غواصی در بالی

غواصی در بالی

14 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/03/13   متین سعیدی

 

بالی خیلی مکان برای غواصی دارد که مهم‌ترین مکان‌ها را برای شما می‌نویسیم.

 

  • تولامبن: یکی از مشهورترین نقاط برجسته غواصی در بالی است.

اسکوبا در تولامبن به دلیل لاشه عظیم کشتی که در طول جنگ جهانی دوم غرق شده است و فقط چند متر از ساحل فاصله دارد و زیستگاه بسیار زیبایی از مرجان‌های رنگارنگ، اسفنج‌ها و هزاران جانور دریایی شده است. دیدن این کشتی برای غواصان بسیار هیجان انگیز است. اختاپوس‌ها و گاهی اوقات کوسه‌ها این تجربه را صد چندان می‌کند.

  • وسا پنیدا: اگر عاشق مانتا و خورشید‌ماهی و مهم‌تر از همه غول اقیانوس هستید این امکان برای شما در پنیدا امکان پذیر است. دیدن مولا مولا معروف است. در کنار مانتاها شنا کردن و خورشیدماهی‌های بزرگ دیدن، بسیار برای غواصان عجیب است.
  • امد: در ساحل شرقی بالی دهکده ماهیگیری عجیب و غریب است. سواحل کم عمق و صخره‌های کم عمق و کلی تنوع جانوری و جانداران رنگارنگ بسیار برای عکاسی زیباست. حتی برای اسنورکلینگ هم بی‌نظیر است. اسب دریایی و ماهی پیپ ارواح، محیط آرام و جریان‌های ملایم Amed آن را برای غواصی‌های آرام عالی کرده است.
  • جزیره منجانگان: در محدوه پارک ملی غرب بالی در منطقه حفاظت شده و بکر است. دیواره‌های مرجانی وتنوع غنی زیستی، آب‌های شفاف و لاکپشت‌های بزرگ و کوسه‌های متنوع باعث جذابیت این منطقه شده است.

 

تنوع زیستی در بالی

اندونزی در مثلث مرجانی قرار دارد و غواصان از سراسر دنیا برای دیدن این تنوع زیستی به آنجا می‌روند. بالی دارای مجموعه چشم گیری از صخره‌های مرجانی و موجودات کوچک تا بزرگ دریایی با تنوع و رنگ‌های متنوع است.

 

صخره های مرجانی بالی

صخره های مرجانی بالی از متنوع ترین و رنگارنگ ترین صخره‌های مرجانی جهان است که از مرجان‌های مغزی، مرجان‌های نرم تشکیل شده است. غواصان و هواداران این مرجان‌ها از سراسر دنیا برای غواصی به این دریای زیبا سفر می‌کنند. همه این مرجان‌های زیبا سرپناهی برای تعداد بی شماری از ساکنان صخره‌ها فراهم می کنند. بالی به دریا و محیط زیست تعهد دارد و سلامت مرجان‌هایش همین گواه را می‌دهد. تا نسل‌های بعدی از این بستر استفاده کنند. برای دیدن گونه‌های دریایی در بالی کنترل شناوری بسیار مهم است. در بالی کوسه‌های متنوع و صخره‌ای وجود دارد. در بالی منطقه حفاظت شده وجود دارد که به هر کسی اجاره ورود نمی‌دهند تا اکوسیستم در آنجا وجود داشته باشد.

 

عکاسان علاقه‌مند به ماکرو و شکار موجودات ریز باید بدانند بالی برای آن‌ها جواهر پنهان است. اسب دریایی و بستر شنی... بالی خانه موجودات شگفت انگیز است. غواصان ساعت‌ها می‌توانند غواصی کنند بدون آنکه لحظه‌ای برایشان تکراری باشد. ساعت‌ها به جستجوی کف اقیانوس برای یافتن این شگفتی‌های کوچک بپردازند و زیبایی پیچیده آن‌ها را از طریق لنز دوربین ثبت کنند.

 

غواصی در بالی

غواصی در بالی.... چه بگویم که اصلا قابل وصف نیست. غواصی در بالی برای کاوش در مناظر خیره کننده زیر آب و حیات دریایی یا شاید غوطه‌ور شدن برای تجربه منحصر به فرد  و جدید غواصی و خاطرات فراموش نشدنی است. بستر شنی و تلالو نور خورشید در مکان‌های کم عمق و وجود انواع موجودات غیر‌معمول که برای مغذی بودن بستر شنی وجود دارند بسیار جذاب است.

 

غواصی در شب

بالی مکانی عالی برای غواصی شب است فقط یک غواص می‌تواند درک کند غواصی در شب در بالی یعنی چه؟ پیدا کردن مخفیگاه‌ها، از جمله اختاپوس، خرچنگ و شیرماهی این کاوش را جذاب‌تر می‌کند. غواصی شب یک فعالیت جدید است. شب در بالی برای تمام غواصان یک تجربه جدید است چرا که تنوع زیست‌محیطی این منطقه بسیار بالاست.

 

 

چه زمانی برای غواصی به بالی برم؟

غواصی در تمام طول سال در بالی زیبا وامکان پذیر است. اما بهترین زمان از ماه می تا اکتبر است که هوا در آنجا گرم باشد و دریا آرام است. دید افقی آب بسیار عالی است. از نوامبر تا آوریل بارانی است. اما فصل مانتاها همین موقع است.

 

بیشتر بخوانید: کوسه نهنگ‌ها

متین سعیدی

کارشناس ثبت‌نام جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/03/13   متین سعیدی

بحث و تبادل نظر
الیاس
1403/04/03 10:13
کاش میشد اینجا رفت برای غواصی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 10:44
درود،بالی هم از نظر طبیعت بیرون آب زیباست و هم طبیعت داخل آب بسیار زیباست.
مریم
1403/04/02 15:32
واییی بالی من عاشق بالی هستم
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 10:38
درود، هم از نظر طبیعت بسیار زیباست و هم از نظر طبیعت داخل آب بسیار زیباست.
پونه
1403/03/16 10:22
بی نظیره طبیعت بالی مالدیو و آسیای شرق
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/16 10:24
درود، واقعا آسیای شرق چه طبیعت بیرون آب چه طبیعت داخل آب بی‌نظیر هستند.
مریم
1403/03/16 09:48
غواصی در شب که گفتین مگه معلومه چیزی؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/16 10:20
درود، خوب مثل روز نه ولی شب زیبایی‌های خودش رو داره و خیلی از موجودات شب‌ها دیده میشوند.
رضایی
1403/03/16 09:46
کاش بشه اینجا غواصی کرد
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/16 10:19
درود، بله این آرزوی هر غواصی هست.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن