آخرین دوره آموزش امداد و نجات در سال 1402

آخرین دوره آموزش امداد و نجات در سال 1402

3 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/11/27   وحید موقوفه‌ای

واییی از این دوره نگم براتون، چی بنویسم؟ واقعا زبانم قاصره از دست این بچه‌ها خیلی دوره باحال و خفنی بود خداییش بریم که از روز اول براتون تعریف کنم.

روز معارفه بچه‌ها خیلی جالب بود چون همه از دوره‌های قدیم همدیگر را می‌شناختند. تحویل مدارک همراه با کل‌کل و کری خوانی همراه بود.  امداد و نجات یک دوره بسیار سخت و کاربردی برای شرکت کنندگان است. در این دوره بچه‌ها مهارت نجات در دریا را می‌آموزند مهارت حمل غریق و رهبری یک تیم سانحه دیده که با سناریوهای واقعی شبیه سازی می‌شود. بنابراین سطح هیجان بچه‌ها به شدت بالا و غیر قابل باور هست.

روز اول کلاس با تئوری و تمرینات دریایی شروع می‌شود. تست شنا و تمرین حرکت با تجهیزات و.....

در ادامه راه وقت ناهاری فقط یک ساعت برنامه ریزی شده است که بلافاصله بعد از آن کلاس تئوری برگزار می‌شود. کلاس تا 8 شب ادامه دارد.

روز دوم با تمرینات دریایی و سناریوهایی که روز قبل در کلاس تئوری تدریس شد آغاز می‌شود. کلاس با دو دایو دریایی و رهبری و برنامه‌ریزی ادامه یافت. در پایان غواصی‌ها بعد از شستن لوازم و تجهیزات به رستوران برای صرف ناهار رفتیم. حدود یک ساعت بعد تدریس ادامه مباحث در کلاس‌ تئوری آغاز شد و تا ساعت 8 شب مواردی امدادی مانند: احیای قلبی ریوی و بانداژ و پانسمان و خونریزی و شوک تدریس شد.

روز سوم ادامه مسیر بچه‌ها برای انجام عملیات حمل غریق و احیای قلبی ریوی، کار یکم سخت شده بود چون کلاس هم فاز خنده داشت و هم استرس، چه کنیم که گروه بچه‌های شهریور ما که بسیار قوی و با اراده در عین حال شوخ طبع و دوست داشتنی، با گروه‌های قبلی مدرسه جزیره سفید آرامش در این دوره هم تیمی شده‌اند. چه اتفاقی.....

روز چهارم زمان امتحان و سخت‌ترین لحظه این کلاس برای بچه‌ها بود. بعد از امتحان عملی برنامه ناهار و آزمون کتبی اجرا شد و بعد از آزمون همه به کافه رفتیم و اشکالات و نکات مهم کلاس را بررسی کردیم. البته بماند که کلی هم خندیدم.

روز خداحافظی فرا رسید. این دوره با 12 شرکت کننده (8 مرد و 5 زن) از تاریخ 21 بهمن لغایت 26 بهمن در جزیره کیش برگزار شد و تعداد 10نفر موفق به کسب مدرک امداد و نجات در دریا شدند.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. چراکه عدم شناخت و عدم اطلاعات استاندارد غواصی باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود. اگر علاقه‌مند به دوره‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات هستید می‌توانید در کلاس‌های بین‌المللی DAN که جزیره سفید آرامش برگزار می‌کند شرکت کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/11/27   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
روزبه
1402/12/16 11:43
سلام چه باحال که مثل داستان تعریف میکنید
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/16 12:10
درود زندگی داستان هست وغواصی یک داستان متفاوت و رویایی
م.ن
1402/12/16 10:01
چه خوب که دوره‌های DAN هم دارین
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/16 10:57
سلام بله داریم و مدرک هم داره که خیلی دوره جذاب و مفیدی هست
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن