دومین دوره

وبینار آموزشی پزشکی غواصی

وبینار آموزشی پزشکی غواصی

شما هم امتیاز بدهید!
1400/08/25   غزال لجه

بعد از گذشت حدود یک سال و نیم، بار دیگر با توجه بعه درخواست تیم آموزش مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش تصمیم به برگزاری مجدد وبینارهای پزشکی با موضوعاتی‌ جدیدتر و کارآمدتر گرفته شد.

اوایل دوران کرونا که همچنان شرایط و اجازه برگزاری کلاس‌های آموزشی غواصی نبود، ما دست روی دست نگذاشتیم و اجازه ندادیم وقفه و فاصله‌ای میان آموزش و بچه‌ها و همینطور میان ما و بچه‌ها ایجاد شود. با برنامه ریزی و صحبت‌های پیاپی، وبینارهایی را به کمک اساتید خوبمان، دکتر کامبیز جاموسی و دکتر سارا اسدی، برگزار کردیم.

تا اینکه علاقه و درخواست بچه‌ها برای وبینارها، ما را واداشت تا در روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۷ و ۲۸ آبان ماه دوباره وبینار پزشکی برگزار کنیم. مدرس هر ۴ کارگاه، دکتر جاموسی عزیز بود که تمامی مطالب مرتبط با غواصی و اطلاعات روز دنیا را همراه با دانش بالای خود، برای یادگیری بچه‌ها گرد آوری کرده بودند و در قالب وبینار آنلاین در اختیار بچه‌ها قرار دادند.

کارگاه اول در رابطه با بیماری‌های گوش و سینوس و آناتومی و فیزیولوژی پزشکی و تمام آسیب‌های ممکن به این دو عضو بود که در ۲۰ آبان ماه طی یک‌جلسه ۳ ساعته برگزار گردید. طی این کارگاه بچه‌ها به آناتومی گوش آشنا شدند، تا بتوانند مطالب را بهتر درک کنند و یاد بگیرند. در ادامه نیز بیماری‌های مربوط به گوش، علت، درمان و تاثیر آن‌ها در فرایند غواصی صحبت شد و به صورت جامع و کامل تدریس شد.

کارگاه دوم، تحت عنوان اختلالات تنفسی و بیماری‌های ریه و مشکلات کویید در تاریخ ۲۱ آبان بصورت دو جلسه ۳ ساعته برگزار شد. آناتومی و فیزیولوژی مربوط به این بخش نیز، توسط دکتر تدریس شد. در ادامه به بیماری‌های ریه، علت، درمان و اثرات آن در فرایند غواصی  و مشکلات مرتبط پرداختند.

پس از هفته اول و برگزاری این دو کارگاه، ۲۷ آبان وبینار حوادث و ممنوعیت‌های غواصی تشکیل شد. هر آنچه که یک غواص نباید انجام دهد تا از ایجاد هرگونه آسیب و حادثه جلوگیری کند؛ و حوادث، عوامل و چگونه جلوگیری کردن از آن‌ها، در این وبینار مورد بررسی قرار گرفت و در پایان چه کسانی اجازه غواصی ندارند و یا با شرایط خاص اجازه غواصی دارند را برسی کردند.

و اما آخرین کارگاه....
کارگاهی که حدود ۲ سال پیش، بدلیل اهمیت و جذابیت موضوعش دو بار برگزار شد. اما اینبار متفاوت تر و کامل تر برای بچه‌ها برگزار شد.
کارگاه بیماری‌های برداشت فشار (DCI) و عوامل و نشانه‌های DCS و AGE به طور کامل شرح داده شد و هر آنچه که یک غواص باید در این باره بداند، به کامل ترین صورت ممکنن، طی یک‌جلسه ۶ ساعته تدریس شد.

در پایان هر کارگاه نیز آزمونی به منزله ی رفع اشکال و دقت بیشتر بچه‌ها، گرفته می‌شد و برای شرکت کنندگان، گواهینامه شرکت در وبینار توسط جزیره سفید آرامش، با مدرسی دکتر کامبیز جاموسی صادر شد.


به طور کلی، شاید سوال پیش بیاید که هدف از برگزاری این وبینارها چیست؟ شرکت در این وبینارها چه سودی برای غواصان دارد؟ اصلا برای چه افرادی مناسب است؟

خیلی کوتاه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم. هدف ما از برگزاری این کارگاه‌ها، راهی برای انتقال دانش خودمان و آموزش به دیگران، از جمله غواصان است. اما هدف شما از گذراندن این دوره‌ها چه می‌تواند باشد؟ بی شک ارتقای سطح دانش بهترین پاسخ است. همچنین با دانش و شناخت بیشتر، علاقه شما به غواصی نیز بیشتر می‌شود و در نهایت با بالا رفتن دانش و مهارت غواصی ایمنی بیشتر نیز به وجود می‌آید.
مهم نیست که یک غواصی ۱ ستاره باشید، یا مدرس غواصی شما در تمامی این وبینارها می‌توانید از مطالبی که تدریس شده توسط دکتر و گردآوری شده از کتاب‌ها و مقالات متعددی بین المللی بود، بسیار بهره ببرید.
از مزایای دیگر این کارگاه‌ها برای بچه‌ها، آنلاین بودن آن است. که موجب شده بصورت غیرحضوری باشد و بچه‌ها از هرکجا که هستند بتوانند شرکت کنند. آنلاین بودن این دوره‌ها، به ما شما اجازه می‌دهد تا اگر شاغل هستید و یا در زمان تعیین شده نمی‌توانید در کلاس حضور یابید، می‌توانید فیلم‌های ضبط شده همان کلاس را از ما دریافت کنید و از آموزش باز نمانید. همچنین زمان کارگاه‌ها اینگونه کمتر شده و هزینه‌ای کمتر نیز دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش قایقرانی

 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/08/25   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن