پاک‌سازی دریاچه آهنک توسط غواصان جزیره سفید آرامش

پاک‌سازی دریاچه آهنک توسط غواصان جزیره سفید آرامش

شما هم امتیاز بدهید!
1401/04/29   خورسند

از اون روز به بعد تیم جزیره سفید آرامش نه تور غواصی برای آهنک گذاشت و نه برنامه‌ای اجرا کرد. این آهنک امروز آهنک 5 سال پیش نیست. اواسط تیر علی شادلو پستی در خصوص آلودگی و زباله‌های اطراف دریاچه آهنک در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که واقعا ناراحت کننده بود. خوب همه می‌دونید که یکی از خط قرمز‌های ما حفاظت از محیط زیست، به خصوص محیط زیست آبی است. سریع دست به کار شدیم با استاد بزرگ گردشگری پایدار (علی شادلو) تماس گرفتیم و برای پاک سازی عمق دریاچه آهنگ از زباله اعلام آمادگی کردیم.

حدود یک هفته برنامه‌ریزی برای انتخاب افراد و نحوه غواصی طول کشید تا بلاخره روز موعود 26 تیر ماه ساعت 8.3 صبح حدود 25 نفر طبیعت دوست کار بلد، اول جاده فیروزکوه حاضر شدند. این عزیزان همه با ماشین‌های شخصی خودشون از شهرهای دور و نزدیک برای پاک‌سازی آمدند که کارشون واقعا قابل تحسین است. تعداد 10 نفر غواص حرفه‌ای با حضور سعید ضروری و علی شادلو و معاونت محترم گردشگری همه و همه برای اجرای این برنامه حضور داشتند. لیدر علی شادلو بود و برنامه ساعت 12 ظهر شروع شد و تا ساعت 6 بعداز ظهر هم طول کشید. این تیم به 4 گروه تقسیم شدند. گروه اول تدارکات، که شرح وظیفه آن‌ها برپایی چادر، سایه بان، پذیرایی و تهیه ناهار بود. تیم دوم غواصان که گروه، گروه به عمق دریاچه می‌رفتند و کف دریاچه را کامل پاک سازی کردند. تیم سوم مسئول تولید محتوا بود و در نهایت آخرین تیم با اسنورکلینگ و بعد هم پیاده اطراف دریاچه را از زباله پاک سازی کردند.

پاکسازی دریاچه آهنک

دریاچه آهنک

توی این گرما کار پاک سازی اصلا آسون نبود. بچه‌های این تیم اینقدر باحال و پر انرژی بودند که اصلا نفهمیدند آفتاب چقدر داغونشون کرده بود. همه در مسیر برگشت که برای عکاس یادگاری ایستادند، تازه متوجه رنگ رخسارشون شدند.

سپهر یکی از غواصان پر انرژی با علم و کاربلد تیم بود که از قزوین به ما ملحق شد و واقعا آچار فرانسه گروه بود. نرگس و حدیث هم مثل همیشه سنگ تموم گذاشتند. مهدی و احسان هم پا به پای آقای خورسند غواصی کردند. آرام هم مثل مادر مهربون حواسش به همه چیز بود.

راستی یاسمین روز تولدش تمام برنامه‌های جشن تولدش رو کنسل کرد و اومد پیش ما و خوب این کارش برای ما خیلی ارزشمند بود. مهدی و علی هم از همدان اومده بودند و تمام شب تو جاده مشغول رانندگی بودند اما این راه طولانی، حتی یکم هم خسته نبودند. خلاصه همه واقعا زحمت کشیدند. دم همه گرم و خسته نباشید.

آخر برنامه هم یک رها سازی کبک وحشی داشتیم که برای همون منطقه و اقلیم بود که یاسمین توی هشتگرد پیدایش کرده بود و در اطراف دریاچه رهایش کرد.

ساعت 6 بعد ازظهر کار تقریبا جمع شد، اما هیچ کس دلش نمی‌خواست که برگرده؛ همه به هم تعارف می‌کردند تو اول برو.... واقعا دلمون نمی‌خواست جمع رو ترک کنیم. سلانه سلانه راه افتادیم، به هر بهانه‌ای کنار جاده می‌ایستادیم. خلاصه سرتونو درد نیارم ساعت 11 شب رسیدیم دم در خانه آقای شادلو... که نگم براتون تازه رفتیم بالا چای بخوریم و آشغال‌ها رو داخل سطل‌های زباله مکانیزه بریزیم. به زور ساعت 1 بامداد خداحافظی کردیم و این برنامه هم به پایان رسید.

 

بیشتر بخوانید: حس بینایی کوسه‌ها

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/04/29   خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن