دوره اکسیژن‌درمانی آبان 1402

دوره اکسیژن‌درمانی آبان 1402

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/08/29

دوره آموزش اکسیژن درمانی آبان 1402 در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان دوره شامل...


آموزش اکسیژن درمانی (O2)، 19 آبان 1402 در تهران با میزبانی شرکت دریاکاو، نماینده رسمی DAN اروپا در ایران، برگزار شد. مدرسین دوره خانم غنچه گلبافیان و آقای خورسند بودند و دوره با حضور 6 شرکت کننده برگزار گردید.

با توجه به آن که پیش‌نیاز دوره اکسیژن درمانی، کمک‌های اولیه می‌باشد و متقاضیان نیز باید ناجی یا غواص باشند، از 6 شرکت کننده 5 نفر آن‌ها از غواصان خود ما بودند و یک شرکت کننده، علیرضا، تازه به جمع ما اضافه شده بود. همچنین روز قبل که کمک‌های اولیه مقدماتی برگزار شده بود، 5 تا از بچه‌ها حضور داشتند. فقط صادق نبود چون دو ماه قبل، کمک‌های اولیه را گذرانده بود؛ آن موقع اکسیژن درمانی را شرکت نکرده بود چون غواص نبود و تازه ماه گذشته تصمیم گرفت و در دوره آموزش غواصی شرکت کرد.

 

اکسیژن درمانی (O2)

19 آبان، روز جمعه ساعت 9 صبح کلاس شروع شد. نیم ساعت اول بچه‌ها به پر کردن فرم‌های ثبت نام فارسی و انگلیسی پرداختند تا بتوانیم در پایان دوره آن‌ها را در سایت DAN اروپا برای صدور مدرک بین‌المللی اکسیژن‌درمانی ثبت کنیم.

بخش تئوری شروع شد:

جذاب‎‌ترین قسمت تئوری اکسیژن درمانی، همیشه برای بچه‌ها حوادث و بیماری‌های غواصی بوده. این قسمت را در تئوری دوره‌های غواصی خود داشته‌اند اما این‌که یاد می‌گیرند زین پس چه اقدامی در برابر هر بیماری و حادثه انجام دهند، برایشان لذت بخش است.

پس از اتمام تئوری اکسیژن درمانی و شیطنت بچه‌ها، رفتیم برای ناهار و استراحت که همگی ناهار مهمان ما بودند. انرژی و هیجان یادگیری بچه‌ها آنقدر زیاد بود که مدرس‌ها داشتند برنامه‌ریزی می‌کردند تا برای عملی سناریوهای متفاوت به بچه‌ها بدهند.

 

یک نفر غرق شده!

بعد ناهار ابتدا خانم گلبافیان و آقای خورسند خودشان سناریوهای مختلف را اجرا می‌کردند؛ طوری که انگار همه چیز واقعی اتفاق افتاده است. نوبت بچه‌ها که شد، بصورت تکی یا گروهی باید با کیت اکسیژن، انواع ماسک‌ها و ترکیب آن با کمک‌های اولیه مقدماتی که گذرانده بودند، تصمیم می‌گرفتند در برابر انواع مصدوم چه کاری انجام دهند. 

مثلا فردی غرق شده، فردا که نیمه هوشیاره و سخت نفس می‌کشه یا دو مصدوم همزمان! هرکدام نیاز به اقدامات و البته ماسک‌های اکسیژن متفاوتی هستند.

در پایان دوره، برای امتحان تئوری و عملی بچه‌ها حاضر شدند و همگی با موفقیت قبول شدند.

 

بیشتر بخوانید: دوره کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی آبان 1402

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/08/29
بحث و تبادل نظر
شیلا
1402/12/23 12:06
این دوره مدرک جدا داره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/24 10:52
درود، بله دوره جدا داره و مدرک جدا، هم تو dan و هم تو cmas هست.
سینا
1402/12/23 11:48
و باز هم داستانی دیگر از سری داستانهای جزیره آرامش
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/24 11:07
درود، ممنون که این داستانهای زیبا و آموزنده را دنبال میکنید.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن