تاریخچه عکاسی زیر آب

تاریخچه عکاسی زیر آب

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/03/15   غزال لجه

اولین‌های عکاسی زیر آب

ما شاهد پیشرفت سریع عکاسی و فیلمبرداری زیر آب از زمان افتتاح Lahaina Divers بوده‌ایم. تجهیزات کوچکتر، سبکتر و کارآمدتر شده‌اند. با پیشرفت گسترش عکاسی و دوربین‌ها و قیمت‌های مختلف، تقریباً هر کسی می‌تواند یک تصویر زیر آب بگیرد. با این حال، برخی از پیشگامان مهم بودند که راه را برای توسعه صنعتی که امروز می‌شناسیم هموار کردند.
 

اولین عکس زیر آب

اولین عکس زیر آب را Englishman William Thompson در سال 1856 ثبت کرد. به طور باورنکردنی، این تصویر کمتر از 20 سال پس از ثبت اولین عکسِ از بالا، گرفته شد. با وجود اینکه تامپسون یک مورخ طبیعی بود و به عنوان یک متخصص در زندگی دریایی به حساب می‌آمد، این عکس را با هدف مهندسی گرفته بود. تامپسون در حالی که در انتظار طوفانی در انگلستان بود، در مورد آسیب احتمالی زیربنای پل فکر کرد و موجب گرفتن این عکس شد.
 
پل فری پورتلند، انگلستان
تامپسون از یک نجار خواست تا جعبه‌ای بسازد تا دوربینش را بپوشاند که به یک صفحه شیشه‌ای از جلو و یک شاتر وصل شده بود. دوربین روی یک تیغه فولادی نصب شده بود. دوربین از یک قایق در خلیج Weymouth پایین آمد. شاتر با سیمی که روی قایق متصل بود کار می‌کرد. در تلاش دوم، او زمان نوردهی را دو برابر کرد و اولین عکس شناخته شده زیر آب را از تخته سنگ و جلبک دریایی ثبت کرد.
 
 
اولین عکس زیر آب که روی صفحه کلوئیدی مرطوب در سال 1856 توسط ویلیام تامپسون چاپ شد.
اگرچه تامپسون اغلب از دوربین خود برای گرفتن عکس‌های طبیعت بی‌جان از بالای آب و از حیات دریایی که با قایق خود از خلیج لایروبی کرده بود استفاده می‌کرد، او به عکاسی زیر آب فقط به عنوان کمکی در مهندسی زیر آب فکر می‌کرد. او خیلی زود علاقه خود را به گرفتن عکس‌های زیر آب از دست داد. بعد از آن حدود 40 سال دیگر طول کشد تا اولین تصویر هنگام غواصی گرفته شد.
 

اولین عکاس زیر آب

و اما Louis Marie Auguste Boutan در سال 1893 با موفقیت یک دوربین زیر آب با قاب فلزی جوش داده شده ساخت. از نظر فنی، او در آن زمان در حال عکاسی زیر آب بود، اما برخی از مورخان مدعی هستند که "اولین پرتره زیر آب" بوتان را که در بالا می‌بینید، در سال 1899 گرفته شده است. در آن سال او یک دستگاه عکاسی فلاش را ابداع کرد.
داشتن نور کافی در زیر آب یک چالش بزرگ بود. یک مهندس به بوتان کمک کرد تا یک لامپ فلاش منیزیمی بسازد، اما این فلاش بیش از حد گرم می‌شد و در صورتش منفجر می‌شد. فلاش جدیدی ساخته شد که قابل اعتمادتر بود، اما خطر کمی نداشت. در این فلاش جدید از یک لامپ لاستیکی استفاده می‌شد که پودر منیزیم را در یک لامپ الکلی در حال سوختن منفجر می‌کرد. دستگاه فلاش باید روی یک بشکه چوبی در کف دریا محکم می‌شد که این برای عکاسی زیر آب بسیار غیر عملی است.
بوتان مشتاقانه تجهیزات عکاسی زیر آب را توسعه و بهبود بخشید. او دوربین‌ها و فلاش‌ها را فشرده و قابل حمل‌تر کرد. در نهایت ما به سیستمی از لامپ‌های دوگانه کربنی (الکتریسیته) روی آوردیم تا به سوژه را برای عکس‌های زیر آب نور دهیم.
 
اولین کلاه هلمت غواصی، توسط برادران چارلز و John Deane در دهه 1820 تولید شد. با این حال، آنها برای محافظت از آتش‌نشان‌ها اختراع شدند که به آن‌ها اجازه می‌دهند هنگام ورود به ساختمان‌های پر از دود نفس بکشند. بعدها مورد استفاده ثانویه به عنوان کلاه ایمنی غواصی قرار گرفت.
 
 
یک نکته جالب در چندین روایت وجود دارد که مدت زمان قرار گرفتن بوتان برای عکاسی 30 دقیقه، در عمق تخمینی 164 فوتی بود که باعث شد بوتان و راکوویتزا دچار نیتروژن نارکوسیس شوند. شاید به همین دلیل بود که بوتان یک دستگاه تنفس مستقل را اختراع کرد که به لباس غواصی متصل می‌شد تا مجبور نباشد در کف دریا بماند.
 
تمام اولین‌های عکاسی زیر آب در یک نگاه:
  • از سال 1856 عکاسی در دریا انجام آغاز شد.
  • در سال 1890 عکاسی بصورت جدی‌تری مورد بحث و تحقیق قرار گرفت و عکس‌هایی که الان در موزه‌ها هست مربوط به همان سال‌ها است.
  • در سال 1893 میلادی لوئیس بوتن اولین دوربین عکاسی زیر آب را اختراع نمود و اولین تصویر زیر آب را ثبت نمود.
  • در سال 1923 پس از 30 سال بود که و.لانگی با اولین دوربین رنگی، عکس‌های رنگی در زیر آب را ثبت نمود.
  • در سال 1963اولین محفظه دوربین زیر آب توسط شرکت نیکون با دوربین‌های سری نیکونوس ساخته شد.
  • در سال 1992 آخرین دوربین که توسط نیکونوس ساخته شد به دلیل گرانی آن مورد استقبال قرار نگرفت.
  • زمان زیادی سپری شد تا دوربین ایده‌آل برای عکاسی زیر آب بوجود بیاید، در ابتدا تنها سازنده دوربین که سعی کرد نیاز عکاسان زیر آب را بر طرف کند، اما امروزه تجهیزاتی که برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور فراهم شده است، استفاده از یک پوشش پلاستیکی و یا فلزی برای دوربین است. با وجود این محفظه، عکاسان امکان آن را پیدا کردند تا دوربین‌های خود را زیر آب ببرند. امروزه تمام تجهیزات عکاسی زیر آب با توجه به کیفیت باقیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند.
 

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/03/15   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
رضایی
1403/01/20 14:05
چه جالب تاریخ خیلی جالبه
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 14:33
درود، بله من هم تاریخ علاقه دارم و وبلاگهای تاریخ برام خیلی جذابه.
علیرضا
1403/01/20 13:00
دقت کردی اکثر چیزها اولین انگلیسی بودن
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 13:14
درود، بله حالا یا واقعا بودن یا بخاطر قدرت انگلیس تصاحب کردن مثل فوتبال.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن