ششمین دوره

آموزش کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی

آموزش کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی

شما هم امتیاز بدهید!
1400/10/03   غزال لجه

۲۴ ام و ۲۵ ام آذر ماه آخرین دوره‌ی آموزش کمک‌های اولیه BLS و اکسیژن درمانی O2 زیر نظر DAN اروپا در تهران برگزار شد.

این دوره طی دو روز پیاپی در شرکت دریاکاو تهران، نماینده رسمی DAN اروپا در ایران، با مدرسی خانم سلوی پدری و با حضور 4 شرکت کننده، ۳ آقا و ۱ خانم برگزار گردید. دو تا از هنرجویان قصد شرکت در دوره مدرسی غواصی را داشتند که سیستم DAN را انتخاب کردند چون برای گذراندن مدرسی مدرک BLS و O2 از پیش‌نیازهای آن می‌باشد.

روز اول، ۲۴ ام آذر دوره BLS بود. بچه‌ها از ساعت ۹ صبح کلاس داشتند و با ورودشان به کلاس، کیت‌های دوره‌های آموزشی DAN، برای هر نفر در جای مشخص قرار داده شده بود که در آن دفتر، خودکار، جاسوئیچی و ماسک NRB مختص DAN قرار دارد.

در ابتدا تئوری درس داده شد و بچه‌ها تا حدودی بخشی از اقدامات اولیه در مواجه با حوادث و مصدوم را یاد گرفتند. اما این آموزش در بخش عملی تکمیل می‌شود. در بخش عملی نیز ارزیابی صحنه و مصدوم، انجام CPR، حالت ریکاوری و... آموزش داده شد. همچنین هر یک از هنرجویان تک به تک با سناریو‌های متفاوت تمامی این آیتم‌ها را کار کرده تا از یادگیری درست آن اطمینان حاصل کنیم.

پس از تدریس کامل و تمرین بچه‌ها، برای استراحت و پذیرایی ناهار رفتند و زمانی برای مرور دروس به آن‌ها داده شد تا برای امتحان تئوری و عملی در همان روز، حاضر شوند.

در روز دوم O2 (اکسیژن درمانی)، برگزار شد که همانند کمک‌های اولیه، ابتدا تئوری تدریس شد. در بخش تئوری انواع ماسک‌های اکسیژن و کاربردشان در مواجه با افراد مختلف و تفاوت‌هایشان ذکر شد. همچنین مبحث DCS و تاثیر اکسیژن در بهبود آن مطرح شد.
تا در بخش عملی طریقه کارکرد ماسک‌ها و مونتاژ آن‌ها، همچنین کار با با کیت اکسیژن توسط تمامی هنرجویان در سناریو‌های متفاوت، کامل انجام گردید.

در پایان نیز بعد از استراحت و زمان ناهار، بچه‌ها مرور و تمرینی بر مباحث تئوری و عملی داشتند تا برای امتحان آماده شوند. که در بخش امتحان عملی، سناریو‌های ترکیبی به بچه‌ها داده می‌شد که علاوه بر مهارت‌های اکسیژن درمانی، مهارت‌های کمک‌های اولیه مقدماتی را نیز در بر می‌گرفت.

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصر به‌فرد دوره‌های DAN  کار با مانکن هوشمند و کار با کیت‌ها و ماسک‌های استاندارد آموزش اکسیژن است. شرکن کنندگان در هر دوره تمام مهارت‌های همان دوره را به صورت کاربردی یاد می‌گیرند.

همانطور که گفتیم این دوره از پیش نیاز های مدرس غواصی می‌باشد و با توجه به اینکه برای ۱ دی ماه در جزیره کیش دوره مدرسی داشتیم، برای بچه‌هایی که از این دوره جا ماندند، مجددا ۳۰ آذر کلاس BLS و O2 را به صورت ۱ روزه، با مدرسی دکتر جاموسی، در کرج و در دفتر مرکزی جزیره سفید آرامش برگزار کردیم. چراکه بچه‌ها زمان را از دست ندهند و بتوانند برای ۱ دی در دوره مدرسی حضور پیدا کنند. فراگیران همگی دوره را با موفقیت به پایان رسانند و اکنون به عنوان یک امدادگر برای انجام اقدامات لازم در شرایط اضطراری حاضرند.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. شما می‌توانید تجهیزات غواصی خود را از جزیره‌ سفید آرامش با گارانتی و ضمانت خریداری کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

 

بیشتر بخوانید: اولین دوره کمک‌های اولیه پیشرفته

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/10/03   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن