دوره اکسیژن‌درمانی مرداد ماه

دوره اکسیژن‌درمانی مرداد ماه

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/05/25   غزال لجه

دوره اکسیژن‌درمانی در تاریخ 20 مرداد ماه در تهران برگزار گردید. این دوره بین‌المللی زیر نظر سیستم DAN اروپا و با نمایندگی شرکت دریاکاو برگزار شد. مدرسین دوره خانم غنچه گلبافیان و آقای بابک خورسند بودند. 13 نفر هنرجو در دوره حضور داشتند که از شهرهای دور و نزدیک آمدند. کوچک‌ترین شرکت‌کننده تبسم بود که فقط 13 سال داشت.

دوره اکسیژن‌درمانی مختص غواصان هست. در نتیجه می‌توانید حدس بزنید که تمامی هنرجویان غواص هستند. البته ناگفته نماند که چندتا از هنرجویان هنوز غواص نشده بودند و در دوره پیش‌رو ما قرار هست که شرکت کنند. تبسم که کوچک‌ترین عضو کلاس بود، شب قبل از بابل آمده بود. فاطمه را از یزد و ماهان را از شمال داشتیم.

راس ساعت 9 بچه‌ها آمدند و بعد از پر کردن فرم‌ها، تئوری شروع شد. چون دوره کمک‌های اولیه مقدماتی روز قبل برگزار شده بود یک بار فرم‌ها را پر کرده بودند. تعدادی از بچه‌ها برای اینکه شلوغ کنند، گفتند چرا باید باز هم اطلاعات بنویسند. توجیه شدند که این کلاس بین‌المللی DAN است و قوانین سفت و سخت خودش را دارد و آن‌ها باید به عنوان امدادگر منظم و مسئولیت‌پذیر باشد.

خلاصه بچه‌ها کلی باهم دوست شده بودند و جمع صمیمی آن‌ها و هم اشتیاقشان کامل در کلاس مشخص بود. از سوال‌هایی که می‌پرسیدند و یا مواردی که در زندگی یا غواصیشان مرتبط با مبحث تئوری بود را تعریف می‌کردند. در قسمت بیماری‌ها که اشاره به خطرات غواصی ناایمین داشت، آقای خورسند از تجربیاتی که طی سال‌ها داشت و مواردی که در دیگر غواصان دیده بود را تعریف کرد. خداروشکر هیچ مورد مشابهی در دوره‌های آموزشی مجموعه نداشتیم.

بعد تئوری دیگه همه آماده بودند به استقبال یک ناهار مفصل بریم! یک جا یکی از بچه‌ها گفت مغز برای پردازش اطلاعات بیشتر از این، نیاز به تغذیه داره. رفتیم برای ناهار و زمانی برای استراحت و البته مرور تئوری. چون پیش از شروع عملی بچه‌ها باید امتحان می‌دادند. با وجود سه تا مراقب سرکلاس شیطنت بچه‌ها گل کرده بود اما قطعا حریف ما نشدند.

و اما بخش جذاب دوره، تمرین عملی و سناریوهای ترکیبی!

ناگفته نماند که بچه‌ها همه در تئوری قبول شدند و انرژیشان چند برابر شده بود. بازیگرهای خوبی هم بودند انصافا و در سناریوهای ترکیبی حسابی در نقش خود فرو می‌رفتند. تبسم در عملی بسیار خوش درخشید. بخش‌هایی که بچه‌ها نقش همراه مصدوم، امدادگر دوم یا خود مصدوم بودند، باید بودید و می‌دیدید که چطور صحنه واقعی را اجرا می‌کردند و البته به همان اندازه امدادگر اصلی که درحال تمرین یا آزمون بود به خوبی شرایط را کنترل می‌کرد و از ماسک‌های اکسیژن درست برای هر مصدوم استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از بخار کردن شیشه ماسک غواصی

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/05/25   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
مینا حسابی
1403/01/14 13:46
شاخه دن میشه اکسیژن درمانی؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/14 13:59
درود، کاملا درسته اکسیژن درمانی جزو شاخه دن هست.
حسن
1403/01/14 13:37
خیلی جالب در تهران هم برگذار میشه؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/14 13:50
درود، بله در تهران هم برگزار میشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن