در کیش

دوره آموزش کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN اروپا

دوره آموزش کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی DAN اروپا

شما هم امتیاز بدهید!
1401/03/31   وحید موقوفه‌ای

برای ما باعث افتخار و خوشحالی است که برای سومین بار در سه ماه دوره‌های کمک‌های اولیه مقدماتی زیر نظر DAN  اروپا را در کیش برگزار کردیم. این دوره‌ها پیش نیاز دوره‌های غواصی است، به همین دلیل عموما غواصان به این دوره‌ها علاقه‌مند هستند اما واقعیت امر این است که آموزش کمک‌های اولیه برای تمام مردم الزامیست. شاید به نظر مهم نباشد حتی فقط با گذراندن دوره اول یعنی همان کمک‌های اولیه یا BLS واقعا می‌شود جان یک انسان را نجات داد. داستان‌های نجات افراد توسط امدادگران DAN را در پیج اینستاگرام با شما به اشتراک گذاشتیم.

در این دوره سه شرکت کننده از کیش داشتیم. کلاس در ساعت 9.30 دقیقه صبح آغاز شد. کلاس‌ها دو بخش تئوری و عملی دارند که سرفصل‌های تئوری شامل کنترل خونریزی، کنترل شوک، ایمنی و مدیریت صحنه آسیب، آشنایی با دستگاه AED، آناتومی قلب و ریه و احیای قلبی ریوی می‌باشد. در بخش عملی تمام شرکت کنندگان باید تمام سناریوهای امدادی و احیای قلبی ریوی و عملیات CPR را در شرایط مختلف انجام دهند.

بعد از تمرینات تئوری و عملی امتحان کتبی از هنرجویان گرفته می‌شود. نمره 85 به بالا نمره قبولی آن‌ها است. بعد از امتحان کتبی نوبت امتحان عملی می‌شود که امدادگران باید تمام سناریوها را امتحان دهند.

بعد از کلاس BLS یا همان کمک‌های اولیه مقدماتی، وقت استراحت و ناهار بود.

بلافاصله بعد کلاس کاربری با اکسیژن یا همان O2 شروع شد. نحوه کار با دستگاه استاندارد اکسیژن برای غواصان آسیب دیده یا برای مغروقین است. این کلاس هم در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود. سرفصل‌های تئوری شامل آناتومی قلب و ریه و احیای قلبی ریوی، انواع آسیب‌های غواصی خفه گی‌ها و انواع ماسک‌های اکسیژن و نحوه کاربری با اکسیژن می‌باشد. در بخش عملی تمام شرکت کنندگان باید تمام سناریوهای امدادی و احیای قلبی ریوی و عملیات CPR را به اضافه نحوه درست اکسیژن رسانی با انواع ماسک‌ها در تمام شرایط انجام دهند.

این کلاس هم به مدت 4 ساعت برگزار شد. کلاس‌های این دوره طبق درخواست هنرحویان به صورت فشرده در یک روز با 11 ساعت کار عملی و تئوری به پایان رسید.

بعد از تمرینات بسیار و امتحان کتبی، دو نفر از شرکت کنندگان موفق به کسب هر دو مدرک BLS , O2 شدند.

جالب اینجاست که یکی از شرکت کنندگان کودک ده ساله‌ای بود که همانند بزرگ ترها امتحان عملی و تئوری داشت و نمراتش از همه بیشتر شد. واته خورسند بدون کوچکترین ارفاقی در کلاس BLS نمره 100 و در کلاس O2 نمره 95 را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: برگزاری دوره قایقران موتوری

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/03/31   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن