قسمت آخر

باروترومای ریه چیست؟

باروترومای ریه چیست؟

شما هم امتیاز بدهید!
1401/11/15   غزال لجه

عوارض

عوارض باروترومای ریوی ناشی از انبساط بیش از حد ریه هنگام بیرون آمدن از غواصی شامل پنومومیاستینوم، پنوموپریکاردیوم، پنوموپریتونئوم، آمفیزم زیر جلدی، پنوموتوراکس، پنوموتوراکس تنشی و آمبولی گاز-هوا می باشد. آمبولی گاز هوای مغزی مخرب ترین و ترسناک ترین عارضه است. ارتشاح ریه در رادیوگرافی های اولیه قفسه سینه و سی تی اسکن از قفسه سینه بیمارانی که از باروتروما ریوی رنج می برند، رایج است.
پنومونیت آسپیراسیون (عفونت ریه ناشی از برگشت غذا)، پنومونی (عفونت ریه بر اثر قارچ و باکتری)، افیوژن پلور (تجمع مایع در فضا بین ریه ها و حفره قفسه سینه)، آمپیم (فضای پلورال به طور طبیعی دارای میزان اندکی مایع است. زمانی که مایع اضافی در فضای پلورال شروع به انباشته شدن کند، این مشکل رخ می دهد. انواع مختلف باکتری منجر به ایجاد مایع و چرک در فضای پلورال می شود)، پیوپنوموتوراکس، اسکار (زخم ریه)، فیبروز (ضخیم و سخت شدن بافت ریه، و از بین رفتن عملکرد طبیعی ریه‌ها)، و کاهش عملکرد ریه در بیماران پس از آسیب های باروتروما ریوی ثبت شده است. آمبولی هوا-گاز یک اورژانس پزشکی است. تشخیص نادرست و تاخیر در درمان می‌تواند یک آسیب عصبی فاجعه بار با آسیب غیرقابل برگشت به مغز و نخاع داشته باشد.
 
 
خوشبختانه، اکثر بیماران مبتلا به باروتروما ریوی آسیب‌ها و تظاهرات جزئی دارند و به آرامی بهبود می‌یابند.
 
پنومونی

 

بازدارندگی و آموزش بیمار

غواصان مبتلا به بیماری ریوی از قبل و یا در گذشته، در معرض خطر باروترومای ریوی در حین غواصی هستند. هر فردی که بیماری ریوی فعلی یا قبلی (بهبود یافته) داشته باشد باید قبل از غواصی مورد بررسی پزشکی قرار گیرد. افراد مبتلا به آسم (کنترل شده یا کنترل نشده)، بیماری انسدادی ریه، آمفیزم، تاول، کیست یا بیماری کیستیک ریه، فیبروز، سل (فعال یا قبلی)، سارکوئیدوز و سابقه پنوموتوراکس خودبخودی در معرض خطر باروترومای ریوی در طول غواصی هستند. بسیاری از جراحات و تلفات غواصی قابل اجتناب هستند.
پیروی از یک چک لیست قبل از غواصی، ارزیابی تجهیزات برای عملکرد مناسب قبل از هر غواصی، و رعایت شیوه‌های غواصی ایمن با آموزش و یادگیری استاندارد برای نجات جان انسان‌ها (امداد و نجات در دریا و کمک‌های اولیه) و جلوگیری از آسیب های بعدی بسیار مهم است. غواصان باید در مورد غواصی و پرواز در همان روز و تلاش برای تغییر مشخصات غواصی خود هشدار داده شوند. مطالعات اخیر نشان داده است که تمرینات هوازی قبل از غواصی یا در حین توقف رفع فشار ممکن است تشکیل حباب گاز پس از غواصی را کاهش دهد.
 

ارتقاء عملکرد تیم سلامت

افراد بیشتری از همه گروه.های سنی در حال یادگیری و ادامه غواصی هستند. باروتروما شایع‌ترین آسیب ناشی از غواصی گزارش شده است، با باروترومای ریوی مرتبط با آمبولی گاز شریانی، دومین علت شایع مرگ ناشی از غواصی است. غواصانی که از هر نوع باروترومای ریوی رنج می‌برند باید قبل از بازگشت به غواصی مورد ارزیابی پزشکی قرار گیرند. ارائه دهندگان مراقبت‌های سلامت باید از توصیه‌های مربوط به آمادگی برای غواصی آگاه باشند.
 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/11/15   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن