1399

برگزاری دوره‌ی آموزش غواصی مهر ماه

برگزاری دوره‌ی آموزش غواصی مهر ماه

شما هم امتیاز بدهید!
1399/08/26   وحید موقوفه‌ای

زمانی که قرنطینه‌ها برداشته شد باز هم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جزیره سفید آرامش، سلامت هنرجویان و کادر آموزشی خود بود، مدیریت مدرسه بلافاصله اعلام کرد تا زمان کامل شدن تحقیقات در خصوص انتقال ویروس از آب و یا از طریق هوای غواصی و شاید تجهیزات غواصی دوره‌های آموزشی برگزار نخواهند شد.

مدیریت این مدرسه بسیار نگران کیفیت آموزش و همچنین سلامت فراگیران خود بود. ایشان طی ماه‌ها در خصوص وجود ویروس کرونا در آب دریا و در هوای تنفسی غواص و همچنین نحوه انتشار آن تحقیق کرده و پس از ترجمه مقالات مختلف در این خصوص و همچنین نوشتن پروتکل‌های بهداشتی برای سلامت کلوپ‌داران و غواصان بعد از بازگشایی کلوپ‌های غواصی و در نهایت با تحقیق در زمینه چگونگی خدمات دهی در بخش آموزش بدون ریسک ابتلا به ویروس کرونا برای فراگیران و پرسنل آموزشی خود، اولین دوره آموزش غواصی بزرگسالان را با رعایت تمام پروتکل‌‌های بهداشتی در تاریخ 27 مرداد ماه 99 برای علاقه‌مندان به این رشته مهیج در جزیره کیش و کلوپ مارینا برگزار کرد و با استقبال زیاد علاقه‌مندان به غواصی و خانواده‌های آ‌ن‌ها روبرو شد.

حالا تیم حرفه‌ای جزیره سفید آرامش با وجود ویروس کرونا بدون نگرانی سومین دوره‌ی آموزش غواصی خود را در دو بخش بانوان و آقایان با حضور 25 شرکت کننده در سه کلاس یک، دو و سه ستاره غواصی بین‌المللی CMAS برگزار کرد.

غواصی در کیش

برای رعایت نکات مهم بهداشتی و آموزشی و حساسیت بالای مدیریت مدرسه برای کنترل موارد بهداشتی و به‌ حداقل رساندن ریسک ابتلا به ویروس کرونا، جزیره سفید آرامش کلاس‌ها را در تاریخ‌های مجزا برگزار می‌کند.

کلاس‌های آموزشی در بخش‌های یک‌ستاره با حضور 4 خانم و 3 آقا، دو‌ستاره با حضور 5 خانم و 5 آقا، سه‌ستاره با حضور 4 خانم و 4 آقا در دو بخش تئوری و عملی در جزیره کیش و کلوپ مارین دریای تابان کیش برگزار شد. برای بخش تئوری، مربیان دوره هر روز کلیه شرکت کنندگان را قبل از ورود به کلاس و حضور در کلوپ غواصی با دستگاه اکسیمتر میزان اکسیژن بدنشان و همچنین با دستگاه تب سنج، دمای بدنشان را چک می‌کردند و بعد از چکاپ‌های اولیه اجازه ورود به کلاس به فراگیران داده می‌شد. کلیه فراگیران ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ضد عفونی دست‌های خود در زمان کلاس آموزش بودند. در بخش عملی هم به هر فراگیر یک ست کامل تجهیزات غواصی ضدعفونی شده داده شد و بعد از پایان غواصی فراگیران موظف به ضدعفونی کردن تجهیزات به مدت یک ربع و بعد شستشو و تحویل آن به مسئول کلوپ بودند. در پایان دوره از تمام فراگیران امتحان کتبی گرفته شد و تمام آن‌ها موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی CMAS شدند.

غواصی در کیش

و اما حالا بشنوید از ناهید، ناهیدی که دقیقا بعد از 5 سال با خودش کنار آمد تا غواصی را دوباره شروع کند تا هم به ترس خودش غلبه کند هم به  آدم‌هایی که به او گفته بودند تو نمی‌توانی و غواص نمی‌شوی ثابت کند که بعد از هر خواستنی، توانستنی هست و الحق که خوب هم توانست.

آنقدر این احساس قشنگ و ناب بود که تمام بچه‌های دوره برایش ایستاده دست زدند و ناهید به خیلی‌ها ثابت کرد همه آدما می‌توانند غواصی کنند و فقط کافی است که بخواهی.

غواصی در کیش

لازم می‌دانم از همین‌جا از همه بچه‌های تیم مهر و اول آبان هم یک تشکر ویژه بکنم، که با هدیه‌های با ارزش که در روز مربی، مربی‌های غواصی خود را سوپرایز کردند و روز مربی را دور هم جشن گرفتند. (البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی).

بیشتر بخوانید: با دوره های کمک های اولیه در غواصی آشنا شوید

غواصی در کیش

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/08/26   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن