دوره آموزش بین‌المللی غواصی دی ماه 1401

دوره آموزش بین‌المللی غواصی دی ماه 1401

شما هم امتیاز بدهید!
1401/10/21   خورسند

این دوره آموزشی یکم بابقیه دوره‌های آموزش غواصی ما متفاوت بود. تفاوت اساسی این دوره هم رفیق بودن تمام شرکت کننده‌ها با هم بود. تمام بچه‌های این تیم هم دوره‌های قدیمی بودند که دوستان نزدیک و صمیمی یا همسرانشان را به همراه خود برای آموزش‌های مبتدی غواصی (یک ستاره) به جزیره کیش آورده بودند. 

شروع کلاس‌ها مثل همیشه ساعت ۸ صبح بود. در واقع ۸ صبح حرکت شناور غواصی ما از اسکله بود و هر روز در سایت‌های مختلف جزیره کیش این تیم پر انرژی دو تا غواصی می‌کردند. حدود ساعت ۱۲ هم برگشت هر دو شناور به اسکله مارینا بود. شناور خانم‌ها و آقایان همیشه با هم از نظر احترام به محیط زیست، میزان هوای مصرفی و کنترل شناور در آب رقابت داشتند. این رقابت سالم و شوخی‌های دوستانه باعث پیشرفت بچه‌ها هم شده‌بود.

وقتی شناور به ساحل می‌رسید از خالی کردن تجهیزات غواصی تا شستن آن‌ها حدود یک ساعت زمان نیاز داشتیم. بعد از آن وقت ناهار بود. بچه‌ها با هم در لانه ساحلی مارینا پارک ناهار می‌خوردند و بعد از کمی استراحت به محل کلاس تئوری می‌رفتند.

حدود ساعت ۱۴ بعدازظهر تئوری شروع می‌شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت. این برنامه یک هفته هر روز تکرار می‌شد. بعد از کلاس تئوری هم وقت جمع‌های تفریحی و بازی و سرگرمی در جزیره کیش بود. شب اول بولینگ و کری خواندن بچه‌ها برای هم، شب دوم تیراندازی و... در این بین تولد علی رستمی از شیراز هم بود که خانم گل‌بافیان و آقای خورسند علی و همسرش را سوپرایز کردند.

در این بین دریا هم با ما یاری کرد و بچه‌ها برای اولین بار غواصی در باران و هوای ابری را تجربه کردند. روز آخر هم امتحان تئوری بود. این‌جا بود که یک‌‌ستاره‌ها همان غواصان تازه وارد ما و دوستاره‌ها که غواصان پیشرفته ما هستند با خداحافظی غم‌انگیز از جمع ما جدا شدند.

جزیره سفید آرامش ماند و سه ستاره‌ها. آزمون‌های عملی و کلاس‌داری‌های سه ستاره‌ها آغاز شد. اینجا دیگه کار برای بچه‌ها سخت شده بود. هر روز غواصی و تئوری و ارزشیابی که در نهایت آخر وقت اعلام نتیجه ارزشیابی‌ها به بچه‌ها بود. 

این دوره‌هم با تمام خاطراتش در تاریخ ۱۸ دی ماه بعد از دو هفته سخت کاری به پایان رسید. امیدواریم که روزی همه انسان‌ها برای یک بار هم که شده دنیای زیر آب را تجربه کنند.

 

بیشتر بخوانید: جراح ماهی

آموزش بین‌المللی غواصی

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/10/21   خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن