دوره‌ امداد و نجات در دریا و جهت‌یابی زیر آب

دوره‌ امداد و نجات در دریا و جهت‌یابی زیر آب

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/03/26   غزال لجه
اولین دوره امداد و نجات در دریا و جهت‌یابی زیر آب سال ۱۴۰۲، در ۲۳ خرداد ماه برگزار شد. این دو دوره را عموما باهم برگزار می‌کنیم چراکه هر دو از پیش‌نیازهای اصلی دوره غواصی ۳ ستاره و مدرسی غواصی هستند.
روز ۲۲ خرداد ورود بچه‌ها به جزیره کیش بود. شرکت‌کنندگان این دوره شامل ۵ نفر هستند و مدرسین دوره خانم غنچه گل‌بافیان و آقای بابک خورسند بودند. روز اول که بچه‌ها به جزیره رسیدند، عصر همان روز کلاس تئوری و البته معارفه برگزار شد. همه بچه‌ها را می‌شناختیم اما یک نفر جدید به تیم ما پیوسته بود و ما هم مثل همیشه معارفه را برگزار کردیم. پس از تکمیل مدارک و معرفی مدرسین و بچه‌ها، نوبت به شروع تئوری جهت‌یابی رسید. از آن جایی که پیش‌نیاز دوره‌های تخصصی غواصی مدرک ۲ ستاره می‌باشد، هنرجویان همگی دوستاره بودند. در دوستاره به صورت مختصر با جهت‌یابی و قطب‌نما خوانی اشاره می‌شود. همچنین بصورت مختصر به امداد و نجات نیز پرداخته می‌شود. اما در دوره‌های تخصصی بصورت کامل‌تر آموزش صورت می‌گیرد. 
صبح روز دوم عملی جهت‌یابی شروع شد. ابتدا بچه‌ها در خشکی کار با قطب‌نما را طبق همان مباحث تئوری در زوایا و اشکال مختلف تمرین کردند. پس از آن رفتند غواصی تا جهت‌یابی را به کمک قطب‌نما انجام دهند. 
عصر همان روز به ادامه و اتمام تئوری جهت‌یابی پرداخته شد. همچنین مدرسان از عملکرد بچه‌ها گفتند. روز بعد طی غواصی دوم و سوم نیز جهت‌یابی طبیعی در آب را انجام دادند. بچه‌ها تیم می‌شدند و همانند لیدر دیگر بچه‌ها را برای گشت باید می‌بردند و در نهایت سر نقطه قایق بر می‌گشتند.
تئوری امداد نیز شروع شد و از فردا نوبت غواصی‌های امداد و نجات بود. البته امداد و نجات فقط محدود به داخل آب نمی‌شود و مهارت‌هایی چون گرفتن فشار خون، آتل و بانداژ کردن و حمل مصدوم لب ساحل را نیز در بر داشت. خلاصه مثل همیشه هم تئوری و هم عملی این دوره برای بچه‌ها لذت‌بخش بود.
روز آخر هم رسیدیم به امتحان تئوری هر دو دوره که همگی بچه‌ها موفق به دریافت نمره قبولی شدند.
 
بیشتر بخوانید: آموزش CPR

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/03/26   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
فردین
1403/01/20 12:55
این دوره هم دوره جالبی هست
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 13:12
درود، بله یکی از دورههای غواصی زیر آب پر ترفدار هست.
رضا عابدی
1403/01/20 11:45
خوبه که همه قبول شدند
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 12:52
درود، بله امیدوارم همه هنرجوهای ما قبول بشن و مراحل بعدی را طی کنند.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن