دوره آموزش بین‌المللی امداد و جهت یابی در دریا (دی ماه 1401)

دوره آموزش بین‌المللی امداد و جهت یابی در دریا (دی ماه 1401)

شما هم امتیاز بدهید!
1401/11/01   خورسند

پیش نیاز این دو دوره، داشتن مدرک دوستاره و سن ۱۵ سال تمام است. شرکت کنندگان در این دوره باید به ۲ شنای اصلی تسلط کامل داشته باشند. دوره امداد و نجات دریا و جهت یابی زیر آب به مدت پنج روز در جزیره کیش کلوپ مارینا برگزار شد و این دوره در تاریخ ۱۴ دی آغاز شد و تا تاریخ ۲۳ دی ماه ادامه داشت. در کلاس امداد و نجات دریا و جهت یابی زیر آب ۴ نفر شرکت کردند. دو دختر و دو پسر که اهل بابل، کرج، تهران و کرمان بودند، شرکت کنندگان این دوره ما بودند. 

کلاس در روز اول راس ساعت ۸ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه داشت. کلاس روز اول در بخش تئوری برگزار شد. مباحث صبح تا ظهر مدیریت صحنه آسیب، مدیریت سانحه، ارزیابی مصدوم، CPR، وضعیت هوشیاری بود. بعد از استراحت و ناهار از ساعت ۱۴ تا ۱۸ مباحث انواع و کنترل شوک، شکستگی، خونریزی، انواع زخم، پانسمان و بانداژ و آتل تدریس شد.

روز دوم همه بچه‌ها برای تست شنا به دریا رفتن و بعد از آن کلاس تئوری آغاز شد. در این بخش،انواع حمل‌ها و انواع غریق و مشکلات تنفسی و انواع بیماری‌های غواصی و کمک‌های اولیه آن تدریس شد.

روز سوم همه بچه‌ها به دریا رفتن و تمرینات لازم را در خصوص انواع حمل غریق و نجات غواص مصدوم را انجام دادند. بعد از تمرینات عملی و صرف ناهار کلاس تئوری آغاز شد و تمریناتی مثل گرفتن درجه حرارت، فشار خون و بانداژ و پانسمان تمرین شد.

روز چهارم تمرینات غواصی و حمل‌های ساحلی انجام شد. بعد ناهار کلاس تئوری با مبحث گزش و نیش حیوانات دریایی و گاز گرفتگی حیوانات دریایی و... تدریس شد.

روز پنجم امتحان عملی و کتبی گرفته شد. 

کلاس جهت‌یابی در روز ۲۳ آغاز شد و  به مدت ۴ روز ادامه داشت. روز اول کلاس تئوری و عملی و کار با قطب نما آموزش داده شد و همه بچه‌ها در ساحل کار با قطب‌نما را تمرین کردند.

روز دوم کلاس، دو دایو در عمق کم دریا انجام دادند و در روز سوم هم شرکت کنندگان دو دایو در عمق ۱۲ و ۱۰ متری در سایت الدورادو و رویال انجام دادند. در این دو دایو هر شرکت کننده می‌بایست چندین مسیر را زیر آب پیدا کند و به لنگر شناور غواصی بازگردد. در روز چهارم هم شرکت‌ کنندگان می‌بایست مسیر قایق و دریا و ساحل را توسط عوامل طبیعی پیدا کنند. همین تمرینات به عنوان امتحانات پایانی در نظر گرفته شد. در پایان روز چهارم امتحان کتبی از همه شرکت کنندگان گرفته شد و تمام بچه‌ها با نمرات بالا قبول شدند.

این دوره هم با تمام خاطرات خوب و هیجان انگیز پایان یافت.

بیشتر بخوانید:تاریخچه غواصی

 

 

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/11/01   خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن