دوره آموزش غواصی آبان 1402

دوره آموزش غواصی آبان 1402

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/09/18   غزال لجه

دوره آموزش غواصی مقدماتی تا پیشرفته تاریخ 30 آبان 1402 در جزیره کیش برگزار شد. شرکت کنندگان دوره شامل 9 نفر بودند و دوره با مدرسی ارشد خانم غنچه گل‌بافیان، مدرس دوم خانم هانیه اسدی و کمک مربیان دیگر برگزار گردید.

 

روز اول

30 آبان ورود بچه‌ها به کیش بود و مثل همیشه بچه‌ها در جلسه اول تئوری و معارفه حاضر شدند. همگی بچه‌ها به‌تازگی به خانواده جزیره سفید آرامش پیوسته بودند و فقط مصطفی بود که از قبل ما را می‌شناخت چون دوره کمک‌های اولیه بین المللی DAN را در تهران شرکت کرده بود.

خلاصه، دو خواهر و برادر داشتیم؛ هدیه و هومن که بسیار پرشوق بودند. هدیه مربی فوتبال بود که به پیشنهاد هومن برای آموزش غواصی یک ستاره شرکت کرده بود. هومن که قرار شد بیشتر از هدیه بماند و دوره 2 ستاره خود را نیز بگذراند. دکتر بهرامی را داشتیم که قصد داشتند با دخترشان باهم شرکت کنند اما بخاطر مدرسه و امتحانات دخترشان، تنها آمدند. نیکا و مهدیه کیشوند بودند و در پارک آبی اوشن به عنوان ناجی کار می‌کردند. محمد را داشتیم که قبلا تجربه غواصی داشته. سعیده را داشتیم که فیزیوتراپیست بود و شیرین پر انرژی که کاملا مصمم قرار است ادامه دهد. در ادامه مسیر هم آرشام به ما پیوست تا غواصی‌های پیش‌نیاز سه‌ستاره‌اش را انجام دهد.

در جلسه معارفه هر یک از بچه‌ها از نحوه آشنایی با ما و دلیلیشان برای شرکت در دوره گفتند. مهدیه و نیکا که دوست و همکار بودند، به واسطه سمیرا که دوره قبل آمده بود با ما آشنا شدند. همگی بچه‌ها با سایت و اینستاگرام جزیره سفید آرامش آشنا بودند و از این طریق تصمیم به شروع غواصی گرفتند.

تئوری برای بچه‌ها جذاب بود و خیلی مشتاق بودند تا زودتر فردا بشود و برای غواصی بروند. 

 

روز دوم

و اما نوبت به اولین تجربه غواصی بچه‌ها رسید. ساعت 8 صبح همگی کلوپ 5 ستاره غواصی حاضر شدند و قبل از رفتن روی قایق، بستن تجهیزات را انجام دادند. محمد چون قبلا تجربه چند تا غواصی داشته، اول از همه داخل آب پرید. همه در روز اول عملی خوش درخشیدند و مهارت‌های پایه را به خوبی انجام دادند.

ظهر که همگی برگشتند، رفتند کمی استراحت کنند تا عصر برای کلاس تئوری غواصی سرحال باشند.

 

روز سوم

امروز دو تا غواصی در پیش داشتند. در عمق‌های 12 و 6 متری برای گشت زدن و تمرین مهارت‌ها. در غواصی‌های سوم و چهارم همگی پیشرفت چشمگیری کردند. کلی هم عکس و فیلم گرفتند.

کلاس تئوری هم مهم‌ترین بخش بود در مورد بیماری‌ها صحبت می‌کرد.

 

روز چهارم

امروز روز غواصی عمیق، همان غواصی 18 متری یک ستاره‌ها بود. دو غواصی انجام دادند و اکثر بچه‌ها این نظر را داشتند که تازه فهمیدند غواصی یعنی چه! خیلی غواصی متفاوتی برایشان بود. تازه خوش شانس بودند و کلی موجود دریایی، از جمله سفره ماهی و لاک‌پشت دیدند.

عصر هم تئوری تمام شد و بچه‌ها رفتند که برای امتحانشان بخوانند.

 

روز آخر غواصی تک ستاره

به پایان رسید دفتر ولی حکایت همچنان باقیست. بچه‌ها امتحان تئوری دادند و همه قبول شدند. باید با یک ستاره‌ها خداحافظی می‌کردیم و ادامه مسیر را با دوستاره‌ها ادامه می‌دادیم. 

شب دورهمی داشتیم و جمع شدیم تا با محمد، هدیه، سعیده و شیرین خداحافظی کنیم. بقیه بچه‌ها همچنان برای ادامه همراه ما بودند.

 

بیشتر بخوانید: علائم موجودات دریایی

1402/09/18   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
حانیه
1402/12/22 11:31
خیلی خوبه که دورهها رو مثل داستان میزارین
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/22 13:19
درود، ما اینجا یک محیط کاملا دوستانه با هنرجوها داریم و ما هم لذت میبریم در کنار شما عزیزان هستیم.
لیلی
1402/12/22 10:38
خیلی دوره باحالی بود دمتون گرم
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/22 14:10
درود، برای ما هم بسیار لذت‌بخش بود در کنار شما عزیزان.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن