چرا باید مدرک کمک‌های اولیه بگیرم؟

چرا باید مدرک کمک‌های اولیه بگیرم؟

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/03/20

چرا باید مدرک کمک‌های اولیه بگیرم؟

مهارت کمک‌های اولیه جزو مواردی هست که تمامی افراد و اقشار جامعه باید آموزش ببینند و بتوانند از آن استفاده کنند. چراکه هر روزه در اطرافمان شاهد حوادث کوچک تا بزرگی هستیم که اگر به همان حوادث کوچک رسیدگی نشود، می‌تواند تاوان جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
از ساده‌ترین و رایج‌ترین حادثه که هر روزه با آن سر و کار داریم پریدن آب یا غذا در گلو هست! همه می‌دانند که فرد را تشویق به سرفه کنند و بعد از آن به پشت فرد ضربه بزنند. اما اگر جواب نداد چه؟ می‌دانید که باید چه کنید؟
حتی ضربه زدن به پشت مصدومی که چیزی در گلویش مانده اصول خودش را دارد. در موارد شدیدتر یک فرد چه در اطراف شما، چه در یک خیابان و یا خدایی نکرده از عزیزان شما ممکن است دچار ایست قلبی شود. بخصوص افراد مسن خانواده شما مساعد ایست قلبی تنفسی هستند. سخت نیست که هیچ کاری در این شرایط از دست شما بر نیاید؟ 
 
 
پس هر فرد می‌بایست مهارت کمک‌های اولیه را آموزش ببیند. اما اینکه چگونه آموزش ببینید مهم‌ترین بخش است. چرا که صرفا بلد بود این مهارت‌ها کافی نیست، بلکه باید بصورت اصولی و طبق جدیدترین استانداردهای جهانی آموزش ببینید.
 
شما می‌توانید زیر نظر سیستم بین‌المللی DAN بصورت اصولی و طبق جدیدترین استاندارد جهانی با تجهیزات آموزشی پیشرفته آموزش ببینید و مدرک بین‌المللی دریافت کنید.
 

مدرک کمک‌های اولیه به چه دردی می‌خورد؟

امدادرسانی
وقتی شما تبدیل به امدادگر شوید، توانایی ارزیابی صحنه، ارزیابی مصدوم، مدیریت وضعیت صحنه و مصدوم، برنامه ریزی، تماس با اورژانس و انجام اقدامات تا پیش از رسیدن به اورژانس را می‌توانید انجام دهید.
 
مهاجرت
در تمام دنیا به مسئله کمک‌های اولیه بها داده می‌شود. در تمام مکان‌های عمومی از جمله مدرسه‌ها، متروها، استخرها، باشگاه‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی، کیت کمک‌های اولیه و دستگاه شوک الکتریکی خارجی (AED) وجود دارد. اگر شما یک امدادگر باشید و مدرک بین‌المللی کمک‌های اولیه مقدماتی یا پیشرفته را داشته باشید، برای شما یک امتیاز مثبت خواهد بود. فرقی نمی‌کند که از راه تحصیلی می‌خواهید مهاجرت کنید یا از طریق شغلتان، داشتن این مدرک الزام است.
 
جلوگیری از مرگ مصدوم
همانطور که در ابتدا گفته شد، پریدن غذا در گلو شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، اما اگر اقدامات لازم صورت نگیرد می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.
 
 
سرعت بخشیدن در روند درمان
پیش از رسیدن تیم اورژانس و پزشکی، اقدامات اولیه شما می‌تواند نقش بسزایی در روند بهبودی مصدوم ایجاد کند. بخصوص در موارد ایست قلبی تنفسی که، تا رسیدن اورژانس می‌توانید گردش خون را با عمل احیا انجام دهید. یا در موقعیت‌های خاص، که شاید اورژانس دیر برسد و یا در جایی باشید که فاصله‌ زیادی باشد، می‌توانید نقش مهمی داشته باشید.
 
جلوگیری از پیشرفت درد و عوارض بیشتر
زمان بسیار مهم هست. هر قدر اقدامات اولیه زودتر به مصدوم ارائه شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. در نتیجه چه در موارد خفیف و چه در موارد شدید، حتی اگر بدانیم اورژانس زود می‌رسد، انجام اقدامات مناسب و مطابق با آنچه آموزش دیده‌اید بسیار کار ساز است.

چه کسانی می‌توانند مدرک کمک‌های اولیه را دریافت کنند؟

تمامی افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند در دوره‌های بین‌المللی امدادی DAN شرکت کنند.
 
ویژگی دوره کمک‌های اولیه جزیره سفید آرامش:
 
جزیره سفید آرامش دوره‌های کمک‌های اولیه را زیر نظر سیستم بین‌المللی DAN اروپا برگزار می‌کند.
- ارائه مدرک بین المللی از DAN اروپا
- آموزش طبق جدیدترین استاندارد جهانی
- آموزش با تجهیزات و کیت‌های آموزشی مخصوص: از جمله جلیقه خفگی و مانکن هوشمند CPR
- آموزش زیر نظر اساتید بین المللی DAN
- آموزش بصورت کوتاه مدت
 
بیشتر یخوانید: DAN چیست؟

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/03/20
DAN.pdf (887KB)

بحث و تبادل نظر
پوریا
1403/01/20 12:57
دن مدرک هست؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 13:13
درود، بله دن مدرک کمکهای اولیه cpr یا احیای قلبی و... هست.
مینا حسابی
1403/01/20 11:46
این مدرک برای هر فردی واجبه حتی فقط تجربی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/20 12:50
درود، در زندگی هر فردی لازمه هر کسی در هر جایگاهی بلد باشه عالی هست.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن