چهارمین دوره آموزش غواصی سال 1400

چهارمین دوره آموزش غواصی سال 1400

شما هم امتیاز بدهید!
1400/06/27   غزال لجه

آخرین دوره تابستانه سال ۱۴۰۰ ما در جزیره کیش  در تاریخ 24 مرداد ماه 1400 برگزار شد. همیشه آخرین دوره تابستانه (دوره‌های با تخفیف‌ ویژه) جزیره سفید آرامش به شدت شلوغ و پر هیجان هستند.

برگزاری این دوره با چالش‌های زیادی مواجه شد. پیک پنجم کرونا و تعطیلی چند هفته‌ای جزیره کیش، ما را واداشت تا دوره مرداد و شهریور ماه را همزمان برگزار کنیم. برنامه ریزی و هماهنگی‌ها و زمان بندی برای 13 نفر که باید وارد دنیای زیر آب بشوند و تازه این دنیای پر رمزو راز را تجربه کنند، کار آسانی نبود. اما دوره با انرژی خیلی خوبی برگزار شد.
دوره با حضور ۱6 هنرجو برگزار شد. که ۱3 نفر هنرجو ۱ ستاره بودند و به جمع خانواده جزیره سفید آرامش پیوستند. در بخش خانم ها، غنچه گل‌بافیان به عنوان مدرس ارشد و روژان نوروزی به عنوان مدرس دوره؛ و در بخش آقایان بابک خورسند به عنوان مدرس ارشد و کوشان سیدی به عنوان کمک مربی، حضور داشتند.

بچه‌های این دوره ذوق و شوق و انرژی خیلی زیادی داشتند. چراکه تعویق افتادن دوره، هیجان بچه‌ها را برای شروع یک سفر متفاوت بیشتر کرده بود و هیاهوی آن‌ها پیش از شروع کلاس و سفر به کیش، کاملا مشخص بود.
خلاصه ۲۴ شهریور ورود بچه‌ها به کیش از سراسر ایران بود در این دوره از سیستان و بلوچستان، الیگودرز گرفته تا مشهد و لنگرود در واقع از شرق و غرب، شمال و جنوب ما هنرجو و علاقه مند به دنیای زیر آب داشتیم. بعد از چند ساعت استراحت، جلسه معارفه برگزار شد. چیزی که موجب متفاوت بودن این دوره شد و تجربه‌ای شیرین برای همه ما بود، حضور سهند، که خود را به عنوان ققنوس زمانه معرفی می‌کند و یک ناشنوای پرانرژی و با استعداد است. سهند فوق‌العاده بود. بینظیر در آب و خشکی که باعث افتخار ما در این دوره بود.
۲۵ ام همه تیم رفتیم به سوی غواصی اول و هدیه کردن دنیای زیر آب به بچه‌ها  و تجربه کردن دنیای کاملا متفاوت و به قول خودشون بدون کرونا. مثل همیشه با کلی فکر و هیجان بچه‌های ۱ ستاره را راهی کردیم؛ و با حسی فراتر از انتظارشان برگشتند!
سهند می‌گفت من مثل ماهی سیاه کوچک در کشف دنیای ناشناخته بودم.
یکی دیگر از بچه‌ها نگران دیدن کوسه زیر آب بود، درحالی که آنقدر محو غواصی شده بود که حتی اگر کوسه هم می‌دید ترسی نداشت و لذت می‌برد.
روز اول هیجان و استرس و آموزش، با هم ترکیب شده و بچه‌ها گاهی فکر می‌کنند استعداد کافی ندارند و بهتر است که دیگه غواصی را ادامه ندهند. اما همیشه روز دوم همه چیز عوض می‌شود! هم با تمرین بیشتر استعداد خودشان را پیدا می‌کنند و هم علاقه‌ای زیاد برای ادامه راه در آن‌ها به وحود می‌آید.
و اما در نهایت هر دوره‌ای پایانی دارد، اما این پایان همیشگی نیست! ۲۸ ام روز آخر دوره ۱ ستاره بود و همگی با موفقیت در آزمون تئوری برای ادامه راه آماده هستند. تیم جزیره سفید آرامش پر شور در کنار آن‌هاست. در آخر روز هم طبق‌ رسم دوستانه جزیره سفید آرامش، دورهمی داشتیم و با شامی خوشمزه این دوره به پایان رسید. دوستان ۱ ستاره هر کدام به شهرهای خود بازگشتند و بچه‌های ۲ ستاره در ادامه راه با ما هستند و تا 3 مهر برای کسب مهارت‌های جدید و تجربه‌های تکرار نشدنی در کنار ما می‌مانند.

 

بیشتر بخوانید: مدت زمان ایمن بین scuba و snorkeling چقدر باید باشد؟

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/06/27   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن