آخرین دوره‌ی آموزش غواصی سال 1399

آخرین دوره‌ی آموزش غواصی سال 1399

شما هم امتیاز بدهید!
1399/12/23   وحید موقوفه‌ای

همیشه آخرین لحظه‌ها، آخرین دوره‌ها و خداحافظی‌ها غم انگیزه و گاها سخت است. دوره آموزش غواصی اسفند هم، آخرین دوره سال ١٣٩٩ بود. اما این آخرین، با دیگر آخرین‌ها و بهتره بگم با تمام دوره‌های آخر سال ما فرق داشت. این دوره مصادف شده بود با تولد خانم گل‌بافیان و آقای خورسند که در تمام غواصی‌ها، دروس تئوری، هیجان اولین غواصی و همه و همه همراه بود با یم سوپرایز تولد که براتون می‌گم.

آن هم چه تولدهایی. حالا چرا می‌گویم تولدهایی!!
٩،١٠ اسفند زادروز  و موسسان و مربیان جزیره سفید آرامش، خانم گل‌بافیان و آقای خورسند بود.

هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد که برای شروع مجدد دوره‌های آموزش غواصی در زمان کرونا چقدر تلاش کردیم چه روزها و شب‌هایی که جلسه‌ گذاشتیم، تحقیق کردیم، بحث کردیم که کلاس آموزشی برگزار کنیم یا نه؟ آیا خطری کادر آموزش و فراگیران غواصی را تهدید می‌کند یا نه؟ اما صادقانه باید بگوییم که از اعتماد شما ممنونیم، حمایت‌ها و انرژی‌های خوب شما همراهان همیشگی باعث شد تا تمام خستگی اون روزها از تن همه تیم آموزشی جزیره سفید آرامش بیرون برود و الان که برای شما می‌نویسم، آخرین دوره‌ی آموزش غواصی امسال نیز با کلی خاطره قشنگ و به یادماندنی به پایان رسید.

روز اول که همه‌ی پروازها به کیش نشست، بعد از کمی استراحت شاگرداها به کلوپ ٥ ستاره مارینا پارک رقتند و اولین جلسه تئوری همراه با معارفه با حضور مدرسین دوره برایشان اجرا شد. هنرجو‌ها از هدفشان برای آنجا بودن (برای غواص شدن) گفتند و شاگرد‌های قدیمی هم از تجربه‌هایشان در غواصی صحبت کردند و بعد از کمی توضیحات کلاس اون روز به پایان رسید.

مربیان این دوره در بخش خانم‌ها غنچه گل‌بافیان مدرس ارشد و مهناز کریمی و در بخش آقایان بابک خورسند مدرس ارشد و مهدی محمودی بودند که 8 نفر از بانوان و 9 نفر از آقایان شرکت کرده بودند که در این تیم 2 زوج جوان حضور داشتند و کادوی عروسی آن‌ها شرکت در کلاس‌های آموزش غواصی ما بود که این موضوع برای تیم آموزش جزیره سفید آرامش بسیار خوشحال کننده بود.

برای بخش تئوری، مربیان دوره هر روز کلیه شرکت کنندگان را قبل از ورود به کلاس و حضور در کلوپ غواصی با دستگاه اکسیمتر میزان اکسیژن بدنشان و همچنین با دستگاه تب سنج، دمای بدنشان را چک می‌کردند و بعد از چکاپ‌های اولیه اجازه ورود به کلاس به فراگیران داده می‌شد. کلیه فراگیران ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ضد عفونی دست‌های خود در زمان کلاس آموزش بودند. در بخش عملی هم به هر فراگیر یک ست کامل تجهیزات غواصی ضدعفونی شده داده می‌شد و بعد از پایان غواصی فراگیران موظف به ضدعفونی کردن مجدد تجهیزات به مدت یک ربع و بعد شستشو و تحویل آن به مسئول کلوپ بودند. 

 

خلاصه روز بعد،صبح زود در هوای  دلپذیر کیش به سمت کلوپ رفتیم و آماده شدیم برای اولین غواصی آماده شدیم. هیجان بچه‌های ١ ستاره آن چنان زیاد بود که حتی اساتید را هم به وجد می‌آورد. تا جایی که یکی از بچه‌ها هم در اولین تجربه بخاطر هیجان زیاد، می‌گفت آب خیلی شوره اما در نهایت با تلاش مربی‌ها در کمال آرامش، تیم آموزشی ترسش را تبدیل به خاطره‌ای لذت بخش کردند.

بعد ازظهرها کلاس تئوری و این چند روز باید به همین روال ادامه پیدا می‌کرد تا بچه‌ها بتوانند دوره‌‌ی آخر سال را هم با موفقیت به پایان برسانند.

میان این همه هیاهوی آموزش، چند سوپرایز تولد داشتیم که مدرسان دوره از آن‌ها بی‌خبر بودند. سوپرایز اول که توسط هنرجویان قدیمی مدرسه غواصی جزیره آرامش برای آقای خورسند و خانم گل‌بافیان در کنار ساحل تدارک دیده شده بود و سوپرایز دوم که توسط بچه‌های همان دوره تدارک دیده شده بود که باز هم مدرسان بی‌خبر بودند.

بچه‌ها با کمک هم سوپرایزی آماده کردن که به این زودی‌ها فراموش نخواهد شد. تولد ساحلی با تم دریایی و چاشنی عشق و علاقه بچه‌هایی که این چند سال همراه ما بودند اما در این سفر نتوانستند همراه ما باشند.

چند سوپرایز دیگه هم در انتظار دو استاد اسفند ماهی بود. و مهمتر از همه، فیلم تبریک تولد همه بچه‌ها از هر شهر و کشوری که بودند، به مادر و پدر جزیره سفید آرامش با زیان خودسان تبریک گفتند. این فیلم را در اینستاگرام ببیند!

بله اینجوری شد که دیگر جایی برای خداحافظی آخر سال نماند. بلکه کلی خاطره از غواصی و تولدها، هدیه‌ها و البته مزه‌های شیرین کیک‌ها، باقی ماند...
اینجا خاطرات فقط با غواصی کردن و آموزش ساخته نمی‌شود، بلکه ما با عشق، معرفت و باهم بودن آن ها را می‌سازیم.

بیشتر بخوانید: ادم ریوی غوطه‌ور

دوره آموزش غواصی در کیش

 

 

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/12/23   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن