دوره غواصی اسنشیال

دوره غواصی اسنشیال

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/05/11   غزال لجه

۱ مرداد ماه دوره غواصی اسنشیال با مدرسی بابک خورسند در جزیره کیش برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این دوره ۴ نفر بودند. دوره اسنشیال از دوره‌های تخصصی سیستم غواصی IANTD آمریکا می‌باشد که بسیار متفاوت از تمامی دوره‌هایی است که تا امروز برگزار کرده‌ایم؛ چراکه بیشترین بخش تئوری و عملی این دوره به تمرینات ذهنی، مدیتیشن و تصویرسازی می‌پردازد. به جرات می‌توان گفت یک دوره خاص و متفاوتی که از شما یک غواص حرفه‌ای‌تر می‌سازد. 

روز اول کلاس با تئوری شروع شد. چرا گفتم این دوره متفاوت هست، چون در کلاس تئوری دوره اسنشیال نیاز به نوشتن جزوه‌ای نیست و بیشتر در قالب یک گفتگو میان مدرس و هنرجویان هست. ابتدا در مورد خود سیستم IANTD تدریس شد و بعد پرداخته شد به اینکه در اسنشیال قرار است چه چیزی بیاموزیم.

تمرینات تنفسی اینگونه بود که باید چشم‌ها را بسته و تا ۲۱ مرتبه تنفس خود را شمارش کنیم و اگر شمارش را یادمان می‌رفت، باید از اول شروع می‌کردیم. در مرتبه بعدی باید همزمان با شمارش اعداد، شکل اعداد و رنگ‌ آن را نیز تصور می‌کردیم. 

تمرین بعدی تصویرسازی بود. اول مثل یک کارگردان بخشی از زندگی خودمان را تصور می‌کردیم و بعد نوبت به تصویرسازی یک پلن غواصی بود. البته ناگفته نماند که در تمامی مراتب باید تا ۳۱ نفس خود را می‌شماردیم. پلن غواصی را باید بصورت استاندارد و طبق جدول می‌چیدیم نه صرفا بصورت گذرا!

رفتیم برای عملی و غواصی از استخر شروع شد. حرکات پاهای غواصی تکنیکال و تریم شدن در آب که از مهم‌ فاکتور‌های یک غواص حرفه‌ای هست، تمرینات غواصی این دوره بود. ابتدا تریم شدن، بعد پای قورباغه، دور زدن با پای قورباغه، سرجای خود چرخیدن و بک کیک (پای پشت) برای حرکت به عقب، در استخر تمرین شد. اشتباهات بچه‌ها و ضعف‌هایشان رفع شد تا روز بعد تمرینات در حوضچه انجام شود. می‌بایست با پای قورباغه از زیر اسکله رد می‌شدیم همچنین حرکت کردن در حالت تریم و بدون ماسک را به کمک ریل غواصی داشتیم.

در اسنشیال امتحان نداریم! چون همه چیز آنقدر تمرین می‌شود تا کاملا یاد بگیریم و از ما غواص بهتری ساخته شود. بدون اغراق تفاوت را می‌توان قبل و بعد از این دوره، به وضوح دید.

 

بیشتر بخوانید: بیماری ام اس و ارتباط با غواصی

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/05/11   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
رضایی
1403/01/16 11:15
خوب این دوره به چه دردی میخوره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/16 11:30
درود، این دوره امادگی ذهنی برای رویارویی با اتفاقات احتمالی در حین غواصی هست.
مینا حسابی
1403/01/16 10:32
خیلی دوره کاربردی و خوبیه
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/16 11:14
درود، دقیقا دوره بسیار مفیدی هست موافقم.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن