غواصی استخری چیست؟ {صفر تا صد آموزش غواصی استخری}

غواصی استخری چیست؟ {صفر تا صد آموزش غواصی استخری}

3 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/06/19   غزال لجه

امروز شاهد پیشرفت چشمگیر صنعت غواصی در جهان و کشور خودمان هستیم. همچنین امکان برگزاری دوره‌های مبتدی تا مدرسی در زمینه‌های مختلف غواصی از جمله غواصی اسکوبا، غواصی صنعتی و غواصی تکنیکال را بصورت بین‌المللی داریم.

غواصی استخری چیست؟

دوره غواصی استخری همانطور که از اسمش پیداست، یک دوره آموزش غواصی می‌باشد که در استخر برگزار می‌شود. اما اشتباه نکنید! غواصی استخری فقط به بخش عملی محدود نمی‌شود و علاوه‌بر آن بخش تئوری نیز دارد.  طی دوره‌ی غواصی در استخر، برای مبتدیان مهارت‌های پایه و اولیه غواصی که شامل آشنایی و استفاده صحیح از تجهیزات غواصی، حرکت و کنترل شناوری در آب، نحوه صحیح اسنورکلینگ در استخر و... می‌باشد. در تئوری نیز بصورت مختصر به علائم غواصی و قوانین مهم غواصی پرداخته می‌شود. همچنین برای غواصان حرفه‌ای، به مرور و تقویت مهارت‌هایی که تا به امروز آموزش دیده‌اند می‌پردازیم.

غواصی استخری مناسب چه کسانی است؟

غواصی استخری برای تمامی خانم‌ها، آقایان و کودکان 8 الی 14 سال مناسب می‌باشد. اگر امکان سفر به جزیره کیش را ندارید تا در دوره‌های غواصی دریایی شرکت کنید یا اگر می‌خواهید پیش از ورود به دوره‌های بین‌المللی در دریا با غواصی آشنا شوید، غواصی استخری بهترین گزینه برای شماست. گاهی هم ممکن است فقط قصد تجربه استفاده از تجهیزات و نفس کشیدن زیر آب را داشته باشید و نخواهید به کیش سفر کنید یا مدرک بگیرید، پس غواصی استخری برای شما گزینه مناسبی می‌باشد.

 

البته شما می‌توانید با شرکت در غواصی استخری، مدرک بین‌المللی هم دریافت کنید!

فراموش نکنید اگر قصد ادامه و شرکت در دوره‌های غواصی دریایی را دارید، غواصی استخری پیش‌نیاز اجباری نمی‌باشد و می‌توانید مستقیما برای شرکت در دوره مبتدی غواصی اسکوبا در جزیره کیش اقدام کنید.

 

غواصان حرفه‌ای و مدرسان نیز می‌توانند در دوره‌ی غواصی استخری شرکت کنند.

اگر قبلا آموزش دیده‌اید اما خیلی وقت است که تن به آب نزده‌اید می‌توانید برای مرور و یادآوری تمامی مهارت‌های خود، از کنترل شناوری گرفته تا زدن SMB، غواصی استخری بهترین انتخاب است. همچنین اگر به‌تازگی دوره آموزش غواصی (1 الی 3 ستاره) را گذرانده‌اید و می‌خواهید مهارت کنترل شناوری خود را بهبود ببخشید و تمرین کنید، می‌توانید در دوره غواصی استخری شرکت کنید.

غواصی استخری

به‌طور خلاصه دوره غواصی استخری مناسب:

  • تمامی علاقه‌مندان به رشته غواصی.
  • افرادی که نمی‌توانند در دوره‌‌های دریایی شرکت کنند.
  • افرادی که قصد آمادگی بیشتر قبل از شرکت در دوره‌های دریایی را دارند.
  • غواصان یا مدرسانی که نیاز به بازآموزی مهارت‌های خود دارند.

 

مدت زمان و محل برگزاری غواصی استخری؟

دوره‌‎‌ی غواصی استخری دو جلسه می‌باشد. غواصی استخری در تهران و کرج بصورت ماهانه برگزار می‌شود. امکان برگزاری غواصی استخری در سراسر کشور وجود دارد که جزیره سفید آرامش در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد، رشت و دیگر شهرستان‌های کوچک و بزرگ، دوره‌های غواصی استخری را برگزار می‌کند. 

 

آیا غواصی استخری مدرک دارد؟

هم خیر و هم بله! خود دوره غواصی استخری برای بزرگسالان مدرک ندارد، اما امکان دریافت مدرک بین‌المللی وجود دارد. برای آموزش در استخر و دریافت مدرک بین‌المللی، شما باید دوره‌ای تحت عنوان سوپروایزری (Supervised Diver) که زیر نظر سیستم IANTD  آمریکا برگزار می‌شود را شرکت کنید. بعد از این دوره شما اجازه دارید که در آب‌های آزاد (دریاها) تا عمق 12 متر غواصی کنید. 

برای کودکان 8 الی 14 سال نیز امکان برگزاری دوره بین‌المللی غواصی کودکان از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

 

هزینه آموزش غواصی استخری چقدر است؟

هزینه آموزش غواص در استخری در حال حاضر 4/500/000 تومان می‌باشد. اگر قصد دریافت مدرک بین‌المللی غواصی استخری را دارید، باید در دوره دوره سوپروایزری (Supervised Diver) شرکت کنید که هزینه آموزش بین‌المللی غواصی استخری با مدرک، 250 یورو می‌باشد.

توجه فرمایید که تمامی تجهیزات مورد نیاز غواصی را جزیره سفید آرامش برای شما فراهم می‌کند و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای اجاره تجهیزات غواصی نمی‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب و خرید عینک شنا

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/06/19   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
عاطفه
1403/01/09 09:38
سلام همون یک ستاره هست این
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/09 09:51
درود، بله جزوی از یک ستاره هست.
حسن
1403/01/09 09:34
این غواصی برای مبتدی هست؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/09 09:50
درود، کاملا همینطوره، و لازمه شروع غواصی حوضچه یا استخر هست.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن