برگزاری دوره‌ی آموزش

مدرسی غواصی کودکان

مدرسی غواصی کودکان

شما هم امتیاز بدهید!
1399/05/20

برگزاری اولین دوره‌ی مدرسی غواصی کودکان در سال 99

اولین دوره‌ی مدرسی غواصی کودکان توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور براساس استانداردهای جدید CMAS، پانزدهم تا هفدهم مرداد ماه، در تهران برگزار شد.

این دوره در راستای نیل به اهداف کارگروه غواصی کودکان از جمله ارتقاء سطح کیفی، تدوین قوانین و تربیت نیروی متخصص در این زمینه، با حضور 17 شرکت کننده (8 خانم و 9 آقا) و به مدت سه روز در مرکز آموزش‌های فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزار گردید.

مدرسی این دوره را غنچه گل‌بافیان رئیس کارگروه غواصی کودکان، امیرحسین فروغ دبیر کمیته غواصی و سه تن از اساتید دانشگاه دکتر صالح رفیعی رئیس انجمن بازی و ورزش کودک، دکتر حامد عباسی فیزیولوژیست کودک و دکتر ابراهیم متشرعی روانشناس ورزشی کودک بر عهده داشتند.

صبح روز اول٬ پانزدهم مرداد٬ دوره با جلسه معارفه و با حضور دکتر فرهنگ شادنیا رئیس کمیته غواصی کشور و اردلان میرزانصیر مشاور ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی آغاز شد. سپس با ارائه مطالبی توسط امیرحسین فروغ در مورد تاریخچه غواصی و غواصی کودکان، تفاوت غواصی کودکان و بزرگسالان و ممنوعیت‌های غواصی کودکان ادامه یافت. پس از صرف ناهار دکتر صالح رفیعی توضیحاتی در مورد فرایند رشد در کودکان ارائه کرد و در پایان دکتر حامد عباسی به بحث پیرامون آناتومی و فیزیولوژی کودکان، اصول علم تمرین و طراحی تمرین با رویکرد بازی پرداخت.

روز دوم با تدریس غنچه گلبافیان با موضوعات استانداردهای آموزشی، دوره‌های تخصصی کودکان، لوازم کمک آموزشی و بازی، طراحی بازی برای آموزش مطالب غواصی، روش تدریس تئوری و عملی شروع شد و تا بعد از ظهر ادامه یافت. پس از آن ابراهیم متشرعی مباحثی در مورد روانشناسی کودک و عوامل موثر در موفقیت ورزشی را ارائه کرد. این دوره آموزشی با رویکرد توسعه علم غواصی کودکان و با روش‌های نوین آموزشی در دو روز متوالی از 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برگزار شد.

در روز سوم با امتحان عملی و تئوری در حضور اساتید به پایان رسید. به کسانی که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند گواهی مدرسی کودکان زیر نظر فدراسیون جهانی CMAS از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور اعطا می‌گردد. مدیریت این دوره‌ را آقای بابک خورسند دبیرکارگروه کودکان کشور بر عهده داشتند.

پس از 2 روز با  ارزیابی‌های انجام شده، اعلام نتایج  توسط خانم گل‌بافیان انجام شد و تعداد 10 نفر از این عزیزان موفق به دریافت مدرک مدرسی غواصی کودکان شدند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نکات و تکنیک‌های عکاسی زیر آب

 

 

 

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/05/20

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن