بهترین مقاصد گردشگری بهار سال 1402

بهترین مقاصد گردشگری بهار سال 1402

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/01/29

بهار کجا بریم؟ این سوالی است که هربار با فرا رسیدن بهار از خود می‌پرسیم و معمولا تا انتخاب کنیم فصل به انتها رسیده است. در ایران مقاصد سفر بهار زیادند و تقریبا اکثر استان‌های کشور بهترین آب و هوای خود را تجربه می‌کنند. با این وجود برخی شهرها در این فصل طبیعت بهتری دارند و برخی هم اصلا تنها در بهار آب و هوای گردشگری خوبی دارند. در این مقاله تعدادی از بهترین مقاصد سفر بهار را آورده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید.

 

ترکمن صحرا

یکی از بهترین مقاصد سفر بهار استان‌‌های شمالی کشور هستند که با سرسبزی و آب و هوای خوب می‌توانید از اقامت خود لذت ببرید. در این میان از مقاصدی که به نسبت کمتر مورد توجه گردشگران است ترکمن صحرا و به طور کلی استان گلستان است. ترکمن صحرا در واقع نام منطقه‌ی وسیعی از استان گلستان و هم‌مرز با کشور ترکمنستان است که شهرهای مختلفی از استان گلستان مانند گنبد کاووس، گرگان، بندر ترکمن، سیمین شهر و... را در بر می‌گیرد. تپه‌ ماهورهای هزار دره و گورستان خالد نبی بهترین مقاصد سفر بهار هستند که می‌توانید زیبایی و جذابیت بهار را در آن‌ها ببینید. دشت و تپه‌های پوشیده شده با سرسبزی و گل‌های وحشی زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند و روح بهار را به شما نشان می‌دهند. اگر به ترکمن صحرا رفتید از جاهای دیدنی دیگر هم می‌توانید دیدن کنید:

  • آبشار کبودوال
  • برج گنبد کاووس
  • اسکله بندر ترکمن

 

شیراز

 

شیراز

 

اردیبهشت شیراز نیازی به معرفی ندارد و همه شیراز را با همین ماه به یاد می‌آوریم. دلیل معروف بودن اردیبهشت هم شکفتن بهار نارنج‌ها در این ماه است. عطر بهار نارنج در هر کوچه و محله‌ای می‌پیچد و حال و هوای فوق‌العاده‌ای دارد. به جز این از نظر آب و هوایی بهترین حالت شیراز در فصل بهار است زیرا نه آنقدر گرم و خیلی سرد است. با توجه به این تعاریف اگر برای‌تان سوال است بهار کجا بریم؟ شیراز را حتما در لیست قرار دهید. از مهم‌ترین مزایای شیراز این است که همه جاذبه‌های ممکن را دارد و از جمله مقاصد بهاری است که با هر سلیقه‌ای می‌توانید از سفر به آن لذت ببرید: از آثار باستانی و تاریخی گرفته تا طبیعت زیبا و باغ‌های باصفای شیراز همگی تجربه‌ای عالی از سفر برای شما رقم می‌زنند. اگر به شیراز سفر کردید بازدید از مکان‌های زیر را از دست ندهید:

  • باغ ارم
  • تخت جمشید و پاسارگاد
  • باغ دلگشا
  • مجموعه حافظیه و سعدیه
  • نارنجستان قوام
  • باغ عفیف آباد
  • دروازه قرآن
  • روستای قلات

 

کردستان

طبیعت بکر و فوق‌العاده کردستان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این استان است و به همین دلیل هم از بهترین مقاصد سفر بهار محسوب می‌شود. در فصل بهار از سرمای زیاد هوا در شمال غرب کشور کاسته می‌شود و در عین حال هوا به اندازه کافی خنک و معتدل هم هست. می‌توانید یک برنامه سفر چند روزه را برای خود و خانواده ترتیب دهید و از چند شهر کردستان دیدن کنید چرا که هر کدام دیدنی‌های خودشان را دارند و هیچ کدام را نمی‌توان از دست داد.

می‌توان گفت از شگفت انگیزترین مقاصد سفر بهار کردستان، دریاچه زریوار یا زریبار است که در فاصله سه کیلومتری از شهر مریوان قرار گرفته است. آب این دریاچه از چشمه‌هایی که کف آن می‌جوشند تامین می‌شود و به دلیل شیرین بودن انواع ماهی‌ها در آن رشد می‌کنند. زریوار طبیعت بسیار زیبایی دارد، از درختان بلوط گرفته تا کوه‌های زیبای اطراف منظره بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند. به علاوه در خود دریاچه می‌توانید تفریحاتی مانند قایق سواری و اسکی روی آب را تجربه کنید. اگر برای طبیعت گردی به کردستان می‌روید، حتما به منطقه اورامانات، دشت بیلو و آبشار گویله هم سری بزنید.

 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد نجات غریق

 

تبریز

 

تبریز

 

مرکز آذربایجان شرقی و بزرگ‌ترین شهرهای کشور می‌تواند یکی از دیگر از پاسخ‌ها به سوال بهار کجا بریم؟ باشد. تبریز در شش ماه دوم سال سرد است و شاید آب و هوای خیلی مناسبی برای گشت و گذار نداشته باشد، اما در عوض در بهار خوش آب و هوا و البته کمی هم خنک است و می‌تواند از بهترین مقاصد سفر بهار باشد. تبریز البته جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد:

  • بازار سنتی بزرگ تبریز آنقدر زیبا و جذاب است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
  • پارک ائل گلی تبریز فقط یک پارک معمولی نیست بلکه عمارت و دریاچه زیبایی در آن قرار گرفته که گشت و گذاری عالی را رقم می‌زند.
  • اگر دوست‌دار ادبیات و شعر باشید دیدار مقبره‌الشعرای تبریز از واجبات است: جایی که آرامگاه شهریار و بسیاری دیگر از شاعران معروف ایرانی در آن قرار دارد.

 

یاسوج و اطراف آن

یکی از شهرهایی که معمولا کمتر به آن پرداخته می‌شود و اتفاقا از بهترین مقاصد سفر بهار به شمار می‌رود شهر زیبای یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد است. جالب است بدانید به یاسوج پایتخت طبیعت ایران هم گفته می‌شود و به دلیل آب و هوای خنکی که دارد نیمه دوم فصل بهار می‌تواند بهترین زمان بازدید از آن باشد. دلیل این که یاسوج از مقاصد سفر بهار خوب است را می‌توان در طبیعت فوق‌العاده و آبشارهای متعددش دید که در بهار شگفت‌انگیزترین حالت خود را دارند. کافیست کمی وقت بگذارید و علاوه بر یاسوج به روستاهای اطرافش هم سری بزنید تا منظور ما را بهتر متوجه شوید.

در سفر به یاسوج بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید بازدید تنگه‌ها و طبیعت بکر است. تنگه تامرادی از بهترین مقاصد سفر بهار است که می‌توانید در فاصله ۵۰ کیلومتری یاسوج ببینید و آبشارها و چشمه‌های آن شما را به حیرت وا می‌دارد. آبشار یاسوج معروف‌ترین جاذبه این شهر است و باغ‌های میوه و مناظر جذابی هم در اطراف خود دارد. به جز آبشار و رود، در فاصله ۶۰ کیلومتری یاسوج دشت زیبایی به نام دشت راق هم وجود دارد که لاله‌های واژگون جذاب‌ترین زیبایی آن محسوب می‌شوند.

 

کاشان

می‌توان گفت همه شهرهای کویری در بهار مقصد خوبی هستند و کاشان هم از این قاعده مستثنی نیست. هوای خوب و دلپذیر در ترکیب با رویش گل‌ها و سرسبزی حداکثری کاشان را به یکی از بهترین مقاصد سفر بهار تبدیل کرده است اما همه این‌ها یک طرف و مراسم گلاب‌ گیری که در اردبهشت ماه در کاشان برگزار می‌شوند یک طرف دیگر. این یعنی نه تنها می‌توانید از باغ‌های زیبا دیدن کنید، بلکه می‌توانید در همان باغ‌ها عطر خوش گل محمدی را استشمام کنید و مراسم گلاب گیری را هم از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر این‌ها حمام فین کاشان، آبشار نیاسر و روستای ابیانه هم از جاهای جذابی هستند که می‌توانید در کاشان و اطراف آن ببینید و سفر خود را تکمیل کنید.

 

بیشتر بخوانید: نجات غریق بین المللی

 

ایلام

 

ایلام

 

اگر به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقه دارید، می‌توانیم بگوییم ایلام از بهترین مقاصد سفر بهار برای شماست که حداقل یک بار باید سفر به آن را تجربه کنید. ایلام آب و هوای نسبتا سردی دارد و اواخر فصل بهار برای لذت بردن از هوای مطبوع و خنک آن عالی به نظر می‌رسد. به ایلام عروس زاگرس هم می‌گویند و این کلمه الحق برازنده طبیعت فوق‌العاده این استان است. تنگ کافرین در ایلام از آن مکان‌هایی است که بیشتر به یک کارت پستال شباهت دارد و چندین چشمه در این تنگ وجود دارد که با کوه‌های عظیم و زیبا احاطه شده است. اما یک مکان دیگر در ایلام که در بهار به بهشت شباهت پیدا می‌کند دره ارغوان است. این دره که مملو از درخت‌های ارغوان است در اردیبهشت ماه یک دست صورتی می‌شود و مناظر خیره کننده‌ای به وجود می‌آورد. در کنار این‌ها کوه قلاقیران، دریاچه دوقلوی سیاه گاو و جنگل‌های ششدار هم طبیعت بکر و فوق‌العاده‌ای دارند که نباید از دست بدهید.

 

جمع بندی

در این مقاله با بهترین مقاصد سفر بهار در ایران آشنا شدیم. البته که همانطور که گفتیم بیشتر شهرها در ایران، در بهار عالی و دلپذیر هستند اما شهرهای با آب و هوای کویری مانند شیراز و کاشان و یا جاهایی که طبیعت بکر دارند مانند ایلام و کردستان می‌توانند بهترین انتخاب‌های ممکن باشند. امیدواریم با خواندن این مطلب پاسخ سوال بهار کجا بریم؟ را پیدا کرده باشید.

 

بیشتر بخوانید: در مورد درای سوت و وت سوت چقدر می‌دانید؟

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/01/29

بحث و تبادل نظر
مونا
1403/02/05 13:13
بهار استان لرستان بی‌نظیر هست
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/06 13:24
درود، کاملا درسته و زیبا.
رضا عابدی
1403/02/05 13:00
شیراز در فصل بهار بسیار زیبا است
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/06 09:37
درود، کاملا درسته شیراز جزو بهترین مقاصد در بهار هست.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن