AED

دوره کار با دستگاه شوک الکتریکی خارجی در کرج

دوره کار با دستگاه شوک الکتریکی خارجی در کرج

شما هم امتیاز بدهید!
1402/03/03   غزال لجه
تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ دوره AED (کار با دستگاه شوک الکتریکی خارجی) در کرج با مدرسی آقای بابک خورسند برگزار شد. کوچک‌ترین عضو کلاس واته بود که تنها ۱۱ سال سن داشت و پیش از این در دوره‌های BLS و O2 نیز شرکت کرده بود. 
 

چرا می‌گوییم دوره AED مکمل دوره BLS (کمک‌های اولیه مقدماتی) می‌باشد؟
 
چراکه هنگام مواجهه با مصدومی که ایست قلبی و تنفسی شده، در دوره BLS آموزش دیده‌ایم که چگونه احیای قلبی ریوی را انجام دهیم و از مرگ ارگان‌های حیاتی (مغز و قلب) جلوگیری می‌کنیم، اما بطور قطع موجب بازگشت فرد به حیات و زنده شدن او نخواهیم شد. زیرا با فشرده سازی قفسه سینه فرد، فقط خون رسانی انجام می‌شود و با احیای قلبی ضربان سازی نمی‌کنیم مگر اینکه دستگاه AED داشته باشیم و از همه مهم‌تر آموزش دیده باشیم. با ارائه شوک به مصدوم می‌توان مجدد قلب او را به تپش درآورد و موجب بازگشت فرد به زندگی شد. دستگاه AED در تمام دنیا در مکان‌های عمومی وجود دارد و تنها افرادی که آموزش دیده‌اند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
 
دستگاه شوک الکتریکی خارجی
 
کلاس راس ساعت ۹:۳۰ صبح شروع شد. در ابتدا بچه‌ها فرم‌های مختص دوره را پر کردند و کیت‌های آموزشی DAN را دریافت کردند. معارفه هنرجویان و مدرس صورت گرفت و به تاریخچه DAN و اینکه چرا DAN باید انتخاب اول و آخر ما در زمینه دوره‌های امدادی باشد پرداخته شد. 
دوره شامل دو بخش تئوری و عملی بود. که مثل همیشه ابتدا تئوری تدریس شد و بعد از آزمون تئوری که همه بچه‌ها موفق به کسب نمره قبول شدند، نوبت به جذاب‌ترین و مهم‌ترین بخش، یعنی عملی و سناریوهای ترکیبی برای ایست قلبی رسید. بچه‌ها تک تک با دستگاه تمرین کردند و تمرینات و سناریوهای متفاوتی تکرار شد و به آن‌ها سناریوهای ترکیبی متفاوت داده شد تا مهارت آن‌ها بالا رود و در شرایط واقعی بدانند چگونه عمل کنند. 
در آخر هم امتحان عملی برگزار شد و هنرجویان موفق به دریافت مدرک بین‌المللی AED شدند.
 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/03/03   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن