت برگزار شد.

بعد از تمرینات بسیار و امتحان کتبی، همه شرکت کنندگان موفق به کسب هر دو مدرک BLS , O2 شدند.

در روز سوم نیز کلاس کار با دستگاه شوک الکتریکی خارجی AED برگزار شد این کلاس به مدت 7 ساعت با 3 شرکت کننده در کرج برگزار شد. این دوره هم در دو بخش تئوری و عملی با سرفصل‌های آناتومی قلب، گره‌های الکتریکی و دفیبریلاسیون بطنی و... بود و در مبحث عملی کار با دستگاه شوک الکتریکی خارجی تمرین شد. در پایان کلاس کلیه هنرجویان موفق به کسب مدرک AED شدند.

بیشتر بخوانید: حواس پنجگانه

احیای قلبی

آموزش کمک‌های اویه

شیدا مرادی مطلق

مشاور و مسئول آموزش جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/10/10   شیدا مرادی مطلق

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن