تحلیل

سردردهای ناحیه پیشانی بعد از غواصی

سردردهای ناحیه پیشانی بعد از غواصی

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/12/25   مهدی محمودی و غنچه گل‌بافیان

به نقل از یک غواص در تحقیقات موسسه DAN این‌گونه آمده است که "از سال 1957 در رشته غواصی فعالیت داشتم و طی 20 سال گذشته بیش از 2000 غوص به ثبت رسانده‌ام. از اوایل سال گذشته، بعد از هر غواصی صبحگاهی دچار سردرد در ناحیه پیشانی می‌شدم. این سردردها به حدی سخت بودند که دیگر قادر به غواصی نبودم مگر اینکه سه یا چهار قرص آسپرین مصرف می‌کردم." این‌ها علامت چه بودند؟ آیا مصرف آسپرین در غواصی مشکلی دارد؟

 

علت ایجاد سردرد

از آ‌ن‌جا که اغلب سردردها فقط در ناحیه پیشانی رخ می‌دهند، ممکن است مربوط به اختلالات سینوسی باشند. به نظر می‌رسد بروز این سردردها در حین غواصی نشان‌ دهنده رابطه بین این دو باشند. باید به این نکته‌ مهم دقت کرد که سردرهایی که ناگهانی رخ می‌دهند و مانع از فعالیت ورزشی می‌شوند، بسیار جدی هستند و باید درمان شوند. گرچه ممکن است دلایل دیگری هم داشته‌ باشند اما باید ارزیابی کاملی از گوش، حلق و بینی انجام شود تا در اثر تشخیص سینوزیت یا پلیپ ملتهب در بینی که در اثر فشار آب ایجاد مشکل می‌کند، آگاه شد و آن‌ را درمان کرد. بعضی از غواصان ممکن است تغییرات مزمن پوشش سینوسی را تجربه کنند که باعث عدم پاک‌سازی کافی سینوس‌ها می‌شود که در نهایت منجر به سردرد می‌شود. این شرایط معمولا طی یک دوره طولانی و بدون علامت رخ می‌دهد، تا زمانی که مجاری تنفسی در سینوس کاملا با مخاط پر شود.

 

عوارض دارو

در خصوص سوال برای آسپرین باید گفت مصرف زیاد آسپرین باعث برخی عوارض جانبی که عبارتند از: رقیق شدن خون در بدن، خونریزی داخلی، لخته شدن خون در بدن و تاثیر آن بر روی شنوایی و بروز برخی اختلالات عصبی می‌شود. به همین دلیل تاکید می‌شود افراد در مورد مشکلات فیزیکی و نحوه درمان آن با پزشک مشورت کنند. تا پس از ارزیابی کامل و معالجه سردرهایتان، پزشک اجازه ادامه غواصی را به شما بدهد و شما باید از دلایل وجود سردرد باروترومای سینوسی مزمن یا دیگر مشکلات مطلع شوید.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. چراکه عدم شناخت و عدم اطلاعات استاندارد غواصی باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است. 

بیشتر بخوانید: در مورد درای سوت و وت سوت چقدر می‌دانید؟

مدرس بین‌المللی کمک‌های اولیه DAN و مدرس بین‌المللی غواصی کودکان CMAS و مدرس بین‌المللی غواصی یک ستاره CMAS در مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/12/25   مهدی محمودی و غنچه گل‌بافیان

بحث و تبادل نظر
الیا
1402/12/26 16:08
سینوزیت چون چرک داره و در فشار تحریک میشه فکر میکنم اذییت کنه
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/26 16:50
درود، کاملا درسته و مشکل ایجاد میکنه که با خوردن قرص مسکن این مشکل بر طرف میشه.
رسول
1402/12/26 15:59
داروهای مسکن مثل ژلوفن مشکلی بوجود نمیاره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/26 16:21
درود، خیر دوست عزیز مشکلی به وجود نمی‌آورد.
علی
1402/12/26 09:45
سلام من میگرن دارم و وقتی سردرد میگیرم نفس نمتونم بکشم چه برسه به غواصی
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/26 16:17
درود، درسته کاملا و هنگام سردرد اجباری به غواصی نیست.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن