7 روشی که به شما کمک می‌کند تا از غواصی نترسید.

7 روشی که به شما کمک می‌کند تا از غواصی نترسید.

5 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/02/10   متین سعیدی

7 روشی که به شما کمک می‌کند تا از غواصی نترسید.

بیشتر مردم دنیا به دلیل ترس از آب در زندگی خود رنج می‌برند. طبق تحقیقات حدودا از هر 10 آمریکایی 4 نفر از شنا در اقیانوس می‌ترسند. ترس از آب یک موضوع همگانی است. گاهی از کوسه‌ها می‌ترسند. خبر خوب این است که شما می‌توانید به راحتی بر ترس خود غلبه کنید. از دنیای زیر آب لذت ببرید و از هیچ چیز نترسید. این را باید به شما بگویم که اگر از غواصی اسکوبا می‌ترسید طبیعی است و جای نگرانی ندارد، چون فقط شما نیستید که از دریا می‌ترسید.

 

چند نکته برای امنیت ذهن شما

خیلی از غواصان ترس این را دارند که چه چیز در اعماق اقیانوس است؟ یا از شنای خود اطمینان ندارند. اما تعدادی از تحقیقات همراه با آمارشان را برایتان می‌گویم تا از غواصی نترسید.

در کل دنیا حدود پانصد میلیون غواصی فعال وجود دارد. از این آمار فقط 60 نفر در کل دنیا سالانه در اثر غواصی می‌میرند. که این 60 نفر فقط در اثر رعایت نکردن قوانین از بین می‌روند. کوسه‌ها مهمترین عامل ترس مردم هستند. اما شما باید بدانید که کشته شدن شما توسط گاو بیشتر از کوسه است.


7 راه برای غلبه بر ترس از غواصی اسکوبا

اگر هنوز در مورد غواصی احساس نگرانی می‌کنید این 7 نکته را بخوانید.

 

1. شنا را حرفه‌ای بیاموزید.
توانایی شنا کردن در آب به شما احساس امنیت می‌دهد و همین دلیل باعث از بین رفتن ترس شما از آب‌های عمیق می‌شود. وقتی شما بدانید که می‌توانید مدت طولانی شنا کنید، دیگر نگران نخواهید شد.

 

 2.با غواصی سطحی شروع کنید.
اسنورکلینگ (Snorkeling) یا غواصی سطحی یک لذت تمام نشدنی و یک راه راحت برای یادگیری غواصی اسکوبا است. با اسنورکلینگ شما می‌توانید مرجان‌ها را ببینید و به ماهی‌ها غذا دهید و بر ترس خود غلبه کنید.

 

می‌خواهید غواصی کنید؟

 

3.اول باید یک غوص کم عمق یا استخری بزنید.

البته باید یادتان باشد حتما در کنار مربی باشید. شما برای صدور گواهینامه برنامه‌ریزی نکنید. فقط یک برنامه غواصی اسکوبا تجربی یا، Try Scuba داشته باشید. شما در مورد تجهیزات غواصی یاد می‌گیرید و  تئوری امن را در غواصی آموزش می‌بینید و از زیر آب لذت میبرید.

بعداز دوره (Try Scuba)، احتمالاً مشتاق و مشتاق‌تر برای غواصی و گواهینامه خواهید بود!.

 

4. فقط با کسی که می‌توانید به او اعتماد کنید غوص بزنید.

از غواصی با کسانی که نمی‌شناسید جدا پرهیز کنید. شما باید با کسی که دوستش دارید و به او عتماد دارید غواصی کنید تا بتوانید بر ترس خود غلبه کنید. خاطرات خوبی بسازید و تفاوت را احساس کنید. بهتر است با دوستان خود در آب‌های شفاف غواصی کنید. شما می‌توانید به عزیزان خود غواصی هدیه کنید.

 

5. در مورد ترس‌های خود با مربی صحبت کنید.

مربی شما آموزش دیده‌است، قطعا شما نفر اولی نبودید که به شما غواصی تدریس می‌کند پس بنابراین مربی می‌داند که چگونه با ترس‌های شما کنار بیاید و شما را حمایت کند. هر کسی با سرعت متفاوتی یاد می‌گیرد. شما نباید مجبور به انجام کاری شوید. از صحبت کردن خجالت نکشید.

 

6.در مورد موجودات منطقه تحقیق کنید.

بیشتر جانداران دریایی هیچ تهدیدی برای یک غواص در دریا نیستند. حتی کوسه‌ها اما اگر شما از جانوران دریایی می‌ترسید باید بگویم که بهتر است در مورد آن‌ها بخوانید تا دیگر نترسید. در مورد آن‌ها تحقیق کنید. بدانید چگونه رفتار می‌کنند و شما چگونه رفتار کنید.


7. مدیتیشن کنید.
مدیتیشن کردن می‌تواند در شما احساس امنیت و آرامش ایجاد کند. با چند تمرین تنفس شما به راحتی می‌توانید به آرامش برسید. ذهن خود را از مواردی که می‌ترسید پاک کنید.

امیدواریم که شجاعانه و بدون ترس و اضطراب غواصی کنید.

شما با تیم جزیره سفید آرامش در امنیت و آرامش غواصی می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید: تیم آموزش غواصی فروردین 1403

متین سعیدی

کارشناس ثبت‌نام جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/02/10   متین سعیدی

بحث و تبادل نظر
حسن
1403/02/11 09:24
این جور که بنظر میرسه بیشتر از موجودات دریای میترسن
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/11 10:11
درود، ترس در غواصی زیاده و یکی از ترسها از موجودات داخل آب هست.
ناهید
1403/02/10 12:11
مدیتیشن خیلی عالیه
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/11 09:58
درود، مدیتیشن چه در غواصی و چه در همه موارد زندگی خیلی کمک میکنه.
علیرضا
1403/02/10 12:02
غواصی مگه ترس داره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/11 10:18
درود، برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و فوبیای آب موجودات دریایی و...
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن