چطور از مو و پوست در غواصی محافظت کنم؟

چطور از مو و پوست در غواصی محافظت کنم؟

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/03/02   شیدا مرادی مطلق

حفاظت از پوست و مو در هنگام غواصی


همه ما می‌دانیم که غواصی بسیار لذت بخش و اعتیادآور است. اما مرتب در معرض آب شور قرار گرفتن یا در معرض نور خورشید بودن می‌تواند به مو و پوست غواص آسیب بزند. شما باید بدانید به عنوان یک غواص حتما از خود مراقبت کنید. حالا باید بدانید چگونه از مو و پوست خود محافظت کنید؟

 

1.بافتن مو.

وقتی می‌خواهید غواصی کنید نباید موهای خود را آزاد در آب رها کنید. ممکن است که موی باز زیر آب باعث شود عکس‌هایتان زیباتر شود اما قطعا آسیب بیشتری می‌بیند. شما باید موهایتان را ببافید. بافت مو باعث می‌شود تا از گره خوردن موها در آب شور جلوگیری کند.

 2. روغن نارگیل.

روغن نارگیل یا زیتون می‌تواند کمک کند تا نمک آب پوست و موی شما را خشک نکند. روغن نارگیل از موی شما محافظت می‌کند. قبل از بافتن باید به موهایتان روغن بمالید. تا از خشک شدن توسط نمک دریا جلوگیری کند.
روغن نارگیل فواید زیادی برای کمک به محافظت از مو و تغذیه پوست شما دارد. مالیدن مقداری روغن نارگیل به موهایتان قبل از بافتن می‌تواند به صاف نگه داشتن موها بعد از غوص کمک کند و از خشک شدن آن‌ها توسط نمک جلوگیری کند.

 

3. نرم کننده مو.

نرم کننده یا آب رسان مو می‌تواند نجات بخش موهای شما بعد از غواصی باشد. شما بعد از غواصی آب شیرین روی موهایتان بریزید و نرم کننده بزنید تا به موهایتان آب‌رسانی کند و بعد موهایتان را آب کشی کنید. دیگر موهای شما گره نمی‌خورد.

 

4. کرم ضد آفتاب.

در غواصی برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستیم پس باید از ضد آفتاب استفاده کنیم. پس از هر غوص دوباره ضد آفتاب خود را بمالید، تا از آفتاب در برابر پوست شما محافظت کند. شما در غواصی متوجه نور خورشید نمی‌شوید، زیرا در آب مرطوب و خنک شدن پوست احساس می‌شود. ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. شاید شما ضد آفتاب نتوانید استفاده کنید در این صورت بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

5. دستمال سر یا کلاه.

دستمال سر از موهای شما محافظت می‌کند. کلاه از پوست شما محافظت می‌کند و می‌تواند از پیشانی و پوست سر شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند. همچنین می‌تواند به جلوگیری از گره خوردن موهای شما در بند ماسک کمک کند. می‌توانید از هدبندهای نئوپرون استفاده کنید.

 

6. روکش بند ماسک.

بند ماسک سیلیکونی یا لاستیکی باعث می‌شود موهایتان را در حین برداشتن و گذاشتن ماسک بکند. روکش بند ماسک از این امر جلوگیری می‌کند.

7. کلاه و عینک آفتابی.

وقتی در قایق هستی و منتظر غواصی بعدی شما باید بدانید که سر و صورت خود را از آفتاب دور کنید. عینک آفتابی و کلاه این کمک را به شما می‌کند.


8. لباس غواصی و راش‌گارد.

اگر در هنگام غواصی شما از لباس غواصی استفاده کنید. یا در زمان گرما شما از راش‌گارد استفاده کنید، پوست بدنتان در برابر نور خورشید و نیش جانوران دریایی محافظت می‌شود.‌

 

9. آب شیرین.

بهترین راه برای حفاظت از مو و پوست شما آب شیرین است. آب شرین آسیب کمتری به مو وارد می‌کند. باید بدانید بعد از غواصی حتما موهای خود را با آب شیرین بشویید و اگر قبل از غواصی هم موهایتان را با آب شیرین بشویید، آب شور کمتر به موهایتان آسیب می‌‌زند.

این تکنیک این امکان را به شما می‌دهد تا از مواد آلوده و شیمایی که در اقیانوس و دریا وجود دارد را از موهایتان پاک کند. این گاهی اوقات ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از لنز در غواصی

شیدا مرادی مطلق

مشاور و مسئول آموزش جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/03/02   شیدا مرادی مطلق

بحث و تبادل نظر
روژینا
1403/04/03 15:07
خانم‌ها بیشتر در معرض این مشکلات مو و پوست هستند تا آقایان
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 15:17
درود، بله چون خانم‌ها موهای بلند دارند و به پوستشون بیشتر رسیدگی می‌کنند.
رضا عابدی
1403/04/02 15:44
این که برای خانمهای آقایان کذببب
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 10:50
درود، متوجه سوال شما نشدم.
مریم
1403/03/03 10:59
قسمت نرم کننده مو خیلی راهنمایی و کمک کرد
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/03 11:19
درود، درسته نرم کننده خیلی کمک میکنه به مو و آبرسانی مو.
پریناز
1403/03/03 10:24
خیلی جالبه که قبل از آب رفتن مو را با آب شیرین بشویید که کمتر آسیب بزنه ته مو آب شور دریا
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/03 11:11
درود، بله این مورد ثابت شده است.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن