لوازم مورد نیاز برای شنا (مبتدی و حرفه‌ای)

لوازم مورد نیاز برای شنا (مبتدی و حرفه‌ای)

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/06/12   غزال لجه

پیش از خرید و انتخاب لوازم شنا باید از خودتان بپرسید آیا برای تفریح شنا می‌کنید؟ یا می‌خواهید بصورت حرفه‌ای ادامه دهید و یک شناگر شوید؟ همچنین اینکه در چه سطحی هستید بر روی انتخاب لوازم شنای شما تاثیر می‌گذارد.

در این مقاله ما لوازم‌های شنا را برای شما قرار داده‌ایم تا بتوانید لوازم مورد نیاز خود را لیست کنید و از خرید تجهیزات شنای غیرضروری و دور ریختن پولتان جلوگیری کنید.

اگر تازه می‌خواهید شنا را شروع کنید یا حتی اگر یک شناگر حرفه‌ای هستید، این مقاله تجهیزات مورد نیاز شما را پوشش می‌دهد.

لوازم شنا برای مبتدی‌ها (لوازم ضروری که همه شناگرها باید داشته باشند.)

این بخش شامل تمام تجهیزاتی است که برای شروع شنا باید داشته باشید. همچنین این‌ها لوازم ضروری برای تمام شناگرها هستند، چراکه هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

مایو شنا

قطعا اولین و مهم‌ترین گزینه برای شنا کردن، داشتن مایو است. مایوها انواع مختلفی برای خانم‌ها، آقایان و کودکان دارند. برای خانم‌ها مایو یک تکه و دو تکه وجود دارد. برای آقایان نیز شلوارک یا مایو توربو (jammer) مناسب می‌باشد. هیچ معیار دقیقی برای انتخاب مایو وجود ندارد مهم این است که در انتخاب شما کاربردی باشد و در آن احساس راحتی کنید. سعی کنید مایو‌ای تهیه کنید که برای تمرینات شنا مناسب باشد. برای خانم‌ها مایوی قهرمانی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

عینک شنا

عینک‌های شنا در اشکال و رنگ‌های مختلف وجود دارند. به عنوان مثال عینک‌ شنا برای آب‌های آزاد، مسابقه، آموزش و...

عینک شنا لایه‌ای هوا بین چشم شما و آب ایجاد می‌کند که می‌توانید به وضوح ببینید. همچنین وقتی دید داشته باشید، می‌توانید به راحتی روی تکنیک، تمرینات و زمان‌بندی خود تمرکز کنید. علاوه‌بر این‌ها، عینک شنا از از چشم‌های شما در برابر مواد شیمیایی استخر محافظت می‌کند.

بزودی نکات مهم برای خرید عینک شنا در وبلاگ جزیره سفید آرامش قرار می‌گیرد.

 

کلاه شنا

کلاه شنا با نگهداری موها از چشم محافظت می‌کند و همچنین در برابر مواد شیمیایی آب استخر، از موها محافظت می‌کند. کلاه‌های مختلفی وجود دارد که کلاه شنای سیلیکونی یا لایکرا انتخاب بهتری نسبت به کلاه شنا از جنس نئوپرن یا پلی‌استر می‌باشد.

بطری آب

هیدراته بودن حین تمرین شنا خیلی مهم است. برای همین حتما یک یا دو بطری آب همراهتان باشد. حتی کم آبی در حد خفیف می‌تواند عملکرد شما را ضعیف کند و حتی تمرکز شما را مختل کند. البته در نظر داشته باشید که بهتر از قمقمه مخصوص خودتان را همراه داشته باشید تا در حد امکان از بطری‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

حوله

قطعا بعد از شنا نیاز به خشک کردن بدن خود دارید و حتما یک حوله نخی یا میکروفیبر همراه داشته باشید.

لوازم شنای حرفه‌ای 

اگر به سطح حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای در شنا برسید و وارد تمرینات تیم یا مسابقات شوید، این لوازم را نیز باید تهیه کنید. شناگران حرفه‌ای و ورزشکاران سه‌گانه باید بیشتر این تجهیزات (نه لزوما همه لوازم) را داشته باشند. همچنین اغلب می‌توان از ترکیب این لوازم استفاده کرد.

 

تخته شنا 

تخته شنا یا کیک برد یکی از وسایل تمرینی در شنا است که در تمرینات به قوی‌تر شدن ضربات پا، قدرت و استقامت پایین تنه کمک می‌کند. پاها یک از بزرگ‌ترین ماهیچه‌های بدن هستند، در نتیجه حرکت آ‌ن‌ها در آب بسیار موثر است.

در شناهای آزاد و کرال‌پشت، حدود 31 درصد نیروی محرکه حرکت پا است. در شناهای کرال سینه و پروانه نیز نقش حرکات پا حدود 70 درصد است.

تخته شنا می‌توان همراه با فین و اسنورکل استفاده کرد.

دوقلو شنا

دوقلو شنا وسیله‌ای فومی شکل است که بین دو ران قرار می‌گیرید تا در آب بالا بمانید و نیاز به حرکات پا نباشد. این امکان برای شما فراهم می‌شود تا روی تمرینات بالا تنه و بازو خود تمرکز کنید و قدرت و استقامت بالا تنه خود را افزایش دهید. 

دوقلو شنا را می‌توان با اسنورکل شنا و کفی دست شنا استفاده کرد.

فین شنا

فین شنا بسیار کاربردی است و به شما کمک ‌می‌کند تا شناگر بهتری شوید. فین‌ها در سرعتی شنا کردن شما تاثیر می‌گذارند، همچنین برای تقویت عضلات، قدرت و استقامت پاها خوب هست و به بهبود انعطاف‌پذیری مچ پا کمک می‌کنند.

کفی دست شنا

پارو یا کفی دست شنا مانند فین عمل می‌کند اما به جای پایین تنه، روی بالا تنه شما تاثیر می‌گذارد. 

اسنورکل شنا

علاوه‌بر فین شنا، اسنورکل نیز مهم و کاربردی است. اسنورکل شنا از اسنورکل‌های دیگر متفاوت است و مختص شنا ساخته شده. اسنورکل‌ها امکان تنفس از سطح آب را به شما می‌دهند. در نتیجه حرکت و چرخش سر برای نفس‌گیری حذف می‌شود و بهم ریختن تعادل عضلانی ناشی از تنفس یک طرفه را رفع می‌کند. همچنین اسنورکل موجب می‌شود 5 تا 6 درصد سریع‌تر شنا کنید.

بیشتر بخوانید: خروس ماهی

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/06/12   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
میترا
1403/01/14 10:53
اینها همه را دارین شما برای فروش؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/14 12:24
درود، بعضی از موارد موجوده ولی اگر مورد خاصی بود میتونیم براتون تهیه کنیم.
علی
1403/01/09 10:00
اینها برای حرفه ای هست من با یک مایو کارم راه میوفته
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/09 10:07
درود، اکه اونجوری در نظر بگیرید با شلوار هم میشه شنا کرد.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن