دوره کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی آبان 1402

دوره کمک‌های اولیه و اکسیژن درمانی آبان 1402

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/08/27   غزال لجه

آموزش کمک‌های اولیه بین المللی در تاریخ 18 آبان ماه 1402 در تهران، با میزبانی شرکت دریاکاو، نماینده رسمی سیستم امدادی DAN اروپا برگزار شد. مدرسین دوره خانم غنچه گلبافیان و آقای بابک خورسند بودند. تعداد ۷ شرکت کننده در دوره حضور داشتند.

از 7 شرکت کننده دوره، 4 نفر آن‌ها غواصان مدرسه جزیره سفید آرامش بودند و 3 نفر تازه به خانواده جزیره سفید آرامش اضافه شدند.

کمک‌های اولیه مقدماتی (BLS)

روز 18 آبان ساعت 9 صبح شروع کلاس بود. بچه‌ها از شهرهای دور و نزدیک خودشان را به این کلاس رساندند. حدود نیم ساعت فرم‌های ثبت نام فارسی و انگلیسی را پر کردند تا بتوانیم در پایان دوره هنرجوها را در سایت DAN اروپا رجیستر کنیم.

در کلاس جهاد را از شیراز داشتیم که اولین حضورش در خانواده جزیره سفید آرامش بود اما قرار است دوره غواصی 30 آبان را شرکت کند. آرشام را داشتیم که ماه گذشته برای ادامه دوره‌های غواصی، دوستاره شرکت کرده بود. حسین را داشتیم که قرار بود فقط یک دوره غواصی بیاید تا بتواند یک سکانس زیر آب فیلم برداری کند؛ اما آنقدر علاقه‌مند شده و فضای دوستانه ما را دوست داشت که علاوه‌بر دوستاره که ماه قبل شرکت کرد، برای این کلاس هم آمد. فرشاد از غواصان ما که از مسجد سلیمان آمده بود. علیرضا را داشتیم که خودش در اورژانس کار می‌کرد، مدرس کمک‌های اولیه بود و غواصی هم می‌کرد که به جمع ما اضافه شد و با وجود تمام مواردی که گفتم، این دوره برای او متفاوت بود و بسیار دوست داشت. دو هنرجوی دیگر دو بانو بودند که هر دو قصد مهاجرت داشتند و نیاز به مدرک بین المللی معتبر داشتند.

شرکت در دوره کمک‌های اولیه بین المللی DAN اروپا برای عموم آزاد است.

کلاس با بخش تئوری شروع شد!

از قبل فایل‌ کتاب تئوری در اختیار بچه‌ها قرار گرفته بود تا بتوانند پیش مطالعه داشته باشند. پس از اتمام تئوری، مدتی زمان استراحت و ناهار بود که شرکت کنندگان مهمان ما بودند.

انجام احیای قلبی

پس از ناهار، نوبت عملی کمک‌های اولیه بود. اول خانم گلبافیان و آقای خورسند عملی را اجرا می‌کردند و بعد نوبت تمرین بچه‌ها بود. به مراتب بخش عملی برای علیرضا راحت‌تر بود هرچند خیلی برایش متفاوت بود؛ چراکه طبق بروزترین استانداردهای جهانی کمک‌های اولیه و با جدیدترین تجهیزات آموزش می‌دید.

به صورت تکی و حتی گروهی، سناریوهای مختلف به بچه‌ها داده می‌شد و شرایط واقعی برایشان ایجاد می‌شد تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: سینکرونایز چیست؟ {شنای موزون+تاریخچه}

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/08/27   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
رضا عابدی
1402/12/23 12:06
خیلی خوبه دوره دن عالی من پیشنهاد میکنم به همه
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/24 11:04
درود، کاملا درسته هر کسی در هر شغلی به آموزش کمکهای اولیه و dan احتیاج داره.
علی
1402/12/23 11:49
خیلی دوره باحالی بود ممنون
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/24 10:47
درود، عالی بود ممنون از وجود سبز شما دوستان عزیز.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن