سفر دوستانه به خارگ جزیره خارگ و خارگو


محدود / 4 روزه از 24 اردیبهشت 1403 / قیمت: قیمت به زودی اعلام می‌شود.

جاذبه‌ها

جزیره خارک یا خارگ؟
در زبان محلی و همچنین بر روی نقشه‌ها نام جزیره خارگ مشاهده می‌شود، اما در محاوره عمومی این جزیره، به جزیره خارک معروف است. باور می‌کنید این جزیره با وجود اینکه در جنوب ایران قرار دارد، اما اقلیمی متفاوت با سایر قسمت‌های جنوبی ایران دارد؟

 

بازدید از جاذبه‌های گردشگری خارگ

این جزیره کوچک، جاذبه‌های زیادی دارد که توصیه می‌کنیم یک روز کامل برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید.
آتشکده‌ ساسانیان: که در حال حاضر به مرکز زلزله نگاری جزیره تبدیل شده؛ بخش‌های اندکی از این آتشکده، یادگار دوره ساسانیان در قسمت‌های مملو از کوه این منطقه قابل مشاهده است که یکی از زیبایی‌های منطقه کوهستانی به شمار می‌رود.


گور معبدهایی از زرتشتیان به نام پالمیران: یکی از پر رمز و رازترین بخش‌های دیدنی این جزیره، معبد پالمیران است که یادگار دوره زرتشتیان ایران است؛ البته آنچه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، وجود علائم بر روی سنگ قبرها هست که یک موضوع بکر جهت مطالعه به حساب می‌آید.


گور دلمن: یادگاری از هزاره یکم قبل از میلاد مسیح، یکی از پرطرفدارترین آثار و جاذبه‌های گردشگری جزیره خارگ مربوط به دو تخته سنگ است که قدمتشان به هزاران سال پیش، زمانی قبل از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد. دیدن گوری که مربوط به هزاران سال پیش است، می‌تواند تجربه‌های تکرار نشدنی برایتان به‌وجود بیاورد. موقعیت این گورها نیز در بخش کوهستانی این ناحیه از کشور پهناور ایران به ثبت آثار ملی رسیده است. یکی از عقاید و باورهای بومیان این منطقه در مورد این دو گور این می باشد که: تخته سنگ‌ها در اصل انسان‌هایی می‌باشند با جنسیت مونث که به صورت سنگ در آمده‌اند. این دو زن نسبت خواهری با یکدیگر داشته‌اند که در آن زمان طی آشوب‌های موجود در منطقه به آرزوی خود که سنگ شدن بود رسیده‌اند! بازدید از این دو خواهر سنگ شده می‌تواند بسیار جالب و البته خوفناک باشد.


آرامگاه امامزاده میر محمد: جالب است بدانید در این جزیره آرامگاهی نیز وجود دارد که به امامزاده میرمحمد شهرت دارد. این امامزاده در بخش جنوب غربی جزیره خارگ واقع شده و بنای آن به لحاظ معماری متعلق به دوره سلجوقیان است. به عبارت دیگر در این سفر هم، آثار پیش از اسلام و هم آثار بعد از ورود اسلام را مشاهده می‌کنید. تنوع آثار چه به لحاظ تاریخی و چه به لحاظ اعتقادات مذهبی نشان می‌دهد که ایران همواره مکانی برای تلاقی فرهنگ‌ها بوده است.

در انتها قابل ذکر است که لوله‌های عظیم نفتی و مشعل‌های بزرگی که همیشه در دل این جزیره خاص برافروخته است، از دیگر جاذبه‌های این جزیره می‌باشد و در نهایت غروب بی‌نظیر، ساحل بسیار زیبا و بکر این جزیره منحصربه‌فرد است. 

خارگ یا جزیره خارگ که گاهی خارک نوشته می‌شود، جزیره‌ای مسکونی، متعلق به ایران و دارای اهمیت اقتصادی است که در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید. جلال آل احمد این جزیره را که در ۴۶ کیلومتری غرب بوشهر واقع شده‌است «دُرّ یتیم خلیج فارس» نامیده‌است. شهر مسکونی خارگ، بخشی از توابع شهرستان بوشهر است. شهر خارگ ۸٫۱۹۶ نفر جمعیت دارد. در جزیره‌ خارگ، شرکت‌های نفتی بزرگی همچون پتروشیمی خارگ، فلات قاره، شرکت پایانه‌های نفتی وجود دارند.

 

آب و هوا: از مشخصه‌های این آب و هوا، تابستان‌های گرم همراه با هوای شرجی و رطوبت محلی بدون بارندگی است. «گرمی هوا معمولاً از اسفند ماه شروع می‌شود، به‌گونه‌ای که طول دوره گرما حدود ۸ ماه می‌باشد. درجه حرارت در فصول سال از ۴ تا ۴۶ درجه سانتی گراد متغیر است. میانگین روزانه حرارت در زمستان ۱۷ درجه سانتی گراد و در تابستان ۳۲٫۶ درجه می‌باشد. در اواخر پاییز، به‌ویژه آذر ماه، باران‌های پاییزی شروع می‌شود که کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد. زمستان جزیره نیز کوتاه است.

 

 

 

در یک نگاه

  • زمان حرکت: 1403/02/24 - در ساعت 06:00 صبح
    (حرکت از فرودگاه مهرآباد است.)
  • استان‌ مورد بازدید: بوشهر (این سفر فقط برای غواصان حرفه‌ای می‌باشد.)
  • تعداد روز مرخصی: نیاز به 3 روز مرخصی + 1 روز 5شنبه
  • مدت زمان: 4 (4 روز & 3 شب) (روز اقامت در جزیره خارگ می‌باشد.)
  • بیشترین فعالیت: سنگین  این دوره برای غواصان با سطح علمی بالا پیشنهاد می‌شود.
  • دوره‌های پیش نیاز: مدرک غواصی دو‌ستاره به بالا
  • مدرک: ندارد
  • اقامت: 3 شب هتل 3 ستاره1 شب در طول مسیر
  • احتمال اجرا: قطعی
  • تعداد وعده‌های غذایی: 10 وعده با جزیره سفید آرامش
  • محل حرکت: فرودگاه مهرآباد
  • قیمت: قیمت به زودی اعلام می‌شود. (این سفر فول برد می‌باشد. هزینه تور شامل: هتل، بلیط هواپیما، سه وعده غذایی در روز و پذیرایی و گشت در جزیره می‌باشد.)

سوالات متداول

جهت مشاهده سوالات متداول و پاسخ‌های مربوط به سفر دوستانه به خارگ اینجا را کلیک نمایید.

برنامه تور

1

ساعت 6 صبح حرکت از فرودگاه مهرآباد می‌باشد. بعد از حدود یک ساعت پرواز به جزیره خارگ می‌رسیم و با میدل‌باس به سمت هتل حرکت می‌کنیم. ساعت 11 گشت جزیره آغاز می‌شود: (معابد پالمیران، کتیبه هخامنشی، سکوی نفتی و امامزاده حنیفه)، بعد از بازدید برای صرف ناهار و استراحت به سمت محل اقامت خواهیم رفت. راس ساعت 17 با میدل‌باس برای گشت و بازدید از غروب جزیره حرکت خواهیم کرد، بعد از گرفتن عکس و فیلم‌های یادگاری، ساعت 21 برای صرف شام به سمت رستوران خواهیم رفت.

2

ساعت 6 صبح برای صرف صبحانه آماده خواهیم شد و پس از صرف صبحانه، راس ساعت 7 صبح از هتل خارج می‌شویم و با وسیله نقلیه به سمت اسکله حرکت می‌کنیم. پس از جابه‌جایی لوازم شخصی و بار‌گیری لوازم مورد نیاز برای کمپ در قایق‌ها، به سمت جزیره خارگو راهی خواهیم شد. حدودا پس از 20 دقیقه قایق سواری به خارگوی بی‌نظیر خواهیم رسید. به‌محض رسیدن به جزیره شروع به برپایی کمپ خواهیم کرد سپس بصورت گروهی، برای اسنورکلینگ و غواصی در کشتی غرق شده آماده می‌شویم. بعد از آب‌تنی، به خوشمزه‌ترین جای سفر، یعنی ماهی کباب ذغالی می‌رسیم. بعد از ناهار و استراحت کوتاه می‌توانید به ادامه آب‌تنی بپردازید. و اما الان وقت تماشا کردن کم‌نظیرترین غروب خورشید رسیده است و همین‌طور جمع کردن کمپ و راهی شدن به سمت جزیره خارگ. یادتان باشد که از بازار محلی خارگ هم غافل نشوید چون با انرژی و نگاه پر مهر مردم خارگ روبه‌رو خواهید شد. ساعت 21 و بعد از بازارگردی برای صرف شام آماده می‌شویم و بعد از شام به محل اقامت برخواهیم گشت.

3

ساعت 7 صبح برای صرف صبحانه در رستوران هتل حاضر می‌شویم. بعد حرکت به سمت اسکله برای غواصی در بهترین سایت جزیره خارگ که حدود 4 ساعت زمان برای رسیدن به سایت و دو عملیات غواصی نیاز داریم و به سمت ساحل برمی‌گردیم، حدود ساعت 14 برای صرف ناهار به رستوران می‌رویم. بعد از کمی استراحت ساعت 18 برای ماهیگیری به سمت دریا می‌رویم. حدود 2 ساعت بعد، برای دیدن مشعل های نفتی و صرف شام زیر مشعل‌ها به محل اقامت بر می‌گردیم.

4

ساعت 7 صبح در رستوران هتل برای صرف صبحانه حاضر می‌شویم و بعد از صرف صبحانه برای بستن کوله و برگشت به تهران آماده می‌شویم. ساعت 10 صبح به سمت فرودگاه خارگ حرکت می‌کنیم.

درباره دوره

اقامت و پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط محل توضیح
1 طی مسیر به عهده هنرجو هتل جزیره سفید آرامش رستوران جزیره سفید آرامش هتل 3 ستاره به عهده جزیره سفید آرامش می‌باشد.
2 هتل جزیره سفید آرامش طبیعت جزیره سفید آرامش رستوران جزیره سفید آرامش هتل 3 ستاره به عهده جزیره سفید آرامش می‌باشد.
3 هتل جزیره سفید آرامش رستوران جزیره سفید آرامش طبیعت جزیره سفید آرامش هتل 3 ستاره به عهده جزیره سفید آرامشمی‌باشد.
4 هتل جزیره سفید آرامش طی مسیر جزیره سفید آرامش طی مسیر برگشت به عهده هنرجو در طول مسیر پایان سفر
اقامت‌ها: 3 شب هتل 3 ستاره 1 شب در طول مسیر
سهم جزیره سفید آرامش کلا 10 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 4 وعده ناهار 3 وعده شام
سهم فراگیر کلا 2 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 1 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده جزیره سفید آرامش: 4 وعده

لوازم

  • لوازم ضروری:
  • SMB
  • اسنورکل
  • فین
  • ماسک
  • چراغ قوه
  • ریل غواصی
  • لوازم پیشنهادی:
  • دفترچه بیمه
  • دارو شخصی

شرایط ثبت‌نام

شرایط و مقررات

سایر خدمات


ادامه مطلب
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
افشین زارعی
1399/02/15 00:59
با سلام خدمت سرکار خانم گلبافیان و جناب آقای خورسند عزیزسفر عالی و استثنائی بود، خوشحالم که با چنین جمع دوستانه ای به این سفر رفتم، واقعاً جزیره خارک زیباست و طبیعت منحصر بفردی داره، بنظرم جایی هست که هر کسی حداقل یکبار باید تجربه سفر به اونجا رو داشته باشه.موفق باشید
پاسخ دهید...
غزال
1402/05/18 13:33
سلام وقت بخیر. خوشحالیم که تونستیم سفر به یاد ماندنی براتون بسازیم.
امین منصوری
1399/02/14 20:57
عجب تجربه ای بود! از غواصی زیر دکل نفتی تا دیدن اسکله T و غواصی در کشتی غرق شده! تو این سفر همه مثل یه خانواده بودن و خیلی به من خوش گذشت . بهترین قسمت سفر برای من وقتی بود که رفتیم خارکو و من بهترین ماهی عمرمو خوردم!! حتما برین به تجربه اش می ارزه!!!
پاسخ دهید...
غزال
1402/05/21 16:20
خیلی هم عالی امین عزیز. خیلی خیلی خوشحالیم که سفر به یاد ماندنی شده برات
محمد باقریان
1399/02/08 23:48
سلام خدمت اساتیدعزیز خانم گلبافیان و جناب خورسند واقعا باعث افتخار من بود که تونستم با شما و دوستان دیگردر این سفر همراه بشم . خیلی خوش گذشت امیدوارم هرچه زودتر تکرار شه و خاطرات بهتری درکنار شما رقم بزنم
پاسخ دهید...
غزال
1402/05/28 15:53
با سلام وقت بخیر. ممنون از لطف و نظر شما. خوشحالیم که لحظات خوشی برای شما رقم زدیم.
محمد
1399/01/30 18:17
سلام، ممنون از دوره خوبتون
پاسخ دهید...
غزال
1402/07/22 09:59
سلام خدمت شما. خداروشکر که همه چیز عالی بوده.