Deep Diver

دوره غواصی عمیق خرداد 1402

دوره غواصی عمیق خرداد 1402

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/04/01

اولین دوره غواصی عمیق (Deep Diver) سیستم غواصی IANTD در 27 تیر و در جزیره کیش برگزار شد. این دوره به مدت 5 روز با 7 شرکت کننده که همگی از غواصان آموزش‌دیده و حرفه‌ای جزیره سفید آرامش بودند، اجرا شد. تدریس دوره توسط خانم غنچه گل‌بافیان و آقای بابک خورسند، مدرسین بین‌المللی غواصی تکنیکال IANTD انجام شد.

تاریخ ورود بچه‌ها به کیش ۲۷ خرداد بود. در کل طول دوره ۵ روزه است که روز اول ورود بچه‌ها و معارفه انجام شد. روز دوم نوبت به کلاس تئوری غواصی عمیق رسید. جذاب‌ترین بخش تئوری در دوره غواصی عمیق، وجود جدول مخصوص و متفاوت از آنچه در غواصی اسکوبا وجود دارد هست. تمامی محاسبات جدید و متفاوت هست و بچه‌ها با جدول و استاندارد جدید آشنا می‌شوند. همچنین یاد می‌گیرند که چگونه هوای مصرفی خود را با توجه به سیلندر خود محاسبه کنند. در کل تئوری آن بر عکس تصور بچه‌ها خیلی جدید و جذاب بود. البته ناگفته نماند که در هر صورت محاسبات نیاز به تمرین دارد و آسان نیست. 

اگه بخوام واضح‌تر بیان کنم، بایدحتما از قبل شروع دوره به مباحث تئوری دوره‌هایی که گذراندید (حداقل دوستاره) تسلط داشته باشید و آن‌ها را مرور کنید. در روز اول تئوری بچه‌ها به تکاپوی خواندن جزوه‌های یک‌ستاره و دوستاره افتاده بودند. تئوری این دوره بسیار سخت و پیچیده است.

در بخش عملی هم غواصی‌های عمیق در دو سایت سازه‌ها و داما انجام می‌شود و بچه‌ها با دیدگاهی جدید و متفاوت عمق ۴۰ متر را تجربه می‌کردند. غواصی‌های کم عمق برای مهارت ریل کشی، غواصی بدون ماسک، کنترل شناوری مطلق، امداد و نجات، بستن و بازکردن شیر تانک و.... در رویال انجام شد.

دوره علاوه بر امتحان تئوری، روز آخر امتحان عملی نیز داشت که همگی بچه‌ها با موفقیت دوره را به پایان رساندند.

 

بیشتر بخوانید: آداب و اصول غواصی: همیار غواصی

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/04/01

بحث و تبادل نظر
حسن
1403/01/20 11:36
چه عکسهای باحالی آدم دلش میخواد بیاد غواصی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 12:25
درود، بله کاملا درسته برای ذغواصی همیشه ما در خدمت شما هستیم.
علیرضا
1403/01/19 15:15
همون دوره دییپ هست؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/19 15:19
درود، بله همون دوره دییپ هست این دوره.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن