آخرین دوره آموزش غواصی در شب در سال 1402

آخرین دوره آموزش غواصی در شب در سال 1402

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/12/02   وحید موقوفه‌ای

واییی از این دوره نگم براتون، تمام بچه‌های شیطون گروه امداد و نجات حالا در تیم آموزشی غواصی شب حضور دارند، فکر کن چه شود؟ تئوری غواصی شب کم است. طبق استاندارد جهانی CMAS غواصی شب 2 غوص دریایی دارد. اما ما اکثر مواقع برای بچه‌ها سه غواصی انجام می‌دهیم، که بیشتر از استاندارد جهانی است.

روز معارفه بچه‌ها خیلی جالب بود چون همه از دوره‌های قدیم همدیگر را می‌شناختند. تحویل مدارک همراه با کل‌کل و کری خوانی همراه بود. امداد و نجات یک دوره بسیار سخت و کاربردی برای شرکت کنندگان است. در این دوره بچه‌ها مهارت غواصی و جهت یابی در تاریکی را یاد می‌گیرند. بنابراین سطح هیجان بچه‌ها به شدت بالا و غیر قابل باور هست.

روز اول کلاس با تئوری و تمرینات دریایی شروع می‌شود. تمرینات کم عمق در شب. شب در دریا باید با چراغ قوه وارد شد. وسایل ایمنی و امدادی حتما باید روی شناور غواصی وجود داشته باشد.

روز دوم با تمرینات تئوری شروع شد و شب به دریا رفتیم. غواصی شب آن‌هم در اعماق دریا خیلی جذاب و گاهی هم ترسناک است.

روز سوم ادامه مسیر بچه‌ها برای افزایش عمق غواصی در شب بود.

روز چهارم زمان امتحان و سخت‌ترین لحظه بچه‌ها بود. آزمون کتبی اجرا شد و بعد از آزمون همه به کافه رفتیم و اشکالات و نکات مهم کلاس را بررسی کردیم. البته بماند که کلی هم خندیدم.

روز خداحافظی فرا رسید. این دوره با 12 شرکت کننده (8 مرد و 5 زن) از تاریخ 21 بهمن لغایت 26 بهمن در جزیره کیش برگزار شد و تعداد 10 نفر موفق به کسب مدرک امداد و نجات در دریا شدند.

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. چراکه عدم شناخت و عدم اطلاعات استاندارد غواصی باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود. اگر علاقه‌مند به دوره‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات هستید می‌توانید در کلاس‌های بین‌المللی DAN که جزیره سفید آرامش برگزار می‌کند شرکت کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/12/02   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن