دوره غواصی استخری در تهران

دوره غواصی استخری در تهران

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/06/04   غزال لجه

غواصی در استخر بانوان

تاریخ 29 و 31 مرداد ماه دوره غواصی استخری با حضور 8 شرکت کننده در تهران برگزار شد. مدرسان ارشد دوره خانم غنچه گلبافیان، مدرس دوم نیز خانم مریم اقبال‌والا و کمک مدرسین دوره خانم‌ها غزال لجه و نازنین استادغلامی بودند.

هنرجویان به 3 دسته تقسیم می‌شدند: غواصی استخری، دوره سوپروایزری IANTD و غواصی کودکان.

غواصی استخری

روز اول به طور مشترک قبل از غواصی با تجهیزات، همه بچه‌ اسکین کردند. تمرین اسکین شامل پازدن کرال در غواصی، استفاده از اسنورکل و قوس زدن بود. البته ناگفته نماند همه بچه‌ها شناگر بودند و از شاگردان خانم لیلا قنبری، مربی شنا مجموعه در تهران هستند. در گروه‌های دوتایی و سه‌تایی این تمرینات انجام می‌شد و هر گروهی که اسکینشان تمام می‌شد، ابتدا مختصری از تئوری غواصی و سیگنال‌ها را آموزش می‌دیدند و پس از آن می‌رفتند برای کار با تجهیزات و غواصی.

برای شرکت در دوره‌ غواصی بین‌المللی اینجا کلیک کنید

 

در غواصی کودکان کارینا را برای دوره دلفین برنز داشتیم. کارینا 10 سالش بود و خیلی ذوق داشت. به‌عنوان یک کودک تمرینات اولیه را بیشتر با او کار کردیم تا قشنگ تسلط پیدا کند. برای اینکه سیگنال‌های غواصی را به خوبی درک کند و بتواند از آن‌ها استفاده کند، آن را با پانتومیم برایش شبیه‌سازی کردم. انقدر برایش جذاب بود که چگونه می‌توانیم زیر آب باهم ارتباط برقرار کنیم و حرف بزنیم، که می‌گفت قبل از غواصی با تجهیزات یک‌بار زیر آب برویم و سیگنال‌ها را نشانش دهیم و تمرین کنیم.

برای دوره سوپروایزری که یک دوره بین‌المللی در استخر می‌باشد، مانیا را داشتیم که از همان ابتدا با اعتماد بنفس وارد شد. مانیا تنها نبود و عمه او نیز در دوره شرکت کرده بود که جفتشان با استعداد بودند. خلاصه به نوبت بعد از تمرین اسکین و تئوری غواصی، رفتیم برای غواصی و تمرین مهارت‌های پایه. دو تا دیگر از بچه‌ها مهارت خالی کردن آب ماسک را خیلی خوب یاد گرفتند و انجام دادند و به همین خاطر مهارت در آوردن کامل ماسک هم کار کردند. 

روز دوم هم مهارت‌ها را مرور کردیم و گشت می‌زدیم. از پریدن بچه‌ها با تجهیزات به داخل آب کلی هم عکسو فیلم گرفتیم.

 

غواصی در استخر آقایان

دوره غواصی استخری آقایان در تاریخ 2 و 3 شهریور با حضور 6 شرکت کننده در تهران برگزار شد. مدرس دوره آقای بابک خورسند و کمک مدرس نیز آقای مهدی مصلحی بود. آقایان نیز همگی شناگر و شاگردان مربی شنای مجموعه در تهران، آقای امیر کارگر بودند.

غواصی آقایان شامل سه بخش استخری، کودکان و سوپروایزری می‌شد. 

امیرعلی را برای دلفین برنز داشتیم که بشدت پرانرژی و مشتاق بود. طوری که روز آخر دلش نمی‌خواست کلاس تمام شود. محمدامین هم برای دوره سوپروایزری شرکت کرده بود تا بتواند مدرک بین‌المللی بگیرد. در بخش استخر یکی از شاگردان یک‌ستاره خودمان را داشتیم که برای تمرین بیشتر در دوره شرکت کرده بود. صادق را داشتیم که همسر هنرجوی 2 ستاره ما بوده و پیش از ورود به دوره‌های دریایی در دوره استخری شرکت کرد. حسین را نیز داشتیم که آتش نشان هست و هدف او شرکت در دوره‌های غواصی صنعتی بود.

تمرینات آقایان نیز در روز اول به ترتیب اسکین، تئوری غواصی و مهارت‌های غواصی بود که با توجه به دوره هر هنرجو انجام می‌شد. روز دوم نیز نوبت به مرور، گشت زدن و تمرینات کنترل شناوری بود. ناگفته نماند که آقایان هم کلی عکس و فیلم جذاب گرفتند که می‌توانید برای مشاهده بیشتر آن‌ها به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: دوره‌های تخصصی امداد و کمک‌های اولیه DAN در تهران

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/06/04   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
ناظر
1403/01/14 12:31
در استخر چرا؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/14 13:49
درود، برای شروع کار باید حوضچه یا استخر تجربه بشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن