چگونه باید لاگ بوک غواصی خودم را بنویسم؟

چگونه باید لاگ بوک غواصی خودم را بنویسم؟

شما هم امتیاز بدهید!
1400/03/09   بابک خورسند

آیا می‌دانید لاگ بوک چیست؟ در این مطلب از بلاگ مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش درباره لاگ بوک و نحوه ثبت غواصی‌های آموزشی می‌پردازیم.

لاگ بوک غواصی چیست؟

دفترﭽﻪ‌ای اﺳﺖ ﮐﻪ غواصان سراسر دنیا ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت آﻣﻮزﺷﯽ ﺧﻮد را در شرایط مختلف و مکان‌های متفاوت در آن ﺛﺒﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ثبت صادقانه غواصی‌ها در این دفترچه می‌تواند در زمان بروز حادثه به پزشکان غواصی یا تکنسین‌های اتاق فشار بیشتر کمک کند تا غواصان آسیب دیده را درمان کند و همچنین غواصان می‌توانند از آن دفترچه برای  آینده خود استفاده کنند. لاگ بوک سابقه یک غواص می‌باشد. لاگ بوک‌ها باید در نهایت صداقت و دقت تکمیل شوند. تمام غواصی‌ها چه آموزشی و چه بصورت تفریحی باید در لاگ بوک غواص ثبت شود. مربی یا همیار غواص آن را مهر و امضا کند.

لاگ بوک غواصی را از کجا تهیه کنم؟

زمانی که شما در یک دوره‌ی آموزش غواصی شرکت می‌کنید باید مربی شما لاگ بوک غواصی را به شما تحویل دهد. در تمام سیستم‌های آموزشی غواصی در دنیا لاگ بوک غواصی برای ثبت غواصی‌ها، به هنرجویان تحویل داده می‌شود تا بتوانند تمام غواصی‌های خود و خاطراتشان را ثبت کنند.

چگونه لاگ بوک غواصی خود را کامل کنم؟

لاگ بوک بدون اسم، عکس و شماره تماس ضروری هیچ اعتباری ندارد. ثبت غواصی‌هی آموزشی باید بدون خط خوردگی و با مهر و امضای مربی باشد. بعد از هر عملیات غواصی باید تمام اطلاعات آن غواصی در لاگ بوک شما ثبت شود.

در تمام لاگ بوک‌های غواصی اسم سایت غواصی، تاریخ غواصی، عمق غواصی، زمان غواصی و شرح غواصی حتما نوشته شده است. اما در بیشتر لاگ بوک‌ها درجه‌ی حرارت آب و محیطف میزان هوای مصرفی غواصی، گروه غواصی و ایستگاه‌های برداشت فشار نوشته می‌شود که غواص باید آن‌ها را با دقت تکمیل کند.

در لاگ بوک‌های CMAS  که فدراسیون نجات غریق و غواصی به غواصان می‌دهد به شرح زیر تکمیل می‌شود.

لاگ بوک غواصی

بیشتر بخوانیم: باروترومای گوش و سینوس

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/03/09   بابک خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن