تاریخچه جزیره سفید آرامش

از کجا آغاز شدیم؟

از کجا آغاز شدیم؟

شما هم امتیاز بدهید!
1399/01/20   غنچه گل‌بافیان

از کجا شروع کردیم؟ اصلا چطور شد به فکر یک مدرسه غواصی افتادیم؟ جزیره سفید آرامش را چه کسی پایه‌گذاری کرد؟ چرا اسم جزیره سفید آرامش را انتخاب کرد؟

 

 


قصه جزیره سفید آرامش از کجا شروع شد؟


داستان از اولین دوره آموزش غواصی خانم غنچه گل‌بافیان در ۱۴ خرداد ۱۳۷۹ شروع شد. مثل همه‌ی دوره‌های آموزشی باید بعد از ثبت‌نام بلافاصله کلاس شروع می‌شد و یا تاریخ کلاس اعلام می‌شد، اما این کلاس شروع نشد... یک ماه، دو ماه، یکسال طول کشید و در کمال ناباوری بعد از یک سال و چند ماه از فدراسیون نجات غریق و غواصی برای مصاحبه با ایشان تماس گرفته‌ شد. بعد از قبولی در مصاحبه تاریخ حرکت به کیش اعلام شد. به نقل از همسفران دل تو دل گل‌بافیان نبود چون با مدرسین نجات غریق خودش هم تیمی‌ شده بود. بعد از صحبت با هم تیمی‌هایش تازه فهمید که چرا یک سال و نیم طول کشیده تا دوره‌ی ثبت‌نام شده، برگزار شود.

 

دقیقا همان موقع تصیم گرفت که تحت هر شرایطی برای غواصی بانوان قدمی بردارد و به ترویج و گسترش این رشته کمک کند. عزم خود را برای ایجاد یک مدرسه آکادمیک غواصی ویژه بانوان، جزم کرد. با اینکه در آن سال سن زیادی نداشت اما هر روز مصمم‌تر از قبل دوره‌های غواصی خود را ادامه داد. به علت علاقه زیاد به غواصی و آموزش، در نظر داشت از طریق چنین مدرسه‌ای، نقش خود را برای ترویج غواصی بانوان، علوم مرتبط به غواصی و حفظ دریا، بهتر و قوی‌تر بازی کند، تا آنکه در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت مدرک مدرسی غواصی از فدراسیون جهانی CMAS شد و به عنوان اولین مدرس بانو در کشور نقش بسیار مهمی پیدا کرد. بلافاصله بعد از اخذ مدرک مدرسی غواصی خود، درخواست تاسیس اولین مدرسه آکادمیک غواصی ویژه بانوان را به فدراسیون نجات غریق و غواصی ارائه کرد. تا جایی که در تاریخ ۷ آبان ۱۳۸۵ توانست آن را تاسیس و در ۲۵ اسفند ماه همان سال به ثبت برساند و اولین مجوز برگزاری دوره‌های غواصی بانوان توسط مدرس بانو را دریافت کند. هدف از تاسیس جزیره سفید آرامش این است که بانوان گرانقدر ایران زمین که علاقه و توانایی بسیاری در رشته غواصی دارند، بتوانند در محیطی سالم و با امنیت بسیار بالا این رشته را آموزش ببینند و همچنین خانواده‌های محترم با آرامش خاطر و بدون نگرانی فرزندانشان را حمایت کنند.

 

دقیقا یک سال بعد با اخذ مدرک بین‌المللی مدرسی غواصی کودکان، از فدراسیون جهانی CMAS، حالا جزیره سفید آرامش ویژه بانوان و کودکان شد.

 

خودش می‌گوید جزیره سفید آرامش را مدیون خانم  Bozana Ostojic و آقای Jean Rondia است.

 

به نقل از راویان شکرشکن و شیرین گفتار، خیلی کسی به تشکیلات نوپای جزیره سفید آرامش کمک و اعتماد نمی‌کرد که در اینجا راوی مکثی کرد و به فکر فرو رفت و گفت: راستی که عزم راسخ برای نگه‌ داشتن این مدرسه بسیار به ادامه راهش کمک کرد. دوستان جان و اساتید دوره‌های آموزشی مثل استاد علی شادلو (مدیر عامل اسبق شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران) خیلی به ما کمک کردند.

 

خلاصه سرتان را درد نیاوریم، اینجور که بویش می‌آمده و قابل پیش‌بینی هم بوده، این سازمان نوظهور هم مثل باقی سازمان‌ها کلی ایده، فکر، انرژی و آزمون و خطا داشته اما مشکل اصلی همه سازمان‌ها در این مرحله، کمبود منابع است، حالا بخت بلند جزیره سفید آرامشی‌ها، آنها را از این گردنه‌ی سخت عبور می‌دهد و با ورود بابک خورسند به صحنه و کمکش در امر مدیریت آموزش، بدن نرم و نازک جزیره سفید آرامش، توان بیشتری پیدا می‌کند و به آینده امیدوارتر می‌شود و در مسیر این تغییر و تحول، همراه شدن سارا اسدی و شروع دوره‌های تخصصی زیست‌شناسی هم، جزیره سفید آرامش را جدی‌تر و مشتاق‌تر و بلوغ یافته‌تر می‌کند. غواصی آقایان و برگزاری دوره‌های تخصصی غواصی که از سال 93 آغاز شد، فاز جدیدی برای جزیره سفید آرامش رقم زد و درنهایت جزیره سفید آرامش را به یک مدرسه تمام عیار تبدیل کرد که حالا هم بانوان و هم کودکان و هم آقایان از ابتدا تا مدرسی و حتی در تمام زیر شاخه‌های غواصی می‌توانند تحصیل کنند.

 

آهای خواننده عزیز! به همین آسانی و راحتی‌هایی که داری می‌خوانی و عبور می‌کنی هم نبودها!

می‌دانم که می‌دانی، حالا بگذریم...

 

با وجود سختی‌ها، افزایش کارها و جدی شدن مسائل و مسئولیت‌ها، جزیره سفید آرامش برای آموزش، حفاظت از دریا و اشتغال‌زایی، کانونی از انرژی را ایجاد کرده بود که با قوی‌تر شدنش، افراد دیگری را هم جذب خودش می‌کرد. اما نهال جزیره سفید آرامش روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است. امروزه خانواده جزیره سفید آرامش با 10 نفر پرسنل، حدود ۶۰۰ نفر بانوی غواص، ۲۰۰ نفر غواص کودک و ۱۵۰ نفر غواص آقا (توسط بابک خورسند) را در سطوح مختلف پرورش داده که از این تعداد حدودا ۱۰۰ نفر از آنها مدرس شده و در ایران و خارج از کشور در این عرصه مشغول به فعالیت می‌باشند و خیلی بابت این پر جمعیّت شدنش خوشحال است. البته این آمار تا این لحظه که برای شما می‌نویسم دقیق است و از این به بعد قطعا بیشتر  و  بزرگ‌ترخواهیم شد.

 

راستش را بخواهید در این مسیر سختی‌های زیادی کشیدیم، نارفیقی‌های زیادی دیدیم، به واسطه‌ی مصلحت سازمانی، گاهی مجبور شدیم خلاف میل و سلیقه شخصی‌مان عمل کنیم و بعضی وقت‌ها دوستان عزیزتر از جانی از ما رنجیدند و غم به دل فرو بردیم تا جزیره سفید آرامش به راه دور و درازش ادامه بدهد که ما هم از اشتباه مبرا نیستیم.

 

 جزیره سفید آرامش از سال اول تاکنون بدون هیچ مشکلی در جامعه غواصی خوش درخشید و مدرسین زیادی را در سطوح مختلف فارغ‌التحصیل کرده است. اما امروز شما می‌توانید ادامه این داستان را در قسمت مدرسین ما ببینید، فعالیت‌های جزیره سفید آرامش و خیلی چیزهای دیگر را در همین صفحه «ما که هستیم» ببینید. امروز که خیال جهانی شدن در سر داریم، امیدواریم مجموعه‌هایی از جنس خودمان در دنیا، ما را بیشتر بشناسند و با هم به آینده‌ی خانه‌مان «دریا» و کیفیت زندگیمان به واسطه‌ی سفر بیاندیشیم.

 

شما نیز با اطمینان و آرامش می‌توانید بهترین لحظات زندگی خود را در جزیره سفید آرامش تجربه کنید و به خانواده بزرگ جزیره سفید آرامش بپیوندید.

غنچه گل‌بافیان

مدیر عامل و موسس مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/01/20   غنچه گل‌بافیان

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن