اولین شب یلدا زیر آب

اولین شب یلدا زیر آب

شما هم امتیاز بدهید!
1399/09/30   بابک خورسند

30 آذر 1388 تیم آموزش غواصی جزیره سفید آرامش به مدرسی خانم گل‌بافیان با حضور 8 نفر هنرجوی غواصی، شب یلدا را به مدت 42 دقیقه زیر آب جشن گرفتند. در آن شب میز بزرگی به کمک سرب‌های غواصی به عمق 6 متری برده‌شد و بعد بشقاب‌های بسته بندی میوه‌ها (انار، پرتقال و سیب) که طراحی شده بود را روی میز قرار دادند. بچه‌ها به دو تیم تقسیم شدند. گروه اول برای تدارکات زیر آب تلاش می‌کردند و گروه دوم برای شام و پذیرایی بعد از غواصی آماده می‌شدند.

با امکانات بسیار کم جزیره هنگام  و زمان محدود، اجرای این طرح بسیار مشکل بود. ایده‌ی این برنامه را خانم شیدا داداشی از هنرجویان همان دوره داده بود. با همت و کمک بچه‌های غواص گروه، اولین جشن شب یلدا در زیر آب توسط تیم غواصی مدرسه جزیره سفید آرامش گرفته شد. غواصان کنار هم در کنار میز زیبای یلدایی در زیر آب روی ماسه‌های نرم خلیج فارس نشسته بودند و انار و پرتقال می‌خوردند. چه دوره‌ای و چه خاطرات زیبایی به جای ماند.

 تیم اول: غنچه گل‌بافیان مدرس و سرپرست دوره، ترانه کاظمی، راحله هنرمند و ارغوان حسن زاده و تیم دوم  آنوشا شیدایی، شیدا داداشی، مژگان دادخواه و ستاره حسینی بودند. غواصان جزیره سفید آرامش بعد از گذشت 11 سال، حالا این عزیزان مدرس شده اند و در سراسر ایران دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید لوازم غواصی خود را تعویض کنیم؟

 

 

 

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/09/30   بابک خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن